Fiesta ST generacji, która wkrótce będzie opuszczać rynek to jeden z najlepszych hot hatchy, jakie przez kilka ostatnich lat można było kupić w salonie. Teraz ten model doczekał się następcy. Bardzo nietypowego…

Hot hatch z założenia ma być przede wszystkim szybki, mocny i w miarę praktyczny. To auto sportowe, z którym da się żyć na co dzień bez większych wyrzeczeń. Dlatego te auta są tak lubiane. Fiesta ST schodząca z rynku pokazała, że uniwersalny charakter może iść w parze z doskonałymi właściwościami trakcyjnymi i świetnym silnikiem.

2018-ford-fiesta-st-3

Teraz Ford wszystkich zaskoczył. Pod maskę nowej ST trafił… 3-cylindrowy motor EcoBoost. Jest to jednostka o pojemności 1,5 l. Z pomocą doładowania generuje ona aż 200 KM. Takiego motoru nikt się nie spodziewał, ale Ford doskonale wie co robi – litrowy EcoBoost tej marki przez kilka lat z rzędu zdobywał tytuły plebiscytu Engine of the Year.

2018-ford-fiesta-st-7

Co ciekawe, 1,5-litrowe R3 zostanie wyposażone w system odłączania cylindrów. Mały motor będzie więc bardziej oszczędny, niż może się wydawać. Warto tu dodać, że jest on zaledwie 0,1 l mniejszy od poprzednika, który brzmiał fantastycznie. Jeśli dodamy do tego charakterystyczny gang trzycylindrówki, może wyjść z tego zaskakująco przyjemne połączenie.

2018-ford-fiesta-st-8

Reakcja silnika na gaz powinna być bardzo szybka. Niska bezwładność małego motoru i szybkie uruchamianie dezaktywowanego cylindra, które ma trwać zaledwie 14 milisekund, są gwarantem błyskawicznej odpowiedzi jednostki, na wymagania kierowcy.

2018-ford-fiesta-st-16

Na razie trudno oceniać właściwości jezdne tego auta, ale Ford słynie ze świetnie zestrojonych zawieszeń, więc z pewnością mocna strona obecnej Fiesty ST, zostanie przeniesiona także na jej następcę.

2018-ford-fiesta-st-19

Na razie cena nowości Forda nie jest znana. Auto powinno zadebiutować na rynku na początku przyszłego roku.

Umów się na jazdę próbną Fordem Fiestą!

Poprzedni wpis Następny wpis