Najnowszy film
Nowy Hyundai i30 gama silnikowa

csm_new_hyundai_i30_2-1610_79435a67d1

Nowy Hyundai i30 dostępny będzie w trzech wersjach nadwozia: Hatchback, Fastback i Wagon. Klienci będą mogli wybierać siedem układów napędowych.


Nowy Hyundai i30 oferowany będzie z siedmioma różnymi układami napędowymi. Do wyboru będzie nowy silnik benzynowy 1.5 DPI oraz znana już jednostka 1.0 T-GDI. Nowością będzie także napęd hybrydowy 48V, którego częścią jest benzynowy silnik 1.5 T-GDI. Wcześniej wspomniany bazowy 4-cylindrowy wolnossący silnik benzynowy 1.5 DPI zastąpił popularną jednostkę 1.4 MPI. Nowa jednostka jest łączona z 6-biegową skrzynią manualną (6MT) i osiąga 110 koni mechanicznych. Dzięki większej o 10 KM mocy maksymalnej uzyskano lepsze osiągi. Kolejny silnik to znana z miejskich modeli marki Hyundai 3-cylindrowa jednostka 1.0 T-GDI, która oferowana teraz będzie nie tylko z 6-biegową skrzynią manualną (6MT), ale także z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną (7DCT). Podobnie jak poprzedniku dostępny będzie także silnik diesla 1.6 CRDI o mocy 115 koni mechanicznych i również będzie oferowany z 6-biegową skrzynią manualną (6MT) oraz z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną (7DCT).

csm_new_hyundai_i30_4-1610_10acbf5a80
Zwieńczeniem gamy jest napęd hybrydowy 48V, który wykorzystuje 4-cylindrowy silnik 1.5 T-GDI o mocy 160 koni mechanicznych i momencie maksymalnym 253 Nm. Nowy napęd dostępny będzie z nową 6-biegową inteligentną skrzynią biegów (6iMT) oraz 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną (7DCT). Inteligentna skrzynia biegów iMT oddziela silnik od skrzyni biegów po zwolnieniu przez kierowcę pedału przyspieszenia, umożliwiając przejście samochodu w tryb wybiegu, co wpływa na obniżenie zużycia paliwa. Tryb jazdy ma dwa poziomy, na pierwszym z nich silnik pracuje na wolnych obrotach a na drugim następuje wyłączenie silnika. Topowy układ napędowy oferuje znacząco lepsze osiągi w porównaniu do silnika 1.4 T-GDI. Nowy model z najmocniejszym układem napędem podczas rozpędzania się od 0 do 100 km/h potrzebuje o 0,5 sekundy mniej niż poprzednik, a 100 km/ h pojawia się na liczniku już po 8,4 sekundy.



Wróć