Hyundai i30 przeszedł dość istotny lifting zewnętrzny, ale także zmieniono wnętrze i dodano do gamy zupełnie nowe silniki benzynowe. Jeden z nich ma sporą moc i doskonale pasuje do wersji N Line.
Na zewnątrz nowego Hyundaia i3o rozpoznacie przede wszystkim po kaskadowym grillu, ale także po nowych reflektorach głównych i tylnych lampach z motywem poziomego V świateł do jazdy dziennej. Są też przemodelowane zderzaki czy dwukolorowe felgi. Wersja N Line jest dostępna również w nadwoziu Wagon, co oznacza, że będzie oferowana we wszystkich trzech typów nadwozia. Do palety barw dołączają trzy nowe kolory nadwozia: Dark Night, Silky Bronze, Sunset Red.
Nowych barw nie zabrakło również w zmodernizowanym wnętrzu. Wykończenia Pewter Gray, Ebony Brown i Charcoal Gray będą dostępne w nowym i30. Jednak największe zmiany dotyczą kokpitu. Nowy, 7-calowy zestaw cyfrowych zegarów i nowy system nawigacji z ekranem o przekątnej 10,25 cala zapewniają wyższą czytelność, a tym samym bezpieczniejszą jazdę i pozwalają na większą indywidualizację. Od lata wprowadzona będzie możliwość bezprzewodowego połączenia z telefonem w ramach Android Auto i Car Play. Dostępne jest też bezprzewodowe ładowanie smartfona.
Nowy Hyundai i30 przeszedł też pewne zmiany techniczne. W specyfikacji N Line poprawiono właściwości układu jezdnego i kierowniczego. Nowością jest system ostrzegania o odjechaniu auta poprzedzającego, gdy pojazd stojący z przodu ruszy z miejsca, a kierowca nie zareaguje wystarczająco szybko. Dodano asystenta podążania na pasie ruchu oraz asystenta ostrzegania o ruchu poprzecznym. Udoskonalano także monitorowanie martwego pola. System może teraz aktywnie zareagować w celu uniknięcia kolizji poprzez delikatny skręt kierownicą.
Nowa gama silników Hyundaia i30
Od premiery odświeżonego modelu bazową jednostką jest całkowicie nowy silnik benzynowy 1.5 MPi o mocy 110 KM, który współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną. Silnik 1.0 T-GDi o mocy 120 KM będzie dostępny ze skrzynią ręczną lub automatyczną DCT, a także z 48-woltowym hybrydowym układem, który ma zmniejszyć zużycie paliwa. Opcją jest też inteligentna manualna skrzynia 6iMT, która oddziela silnik od napędu po zwolnieniu przez kierowcę pedału przyspieszenia, umożliwiając przejście samochodu w tryb wybiegu.
Najmocniejszą standardową jednostką i najciekawszą nowością jest silnik 1.5 T-GDi o mocy 160 KM i momencie obrotowym 253 Nm. Standardowo oferowany z 48-woltowym hybrydowym układem oraz ze skrzynią 6iMT lub automatyczną.
Silnik Diesla 1.6 CRDi występuje w dwóch wersjach mocy: 115 KM i 136 KM. Obie dostępne ze skrzynią manualną lub automatyczną, ale w przypadku mocniejszego skrzynia ręczna to 6iMT i standardem będzie układ 48V.