Nowy Hyundai Kona Electric ma nowy, czystszy wygląd zewnętrzny, podkreśla czystą mobilność elektryczną. W  dalszym ciągu dysponuje jednak zasięgiem do 484 km (WLTP), będącym jednym z najlepszych spośród wszystkich samochodów elektrycznych dostępnych na rynku

Nowa Kona Electric przeszła serię odważnych zmian wyglądu zewnętrznego. Kona łączy czysty i smukły wygląd z odważnym nadwoziem. Nowy B-SUV Hyundaia prezentuje wyjątkową technologię elektryczną, będąc przy tym jeszcze bardziej rozpoznawalnym na drodze.

Pozbawiony grilla nowy przód nadwozia cechuje czysty design. Ten nowoczesny design dodatkowo podkreślają nowe światła LED do jazdy dziennej, które podkreślają szerokość samochodu. Przód uzupełniono o asymetryczny port ładowania, będący cechą charakterystyczną dla modelu Kona Electric, który jednoznacznie informuje o napędzie elektrycznym.

Nowe, ostrzejsze reflektory rozciągają się zachodząc na błotniki. Reflektory łączą się z lakierowanymi nakładkami nadkoli, nadając  charakterystyczny i wyrafinowany wygląd. Pionowe wloty powietrza przed nadkolami poprawiają aerodynamikę, znacznie zmniejszając turbulencje w  tym obszarze. Przedni oraz tylny zderzak uzupełniono o eleganckie satynowe listwy ozdobne.

Nowa Kona Electric jest o 25 milimetrów dłuższa od poprzedniej wersji.

Zmodernizowane wnętrze z nowymi technologiami

Po raz pierwszy nowa Kona Electric jest wyposażona w zestaw cyfrowy zegarów z wyświetlaczem o przekątnej 10,25-cala, natomiast topowy ekran multimediów o przekątnej 10,25-cala został przeniesiony z ostatniego modelu. System multimedialny zawiera liczne mnogie funkcje zapewniające wygodę użytkowania, w tym Bluelink, usługi Hyundai LIVE oraz Apple CarPlay i Android Auto. Klienci, którzy wybiorą system audio z 8-calowym ekranem, mogą bezprzewodowo korzystać z Apple CarPlay i Android Auto. Natomiast dla pasażerów z tyłu przewidziano dwa porty USB umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych podczas podróży.

Klienci nowego modelu Kona Electric mogą cieszyć się najnowszą aktualizacją systemu Bluelink, która pozwala im sterowa samochodem za pomocą smartfona lub głosu. Aplikacja wyświetla zasięg pojazdu i stan naładowania akumulatora, a także pozostały czas ładowania, gdy samochód jest podłączony do stacji ładowania. Użytkownicy mogą uzyskać dostęp do zaawansowanego systemu zarządzania baterią, aby wybrać czas ładowania, który najlepiej pasują do ich planu dnia oraz budżetu.

Dzięki funkcji zdalnego ładowania kierowcy nowej Kony Electric mogą rozpocząć i zatrzymać ładowanie poprzez naciśnięcie jednego przycisku w aplikacji Bluelink. W chłodniejsze dni zdalne sterowanie temperaturą pozwala użytkownikom zaplanować czas, w którym chcieliby wstępnie ogrzać samochód podłączony do zewnętrznego źródła zasilania. Zapewnia to nie tylko dodatkowy komfort pasażerom, ale także oszczędza energię w akumulatorze, która w innym przypadku byłaby potrzebna do ogrzania pojazdu na drodze.

Najnowsza wersja Bluelink zawiera wiele nowych, zaawansowanych funkcji łączności zapewniających większą wygodę użytkowania. Profil użytkownika umożliwia większą personalizację i może być przenoszony do innych samochodów z tą samą funkcję. Tryb pieszy nawigacji pozwala kontynuować podróż do miejsca docelowego za pośrednictwem aplikacji Bluelink, po zaparkowaniu samochodu. Dalszą część trasy można pokonać korzystając z rzeczywistości rozszerzonej lub Google Maps. Funkcja monitorowania ruchu online wykorzystuje rzeczywiste oraz historyczne informacje o prędkości, które są przechowywane na serwerze i aktualizowane co miesiąc, aby przewidzieć nadchodzący ruch.

Wiodący w segmencie zasięg

Podobnie jak jej poprzedniczka, nowa Kona Electric oferuje dwa różne elektryczne zespoły napędowe o zerowej emisji, bez kompromisów w zakresie osiągów.

Wersja z akumulatorem 64 kWh jest wyposażona w silnik elektryczny, który zapewnia maksymalną moc 204 KM (150 kW) i sprawia, że Kona Electric przyśpiesza do 100 km/h w 7,9 sekundy. Podstawowa wersja jest wyposażona w akumulator 39,2 kWh i silnik o mocy 136 KM (100 kW), dzięki któremu przyspiesza do 100 km/h w 9,9 sekundy. Topowa wersja osiąga prędkość maksymalną 167 km/h, a wersja bazowa – 155 km/h. Obie wersje napędowe zapewniają 395 Nm dostępnego w każdym momencie momentu obrotowego.

Od premiery w 2018 roku Kona Electric zapewnia jeden z najlepszych zasięgów elektrycznych w swojej klasie. Wersja 64 kWh oferuje wiodący w swojej klasie zasięg 484 kilometrów (WLTP) na jednym ładowaniu, a zużycie energii wynosi 14,7 kWh/100km (WLTP). Tymczasem model 39,2 kWh oferuje zasięg do 305 kilometrów (WLTP), przy zużyciu energii równym 14,3 kWh/100km (WLTP).

Ładowanie polimerowego akumulatora litowo-jonowego od 10 do 80 procent przy użyciu szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW zajmuje tylko 47 minut. Kona Electric jest dostępna z opcjonalną trójfazową ładowarką pokładową o mocy 10,5 kW. Mocniejsza ładowarka pozwala na znacznie krótsze czasy ładowania przy użyciu publicznych trójfazowych stacji ładowania prądu przemiennego lub za pomocą wallboxa. Kierowcy mają również możliwość ładowania samochodu ze zwykłego domowego gniazdka elektrycznego przy pomocy standardowego kabla.

Poprzedni wpis Następny wpis