Nowa gama wydajniejszych układów napędowych została wzbogacona o jednostki napędowe z 48-woltowym napędem hybrydowym, który jest standardem dla silników wysokoprężnych, a opcjonalny na silnika 1.0 T-GDI
Gama układów napędowych nowego modelu Kona osiąga nowe szczyty pod względem osiągów i wydajności. Na szczycie gamy znajduje się ulepszony silnik 1.6 T-GDI Smartstream z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT), która zapewnia moc 198 KM. Ten mocny, sportowy układ napędowy jest dostępny w wersjach z napędem na dwa lub na cztery koła.

All-new Kona N Line (1)Aby zwiększyć poprawić efektywność, nowa Kona będzie dostępna z 48-woltowym napędem hybrydowym. Technologia ta jest standardowo stosowana w silniku wysokoprężnym Smartstream o pojemności 1,6 litra o mocy 136 KM. Wyposażonym w skrzynię 7DCT lub sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT), a także dostępnym z opcjonalnym napędem na cztery koła. Silnik benzynowy 1.0 T-GDI Smartstream o mocy 120 KM można również wyposażyć w 48-woltowy układ hybrydowy i skrzynię 6iMT jako opcję.

All-new Kona N Line (2)Po raz pierwszy zastosowane w nowym i30 oraz i20 Nowej Generacji, sprzęgło w skrzyni iMT działa wyłącznie elektronicznie, bez jakiegokolwiek mechanicznego połączenia. iMT odłącza silnik od skrzyni biegów po odpuszczeniu przez kierowcę pedału przyspieszenia, dzięki temu oszczędzając paliwo, ponieważ silnik może się wyłączyć i samochód przechodzi w tryb żeglowania. Silnik uruchamia się ponownie na tym samym biegu, gdy tylko kierowca wciśnie pedał przyspieszenia lub pedał hamulca, dzięki mocy dostarczanej przez silnik elektryczny 48-woltowego układu hybrydowego.
Silnik 1.0 T-GDI Smartstream występuje również bez technologii hybrydowej i można go połączyć z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów lub 6-biegową manualną skrzynią biegów.

All-new Kona N Line (7)Kona Hybrid
Nowa Kona również będzie dostępna w wersji hybrydowej, która została dodana do gamy modelu Kona w 2019 roku. Hybrydowy układ napędowy zawiera silnik 1.6 GDI i silnik elektryczny, a łączna moc układu wynosi 141 koni mechanicznych, która trafia na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Silnik elektryczny o mocy 44 KM (32 kW) czerpie energię z polimerowego akumulatora litowo-jonowego o pojemności 1,56 kWh.

All-new Kona N Line interior (2)Układ kierowniczy i zawieszenie zapewniają jeszcze więcej komfortu
Nowa Kona została poddana serii zmian mających na celu zapewnienia płynniejszej jazdy w porównaniu do jej poprzednika. Zawieszenie zostało dostrojone tak, aby poprawić komfort jazdy, nie pogarszając jednak sportowego charakteru modelu Kona. Sprężyny, amortyzatory i drążki stabilizatora zostały zmodyfikowane w celu poprawy komfortu jazdy i tłumienia nierówności. Zmodyfikowano również ograniczniki w tylnym zawieszeniu, co przyniosło korzyści w zakresie jazdy po dużych wybojach i kontroli przechyłu bocznego nadwozia.

Nowa Kona jest również wyposażona w lepsze opony, które zapewnia mniejsze opory toczenia i bardziej wydajną jazdę. Opony 18-calowe zostały zmienione z Conti Sport Contact 5 na Conti Premium Contact 6, aby poprawić komfort jazdy pojazdu. Kierowcy mogą oczekiwać niższego zużycia paliwa i emisji CO2, a jednocześnie cieszyć się mniejszym hałasem niż wcześniej. Nowe opony zapewniają równowagę między ekologiczną jazdą a sportowym charakterem. Ponadto kilka części pojazdu zostało odnowionych, aby poprawić tłumienie hałasu, wibracji i nierówności drogi, dodatkowo zwiększając komfort wewnątrz kabiny.

All-new Kona N Line (8)Układ kierowniczy został precyzyjnie dostrojony, aby pasował do nowego charakteru zawieszenia, a także do nowych opon. Nowe ustawienia dotyczą całej gamy modelu Kona, w tym Kona N Line. Jedynym wyjątkiem jest Kona N Line z układem napędowym 1.6 T-GDI i napędem na cztery koła, która otrzymała specjalne nastawy układu kierowniczego, dopasowanego do charakteru pojazd

Całkowicie nowa Kona N Line i nowa Kona pojawią się w europejskich salonach pod koniec roku, a na początku 2021 roku dołączy nowa Kona Hybrid.

Po więcej informacji i na jazdy próbne zapraszamy do salonów

Korea Motors, ul. Krasnobrodzka 5 (Trasa Toruńska przy rondzie Łabiszyńska)
03-214 Warszawa, telefon: (22) 510 00 50

Korea Motors, ul. Jasnogórska 60, 31-358 Kraków, telefon: (12) 662 00 50

Poprzedni wpis Następny wpis