149 900 zł to cena, za którą możecie stać się nabywcami nowego Hyundaia Santa Fe. Auto zdaje się być wyraźnie tańsze od większego Grand Santa Fe, ale to kwestia innych specyfikacji i wersji silnikowych. Poznajcie pełną ofertę Hyundaia i naszych salonów Korea Motors.
To jedna z ostatnich nowości na rynku. Zupełnie nowy Hyundai Santa Fe to duży SUV, który może pomieścić siedmioro pasażerów lub piątkę i bardzo dużo bagażu. W konfiguracji pięciomiejscowej, ten mierzący 4770 mm samochód ma bagażnik o pojemności aż 625 litrów. Wersja siedmiomiejscowa 547 litrów, jeżeli ostatni rząd siedzeń jest złożony. Nowy model ma rozstaw osi wynoszący 2765 mm, co czyni go przestronnym autem dla rodziny.
Nowy Hyundai Santa Fe może być wyposażony w jeden z trzech silników Diesla i jest dostępny w trzech konfiguracjach napędu. Podstawowy motor 2.0 CRDI o mocy 150 KM jest łączony tylko z przednim napędem i manualną skrzynią biegów. Jednostka ta generuje 400 Nm momentu obrotowego, co pozwala jej rozpędzić Santa Fe w czasie 10,3 s. Katalogowe zużycie paliwa to 5,6-5,7 l/100 km.
Dokładnie takim samym przyspieszeniem, ale nieco wyższym spalaniem, na poziomie 6,0-6,2 l/100 km legitymuje się mocniejsza odmiana silnika 2.0 CRDI, której parametry maksymalne to 185 KM i 400 Nm. Jest jednak łączona już w standardzie z automatyczną skrzynią biegów o ośmiu przełożeniach i napędem na cztery koła AWD.
Topowym silnikiem nowego Hyundaia Santa Fe jest diesel znany m.in. z modelu Grand Santa Fe o pojemności 2,2 litra i mocy 200 KM. Generuje 440 Nm momentu obrotowego i rozpędza auto do 100 km/h w czasie 9,4 s. Średnie zużycie paliwa podawane przez producenta to 6,1-6,3 l/100 km.
Przyjrzyjmy się teraz specyfikacjom wyposażenia, bo importer przygotował trzy: Premium, Executive i Platinum.
Podstawowa Premium łączona z bazowym silnikiem i kosztująca 149 900 zł jest już dość bogata, bo na liście wyposażenia są m.in. asystent zapobiegania zderzeniu czołowemu z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, asystent utrzymywania pasa ruchu, trzy mocowania ISOFIX (dwa z tyłu i jedno z przodu), dwustrefowa klimatyzacja, tempomat, czujniki parkowania z tyłu i kamera cofania, aluminiowe 18-calowe felgi czy radio z 7-calowym kolorowym ekranem dotykowym, bluetooth i obsługą Apple Car Play oraz Android Auto.
To co charakteryzuje wersję Premium to brak jakichkolwiek opcji poza lakierem metalicznym lub perłowym, kosztującym 3500 zł. Więcej opcji można dokupić do drugiej specyfikacji Executive, kosztującej 179 900 zł, ale łączonej już z drugim silnikiem o mocy 185 KM, automatyczną skrzynią biegów i napędem AWD.
Nowy Hyundai Santa Fe w wersji wyposażenia Executive ma ponad to co w Premium jeszcze asystenta kontroli zjazdu, elektryczny hamulec postojowy, kluczyk zbliżeniowy, wyświetlacz head-up, inteligentny tempomat, czujniki parkowania z przodu, podgrzewaną kierownicę, podgrzewane fotele przednie, elektrycznie regulowany fotel kierowcy, diodowe reflektory, przeciwmgielne przednie i lampy tylne w technologii LED, chromowane elementy zewnętrzne nadwozia czy 19-calowe obręcze kół.
Wyposażenie jest więc już bardzo bogate, a wersja Executive wydaje się być optymalną. Tym bardziej, że można do niej zamówić już trzeci rząd siedzeń za 5000 zł czy nawigację z 8-calowym dotykowym ekranem i systemem nagłośnienia marki KRELL za 6700 zł.
Wersja Platinum jest nie tylko najbogatsza, ale daje też największe możliwości jeśli chodzi o wybór napędu i wyposażenia. Jest łączona ze 185- lub z 200-konnym dieslem, a ceny samochodu to odpowiednio 199 900 zł lub 236 900 zł. Na liście wyposażenia seryjnego znajduje się ponad to, co w Executive także inteligentny system otwierania tylnej klapy, skórzana tapicerka, elektrycznie regulowany fotel pasażera z regulacją wysokości, podgrzewana tylna kanapa, zestaw wskaźników typu Supervision z wyświetlaczem TFT o przekątnej 7 cali, system ładowania bezprzewodowego, nagłośnienie marki Krell z 10 głośnikami oraz nawigacja z 8-calowym ekranem, cyfrowym radiem DAB, 10-letnim programem aktualizacji MapCare i obsługą Apple Car PlayT oraz Android Auto.
Ponadto, na liście opcji wersji Platinum znajduje się kosztujący 15 000 zł pakiet Inspiration, w skład którego wchodzą następujące elementy:
- system monitorowania martwego pola,
- system ostrzegania o ruchu poprzecznym,
- system monitorowania otoczenia pojazdu 360 stopni,
- system bezpiecznego wysiadania,
- system monitorowanie tylnej kanapy,
- ostrzeżenie o znakach ograniczenia prędkości,
- blokada drzwi tylnych (automatyczna z przyciskiem jednorazowego odblokowania),
- sterowanie skrzynią biegów przy pomocy łopatek,
- żaluzje szyb tylnych drzwi,
- gniazdko elektryczne 220V w tylnej części konsoli środkowej,
- samopoziomujące zawieszenie tylnej osi,
- światła typu LED (mijania i drogowe) z dynamicznym doświetlaniem zakrętów,
- pamięć regulacji foteli i lusterek zewnętrznych,
- wentylowane fotele przednie,
- fotel kierowcy z elektrycznie wysuwanym podparciem ud.
Przypominam, że na Hyundaia Santa Fe obowiązuje 5-letnia gwarancja bez limitu kilometrów z pakietem Assistance oraz bezpłatną kontrolą stanu technicznego obowiązującymi w całym okresie gwarancji.