Najnowszy film
Nowy Jeep Compas – zaawansowane technlogie

FOTO 12

Idealnie reprezentujący ducha marki Jeep, trafnie opisanego hasłem „Go Anywhere, Do Anything”, nowy Compass oferuje teraz nowy system informacyjno-rozrywkowy i nowe jednostki napędowe, zapewniające prawdziwą wolność dla kierowcy i pasażerów.

 

Nowy silnik benzynowy 1.3 turbo.
Nowy czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,3 litra, pulsujący pod maską Jeepa Compassa produkowanego w zakładzie FCA w Melfi we włoskim regionie Basilicata, jest częścią nowej rodziny FCA Global Small Engine, wprowadzonej na rynek w połowie 2018 roku wraz z odświeżeniem Jeepa Renegade`a.
Silnik ten oparty jest na strukturze modułowej i będzie dostępny w Jeepie Compassie w konfiguracji czterocylindrowej z dwoma dostępnymi poziomami mocy: 130 KM w połączeniu z sześciobiegową skrzynią manualną i 150 KM w połączeniu z sześciobiegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną DDCT, oba z napędem na przednie koła. Po raz pierwszy w modelu Compass, automatyczna skrzynia biegów została połączona z napędem na przednie koła, dzięki czemu będzie ona bardziej przystępny dla nowych Klientów w segmencie C-SUV (sprzedaż modeli z napędem 4×2 i automatyczną skrzynią biegów stanowi obecnie 28% rynku w Europie). Nowy 1-3-litrowy silnik benzynowy jest zgodny z normą Euro 6D Final i wyposażony w filtr GPF (benzynowy filtr cząstek stałych).

FOTO 44Nowy silnik został zaprojektowany tak, by oferować wyjątkowe osiągi, zapewniając jednocześnie doskonały komfort jazdy. W przypadku Compassa, 1,3-litrowy silnik benzynowy unowocześniono o specjalne dopasowanie turbo, które maksymalizuje reakcję silnika przy niskiej prędkości obrotowej silnika i zmniejsza emisję CO2 nawet o 27%. Optymalizuje również zużycie paliwa nawet o 30% (cykl WLTP) w porównaniu z poprzednimi wersjami benzynowymi 4×4 z automatyczną skrzynią biegów.

Jeep Compass, w połączeniu z nowym, 1,3-litrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i automatyczną skrzynią biegów DDCT, oferuje również po raz pierwszy tryb jazdy „Sport”, wybierany za pomocą przycisku na środkowej konsoli. Ten dynamiczny tryb jazdy oferuje jeszcze większą przyjemność czerpaną z codziennej jazdy po mieście, usztywniając układ kierowniczy, wyostrzając reakcję przepustnicy i dostosowując zachowanie przekładni poprzez zmiany biegów na wyższe w celu uzyskania pełnej mocy i momentu obrotowego. Ponadto, w trybie Sport funkcja dryfowania („sailing”) jest zablokowana, a włączony jest tryb „szybkiego startu”. Po zwolnieniu pedału gazu zapobiega to przełączeniu na wyższy bieg, by zmaksymalizować działanie silnika i zoptymalizować reakcję przy kolejnym przyspieszeniu.

Rodzina silników Global Small Engine została opracowana przez Grupę FCA, by zaoferować gamę mniejszych silników benzynowych, charakteryzujących się niskim zużyciem paliwa i wzorcowymi osiągami w wielu różnych sytuacjach. Podstawowa konstrukcja nowych silników zapewnia wydajność, modułowość i wysoki stopień standaryzacji w odniesieniu do komponentów i procesu produkcyjnego, elastyczność i możliwość dodatkowego rozwoju.
FOTO 41Silniki te są wykonane w całości z aluminium, by zapewnić lekkość (waga zaczyna się od 110 kg dla czterocylindrowego silnika turbo). Korpus silnika, opracowany we współpracy z firmą Teksid, wykonany jest z wysokociśnieniowego odlewu aluminiowego. Po przeanalizowaniu różnych konstrukcji korpusu silnika wybrano architekturę z płytą podstawową zapewniającą najlepszą równowagę między hałasem, drganiami, masą i osiągami strukturalnymi. Wszystkie silniki GSE Turbo oferują trzecią generację ekskluzywnej technologii MultiAir, która poprawia efektywność spalania poprzez regulację wysokości, czasu i momentu podnoszenia zaworu wlotowego.

Nowy, 1,3-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 130 KM z manualną skrzynią biegów będzie dostępny w wersjach Longitude, Night Eagle i Limited, natomiast wersja 150 KM z DDCT będzie dostępna również w wersji wyposażenia S. Maksymalny moment obrotowy w obydwóch wersjach wynosi 270 Nm (nawet o 40 Nm więcej niż w poprzednim 1,4-litrowym silniku benzynowym). Oba silniki dostępne są z napędem na przednie koła.

Dopełnieniem oferty Compassa jest 1,6-litrowy silnik diesel MultiJet II o mocy 120 KM i momencie obrotowym 320 Nm połączony z manualną skrzynią biegów i w zestawieniu z napędem na przednie koła oraz wyposażony w SCR (Selective Catalytic Reduction).

Modele 4xe (z hybrydową technologią plug-in) będą dostępne z silnikiem elektrycznym połączonym z 1,3 litrowym silnikiem Global Small Engine o wspólnej mocy 190 KM lub 240 KM. Pojawią się one w Salonach Dealerów z Europy w drugiej połowie tego roku. Obie wersje 4xe będą dostępne wyłącznie w wersji z napędem 4×4.

Nowe usługi Uconnect™ Services zapewniające zaawansowaną łączność ze światem.
Produkowany w Melfi Jeep Compass będzie dysponował najnowocześniejszą łącznością, by zaspokoić potrzeby coraz bardziej wymagających Klientów. Oferowane już w Jeepie Renegade 2020, nowe Uconnect Services oferują szereg usług dostępnych między innymi za pośrednictwem aplikacji mobilnej My Uconnect, smartwatcha, strony internetowe, a także przycisków na konsoli górnej, jak i ekranu radia. Dostępne od momentu wprowadzenia na rynek Compassa, nowe usługi Uconnect będą dostępne w standardzie, w połączeniu z 7-calowymi i 8,4-calowymi systemami informacyjno-rozrywkowymi, w wersjach Limited, S oraz Tarilhawk, oferując zaawansowaną łączność ze światem oraz szereg przydatnych usług zapewniających bezpieczeństwo i komfort.
My Car pozwala kierowcy zachować kontrolę nad stanem oraz parametrami samochodu. My Remote oferuje możliwość blokowania/odblokowywania drzwi, włączanie świateł, lokalizację samochodu, monitorowania niektórych parametrów, takich jak prędkość czy obszar oraz otrzymywanie powiadomień, jeśli nie zostaną one zachowane.

FOTO 25Zaawansowane systemy bezpieczeństwa.
Podczas projektowania nowego Jeepa Compassa, kluczowe znaczenie miało bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Nowy model oferuje pełny zestaw aktywnych i pasywnych funkcji z zakresu aktywnego i biernego bezpieczeństwa i ochrony do codziennej jazdy, w tym system ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Forward Collision Warning) i system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LaneSense Departure Warning) – oba w standardzie w całej gamie, a także elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) z systemem przeciwdziałającym przewróceniu się pojazdu (ERM) oraz poduszki powietrzne przednie, boczne i kurtynowe. Dostępne systemy bezpieczeństwa obejmują również system monitorowania martwych pól widzenia oraz system wykrywania obiektów na drodze cofania (Blind Spot Monitoring oraz Rear Cross Path Detection), tempomat adaptacyjny (ACC), kamerę cofania ParkView® z dynamiczną siatką oraz w pełni automatyczny system wspomagania parkowania równoległego i prostopadłego (Parallel and Perpendicular Park Assist).

Więcej o modelu już wkrótce w salonie

Euromobil, ul. Krasnobrodzka 5, (Trasa Toruńska przy rondzie Łabiszyńska), 03-214 Warszawa, telefon: (22) 510 00 90



Wróć