W Europie Compass stanowi ponad 40% sprzedaży całkowitej Jeepa. Obecnie jeden na cztery sprzedawane modele Compassa to wersja hybrydowa plug-in. Oto nowy model, którego cena w Polsce zaczyna się od 99 900 zł…
Premiera pierwszej generacji Jeepa Compassa w 2017 roku, pierwszego Jeepa zaprojektowanego specjalnie z myślą o drogach całego świata, oznaczała powrót marki do segmentu C-SUV. Położyło to solidny fundament pod sukces tego modelu: od momentu wprowadzenia na rynek europejski, kompaktowy SUV Jeepa jest motorem osiągnięć handlowych marki i stanowi ponad 40% jej sprzedaży, potwierdzając swoją pozycję jednego z najbardziej cenionych przez europejskich Klientów modeli Jeepa i jednego z najbardziej poszukiwanych w konfiguracji 4xe z technologią hybrydową plug-in. Jeden na cztery modele Compassa sprzedawane w Europie to wersja 4xe. Wariant 4xe to najlepiej sprzedający się hybrydowy model plug-in we Włoszech.

Elegancja i tradycja
Nowy model wyróżnia się odświeżonym, zaawansowanym technologicznie profilem, przy jednoczesnym zachowaniu słynnego miejskiego, nowoczesnego, wyrafinowanego i dbającego o środowisko charakteru. Bardziej elegancki i nowoczesny, ma zupełnie nową kabinę, zaprojektowaną, by poprawić komfort i życie na pokładzie i uczynić jazdę miejską bardziej inteligentną. Do najważniejszych elementów należą cyfrowy zestaw wskaźników z wyświetlaczem o przekątnej 10,25” Full HD, systemem Uconnect 5 z ekranami dotykowymi o przekątnych od 8,4” do 10,1” umieszczony nieco wyżej i przeniesiony bardziej na środek deski rozdzielczej, dzięki czemu kierowca może pozostać lepiej skupionym na drodze, pięciokrotnie szybszy procesor, system operacyjny Android z bezprzewodową integracją ze smartfonem i aplikacjami Apple CarPlay i Android Auto, interaktywna nawigacja 3D TomTom i funkcja rozpoznawania naturalnej mowy oraz z usługami Uconnect.

Funkconalne wnętrze
Wnętrze jest jeszcze bardziej funkcjonalne dzięki nowemu rozmieszczeniu konsoli centralnej i zwiększeniu przestrzeni schowków (zapewniającej prawie 4,4 l dodatkowej pojemności – trzykrotnie więcej w porównaniu do 2,8 l w poprzedniej wersji, teraz łącznie 7,2 l.). Ponadto, oferuje bardziej nowoczesny i charakterystyczny styl, dzięki nowej desce rozdzielczej, tunelowi centralnemu, kierownicy i panelom drzwi, wykonanym z najwyższej jakości materiałów.

Jazda autonomiczna
Nowy Compass jest pierwszym samochodem Jeepa w Europie oferującym autonomiczną jazdę na poziomie 2 i jest wyposażony w standardzie w całej gamie w systemy ADAS najnowszej generacji.
Należą do nich:
- system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition) czytający i interpretujący znaki drogowe;
- inteligentny asystent prędkości (Intelligent Speed Assist) automatycznie dostosowujący prędkość do zalecanych limitów;
- system wykrywania senności kierowcy (Drowsy Driver Alert) ostrzegający kierowców, gdy ich uwaga słabnie lub gdy nadchodzi senność;
- system automatycznego hamowania awaryjnego (Automatic Emergency Braking) z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów, które spowalnia pojazd aż do całkowitego zatrzymania, aby uniknąć (lub złagodzić) ewentualny wypadek.
Jednakże najważniejszą nową funkcją jest asystent jazdy na autostradzie (Highway Assist), łączący tempomat adaptacyjny i asystenta pasa ruchu, aby automatycznie dostosowywać prędkość i tor jazdy pojazdu. W ten sposób samochód automatycznie pozostaje na środku pasa, w rozsądnej odległości od pojazdu poprzedzającego, zapewniając niezwykłe wrażenia z jazdy i całkowity spokój (dostępny w drugiej połowie roku).

Pięć wersji wyposażeniowych
Nowy Jeep Compass oferuje nową gamę, dostępną teraz w pięciu poziomach wyposażenia (Sport, Longitude, Limited, S i Trailhawk), z pięcioma różnymi kombinacjami jednostek napędowych – benzyna, diesel i hybryda plug-in, trzema skrzyniami biegów (sześciostopniową manualną, automatyczną, dwusprzęgłową (DDCT) lub sześciostopniową automatyczną) – oraz napęd na przednie lub na cztery koła.

Oferta silnikowa
Wersja benzynowa jest wyposażona w 1,3-litrowy silnik GSE o mocy 130 KM lub 150 KM, połączony odpowiednio z manualną skrzynią biegów i skrzynią DDCT z podwójnym suchym sprzęgłem, oba z napędem na przednie koła.
Uzupełnieniem oferty silników spalinowych jest 1,6-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 130 KM współpracujący z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów i napędem na przednie koła. Gama hybryd plug-in jest oferowana z dwoma poziomami mocy – 190 KM i 240 KM, w połączeniu z sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła eAWD.

Ceny w Polsce zaczynają się od 99 900 PLN za model benzynowy z silnikiem 1.3 o mocy 130 KM w wersji Longitude.
Ponadto, dostępnych jest szereg rozwiązań w zakresie leasingu i finansowania oferowanych przez Leasys i FCA Bank, które sprawiają, że gama Jeepa i Nowy Compass są jeszcze bardziej dostępne dla Klientów.