Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
Nowy Nissan X-Trail 2014 | Blog PGD

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Nowy Nissan X-Trail 2014

Nowy Nissan X-Trail to nie tylko następca znanego na naszym rynku SUV-a klasy średniej, ale także samochód globalny, który ma być konkurentem dla modeli segmentu D innych producentów.

Nissan bazuje na ogromnym doświadczeniu w budowie i pozycjonowaniu na rynkach swoich crossoverów. Modelem Qashqai odebrał część klientów szukających samochodu kompaktowego. Ten crossover podbił serca użytkowników klasycznych kompaktów, zapewnił im bowiem coś więcej niż znana i staromodna bryła hatchbacka. Qashqai utworzył niszę, w którą większość producentów musiała się szybko wstrzelić, aby nie stracić swoich stałych klientów. Teraz Nissan chce to samo zrobić z modelem X-Trail.

[blo-link-inner href=”http://blog.pgd.pl/nissan-x-trail-20-dci-le-platinum-pogodoodporny-wideotest”]Nissan X-Trail 2,0 dCi LE Platinum – pogodoodporny [wideotest][/blo-link-inner]

Nowy Nissan X-Trail ma być alternatywą dla samochodów klasy średniej, inaczej segmentu D, czyli rodzinnych sedanów, liftbacków i kombi. Crossover Nissana ma mieć cechy typowej, średniej klasy limuzyny bez utraty dotychczasowych, cenionych przez wielu klientów właściwości terenowych. Szef Nissana Carlos Ghosn celuje w potencjalnych nabywców Volkswagena Passata, Forda Mondeo, a nawet Forda S-Max. X-Trail będzie produktem globalnym, sprzedawanym w 190 krajach pod nazwą X-Trail lub Rouge.

Przed X-Trailem stoi trudne, choć nie niewykonalne zadanie. Nowy model Nissana ma być samochodem rodzinnym, crossoverem z nienachalnym wyglądem. Zbudowany na platformie Common Module Family, zaprezentowany wcześniej jako koncept o nazwie Hi-Cross, zdecydowanie różni się od swojego starszego brata. Przede wszystkim jego sylwetka w niczym nie przypomina auta, które zastąpi. Kanciasta, typowo offroadowa bryła odeszła w niepamięć, a jej miejsce zajęła smukła, krągła, sportowa elegancka linia, przypominająca trochę Qashqaia. Nie będzie przesadą stwierdzenie, że szykuje się najładniejsze auto w tym segmencie.

[blo-link-inner href=”http://blog.pgd.pl/nissan-qashqai-16-dci-i-way-ma-w-sobie-to-cos-test”]Nissan Qashqai 1,6 dCi I-Way – ma w sobie to coś [test][/blo-link-inner]

Nowy X-Trail urósł o 30 mm wzdłuż i 55 mm na szerokość. Rozstaw osi będzie większy o 151 mm. Nowa sylwetka stała się bardziej aerodynamiczna, a na nowo zaprojektowane wnętrze zapewni pasażerom znacznie więcej przestrzeni niż dotychczas. X-Trail będzie sprzedawany jako 5- lub 7- osobowe auto, z czego dwa dodatkowe fotele będą się kryły pod pokrywą bagażnika. Tylna kanapa ma mieć pełną regulację, łącznie z przesuwaniem wzdłużnym. Do niej będą prowadziły tylne drzwi zaprojektowane tak, aby uchylały się pod niemal prostym kątem. Ma to ułatwić dostęp do miejsca z tyłu nie tylko dorosłym, ale także rodzicom montującym fotelik, a w aucie rodzinnym ma to niebagatelne znaczenie.

Stylistyka nowej deski rozdzielczej została dopasowana do sylwetki samochodu. W eleganckim wnętrzu będzie wyposażenie na wysokim poziomie, ale nie to jest najważniejsze w tym modelu. Największym udogodnieniem poza klasycznym wyposażeniem ma być system multimedialny NissanConnect. Będzie się go obsługiwało podobnie jak smartfona. Komunikacja między samochodem a kierowcą ma się odbywać za pomocą dużego wyświetlacza umieszczonego na centralnym panelu, na którym będzie można korzystać z różnych internetowych aplikacji.

[blo-link-inner href=”http://blog.pgd.pl/nissan-x-trail-20-dci-le-platinum-vs-suzuki-grand-vitara-24-vvt-premium-wideotest”]Nissan X-Trail 2,0 dCi LE Platinum vs. Suzuki Grand Vitara 2,4 VVT Premium [wideotest][/blo-link-inner]

Jak wszystkie crossovery Nissana również X-Trail będzie samochodem o znakomitych właściwościach jezdnych. Poziom bezpieczeństwa czynnego zwiększy opcjonalny system ALL MODE 4x4i. Jak we wszystkich autach z tym rodzajem napędu na tunelu centralnym pojawi się bardzo dobrze znane pokrętło do jego obsługi. Dzięki niemu będzie można wybrać jeden z trzech trybów jazdy: 2WD, AUTO i LOCK.

Pomocą dla systemu napędu ALL MODE 4x4i będzie układ elektroniczny Active Ride Control, monitorujący stan nawierzchni oraz jej rodzaj. Do tego Active Engine Breake kontrolujący pracę silnika i automatycznej skrzyni biegów (opcja) podczas pokonywania zakrętów. Z kolei układ Active Trace Control ma kontrolować prędkość, kąt skrętu kierownicy, stopień otarcia przepustnicy i hamulce w celu stabilizowania toru jazdy.

Zawieszenie nowego X-Traila nie jest żadną rewolucją. To znane rozwiązanie spotykane w crossoverach, składające się z kolumn MacPhersona z przodu i układu wielowahaczowego w tylnej osi.

[blo-link-inner href=”http://blog.pgd.pl/nissan-note-14-i-way-miejskie-pudelko-test”]Nissan Note 1,4 I-Way – miejskie pudełko [test][/blo-link-inner]

Nowy Nissan X-Trail ma być dostępny teraz również z napędem tylko na przednią oś, co korzystnie wpłynie na cenę i zużycie paliwa. Do tej pory X-Trail był sprzedawany tylko z napędem na cztery koła. Poza tym w ofercie pojawi się bezstopniowy automat Xtronic CVT, dostępny za dopłatą do 2-litrowego silnika benzynowego, który znów wróci na rynek europejski. Na niektórych rynkach będzie występowała również jednostka o większej pojemności 2,5 l i mocy 170 KM. Jednak w Europie największym zainteresowaniem będą cieszyły się oczywiście silniki wysokoprężne znane z innych modeli Nissana o oznaczeniu dCi, pojemności 1,6 oraz 2,0 l i mocy odpowiednio 130 i 150 KM.

Ten ekscytujący, długo oczekiwany następca klasycznego SUV-a ma trafić do sprzedaży w drugiej połowie przyszłego roku. Jest na co czekać. Czy podbije serca tak jak Qashqai? Pewnie tak.

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

21 maja, 2025

Jeep Compass wraca w nowym wcieleniu – odważniejszy, nowocześniejszy i gotowy na więcej niż do tej pory. Czy to wciąż kompaktowy SUV, czy już pełnoprawny (...)

20 maja, 2025

W kwietniu Kraków zyskał kolejny ważny punkt na mapie motoryzacyjnych innowacji – salon OMODA & JAECOO PGD jest już oficjalnie otwarty! Nowoczesne centrum motoryzacyjne zapewnia (...)

19 maja, 2025

Dacia Spring po raz kolejny została doceniona przez Top Gear za bezkonkurencyjny stosunek jakości do ceny. W konkursie TopGear.com Electric Awards 2025 model zdobył tytuł (...)