Podczas salonu samochodowego w Genewie zadebiutował nowy Opel Insignia. Niemiecki koncern przedstawił wersje Grand Sport oraz Sports Tourer.

Insignia drugiej generacji to jeden z najważniejszych debiutantów tegorocznego salonu samochodowego w Genewie. Auto będzie ważną nowością rynkową, która wkrótce zacznie podbijać serca klientów indywidualnych, ale z pewnością skutecznie zasili także floty.

opel-insignia-grand-spor-9190e29,0,920,0,0

Liftback, czyli Grand Sport jest dłuższy o 67 mm (4897 mm) od poprzednika. Jego rozstaw osi urósł o 92 mm, co daje 2829 mm. Co ciekawe, przy jednoczesnym wzroście gabarytów samo nadwozie jest lżejsze o 60 kg, a łącznie z innymi elementami nowa Insignia waży średnio o 175 kg mniej od poprzednika.

Istotne jest, że wraz ze zwiększeniem rozmiarów przyszedł również znacznie bardziej atrakcyjny wygląd. Poprzednia Insignia była atrakcyjnym samochodem, ale Grand Sport i Sports Tourer to inna liga. Są niezwykle smukłe i eleganckie. Niewiele aut w tym segmencie wygląda aż tak dobrze. Ta smukłość przełożyła się na znaczną redukcję współczynnika oporu powietrza, który teraz wynosi 0,26.

opel-insignia-grand-spor-2ab422c,0,920,0,0

Pasażerowie dostali o 32 mm większą przestrzeń na wysokości ud, 25 mm na poziomie ramion oraz kolan, a dodatkowe 8 milimetrów doszło nad głową. Bagażnik ma pojemność 490 litrów, co oznacza nieznaczny spadek względem poprzednika – jest mniejszy 40 litrów od liftbacka.

Na pokładzie nowej Insignii zadebiutowała druga generacja reflektorów IntelliLux. To LED-owe lampy, które mają dwukrotnie większą liczbę segmentów diodowych względem wcześniejszego stadium rozwojowego. Insignia dostała ich aż 32. Umożliwi to jeszcze bardziej precyzyjne doświetlanie łuku drogi oraz redukcję ryzyka oślepienia innych kierowców.

Opel-Insignia-Sports-Tourer-304064

Nowością na pokładzie Opla Insignii będzie także wyświetlacz typu HUD. Dzięki niemu kierowca nie będzie musiał odrywać wzroku od drogi, żeby sprawdzić podstawowe parametry, takie jak prędkość. Będą one wyświetlane na przedniej szybie, co w praktyce będzie wyglądało, jakby cyfry unosiły się nad maską samochodu.

Sports Tourer jest 200 kg lżejszy od poprzednika i mieści 1640 litrów bagaży po złożeniu oparć tylnej kanapy.

Opel już przedstawił polskie ceny tego samochodu. Insignia Grand Sport będzie kosztować w Polsce od 99 900 zł, a Sports Tourer ma zaczynać się od 103 900 zł.

Umów się na jazdę testową Oplem Insignią!

Opel Insignia Grand Sport – galeria zdjęć

Opel Insignia Sports Tourer – galeria zdjęć

Poprzedni wpis Następny wpis