Opel niebawem wprowadzi do gamy kompaktowych furgonetek powiew świeżości wraz z nowym modelem o znanej od lat nazwie Vivaro. Zobacz co oferuje ten samochód.
Cztery wersje nadwozia i trzy długości
Nowy Opel Vivaro bazujący na rozwiązaniach technicznych francuskiej Grupy PSA będzie oferowany w czterech wariantach – podwozie do zabudowy, furgon, furgon z kabiną załogową, osobowe kombi. Ponadto furgon będzie dostępny w trzech odmianach długości nadwozia 4,60 m, 4,95 m i 5,30 m. Wersja osobowa będzie umożliwiała transport do dziewięciu osób wraz z kierowcą.
Maksymalna ładowność wzrosła do 1400 kg. Maksymalny uciąg przyczepy do 2500 kg. Najmniejsza wersja Vivaro furgon o długości 4,60 m zapewnia przestrzeń o objętości 4,6 m³. Kolejna to 4,95 m długości, która oferuje 5,8 m³ przestrzeni. Największa odmiana to aż 6,6 m³ przestrzeni ładunkowej.
Praktyczne rozwiązania na miarę nowoczesnego auta dostawczego
Opel Vivaro plasuje się w segmencie kompaktowych samochodów użytkowych, których zadaniem jest transport docelowy w miastach. Oznacza to potrzebę zbudowania samochodu tak, by przy możliwie najmniejszych wymiarach zewnętrznych zapewnić mu nie tylko maksymalną pojemność wnętrza, ale także odpowiednią zwrotność – średnica zawracania to 11,3 m. Tak też opracowano nową furgonetkę Grupy PSA.
Pomyślano także nad rozwiązaniami, które ułatwią pracę przewoźnikom. Jednym z nich są elektrycznie sterowane drzwi boczne, które można uruchomić także ruchem stopy, bezdotykowo.
Dzięki otwieranej przegrodzie pod fotelem pasażera Flex Cargo, można przewozić przedmioty dłuższe niż wskazuje na to długość przestrzeni ładunkowej. W największej wersji nadwoziowej są to przykładowo rury, deski czy drabina o maksymalnej długości 4,02 m.
W ruchu miejskim, ale także w trasie, kierowcy pomaga kamera cofania o zakresie pracy 180 stopni, jest też pełen pakiet systemów wspomagających:
- Alarm ostrzegający przed najechaniem na auto z przodu z funkcją hamowania
- Alarm ostrzegający przed najechaniem na pieszego z funkcją hamowania
- Adaptacyjny tempomat
- Asystent pasa ruchu
- System rozpoznawania zmęczenia
- Asystent martwego pola
Ponadto komfort jazdy poprawi fotel ergonomiczny o szerokiej regulacji z możliwością ustawienia podparcia lędźwiowego czy diodowe reflektory. Jest też system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym, nawigacją, kompatybilny z urządzeniami przenośnymi. Można zamówić także wyświetlacz head-up pozwalający kontrolować prędkość i podstawowe wskazania bez odrywania wzroku od jezdni.
Nowy Opel Vivaro w trudnych warunkach
Opel Vivaro pracujący w trudnych warunkach drogowych i terenowych poradzi sobie świetnie dzięki dwóm rozwiązaniom zwiększającym trakcję. Pierwszym jest system inteligentnej kontroli trakcji IntelliGrip, który wspomaga ruszyć z miejsca na bardzo śliskiej nawierzchni czy pokonać trudniejszy odcinek terenowy. Kierowca ma możliwość wybrania jednego z trzech trybów pracy lub może całkowicie wyłączyć kontrolę trakcji.
Technikę napędu na cztery koła przeznaczono do wykonywania jeszcze cięższej pracy. Dostarczane przez firmę Dangel rozwiązanie słynie z niezawodności i skuteczności. Auto wyposażone w napęd na cztery koła znacznie lepiej poradzi sobie na piachu czy w błocie. Ponadto w pakiecie budowlanym można zamówić zawieszenie zwiększające prześwit.
Silniki Opla Vivaro
Na chwilę obecną producent nie ujawnia gamy silnikowej modelu Vivaro, ale można się spodziewać tej samej, jaką Citroën i Peugeot oferują do swoich odpowiedników. Są to silniki wysokoprężne o pojemności 1,6 litra – moc 95 KM i 115 KM – oraz 2,0 litra o mocy 120 KM, 150 KM i 180 KM. Wybrane jednostki będą dostępne z ośmiobiegową, automatyczną przekładnią.
Warto zaznaczyć w tym miejscu, że już w roku 2020 pojawi się w pełni elektryczna wersja Opla Vivaro.
Kiedy spodziewamy się Opla Vivaro?
Pierwsze egzemplarze najnowszego Opla Vivaro pojawią się u dealerów pod koniec lata, ale zamówienia na ten samochód można będzie składać już od lutego 2019 roku.