Podobnie jak Opel Combo Life, również Zafira Life staje się modelem bliźniaczym z francuskimi autami Grupy PSA. Dzięki temu nowa Zafira jest większa i bardziej funkcjonalna.
Zafira to już nie nazwa modelu, ale całej rodziny vanów. Będzie oferowana w trzech wersjach nadwozia, w tym nawet dziewięcioosobowego (dostępne będą odmiany od 5- do 9-osobowej). Standardowa Zafira Small mierzy 4,60 m długości, średnia Medium 4,95 m i długa Large 5,30 m. Wersja najkrótsza modelu Zafira Life jest o około 10 centymetrów krótsza od obecnej Zafiry, natomiast pośrednia jest od niej o około 65 centymetrów dłuższa i zbliża się wielkością do osobowego vana Vivaro Combi.
Dzięki trzem rzędom niezależnych, wyjmowanych siedzeń, auto staje się jeszcze bardziej funkcjonalne, a wnętrze będzie łatwiej zaadaptować do potrzeb. Każdy z foteli drugiego i trzeciego rzędu został wyposażony w zaczepy ISOFIX do montażu fotelików dla dzieci. Przestrzeń auta osobowego bardzo łatwo można jednak zamienić w furgonetkę.
Składane oparcie fotela pasażera z przodu umożliwia przewożenie przedmiotów o długości do 3,5 metra. Po złożeniu trzeciego rzędu foteli pojemność bagażnika w Zafirze Life „S” wzrasta do 1500 litrów (do wysokości dachu). Po wymontowaniu tylnych foteli całkowita pojemność ładunkowa wynosi aż 3397 litrów.
Luksusowa odmiana Lounge będzie dostępna w wersji z długim rozstawem osi, a lista wyposażenia obejmuje przednie fotele z funkcjami masażu i podgrzewania oraz cztery ruchome fotele z tyłu ze skórzaną tapicerką. Jest to van klasy bussines. Zamontowany na środku pojazdu ruchomy stolik można złożyć. Pasażerowie mogą liczyć na pierwszorzędne wrażenia akustyczne zapewniane przez 10 głośników systemu audio, nie zabraknie im także gniazd do ładowania urządzeń przenośnych.
Opel Zafira ostatniej generacji jest już dobrze wyposażonym w systemy bezpieczeństwa i komunikacji autem. Nowa Zafira Life podnosi poprzeczkę.
System antykolizyjny rozpoznaje nawet obecność pieszych przechodzących przez jezdnię i może zainicjować hamowanie awaryjne przy prędkości do 30 km/h. Inteligentny tempomat dostosowuje prędkość do pojazdu poprzedzającego i automatycznie zwalnia w razie potrzeby do prędkości 20 km/h. Nie zabraknie też asystenta pasa ruchu, systemu rozpoznającego zmęczenie kierowcy, asystenta świateł drogowych czy wyświetlacza projekcyjnego wyświetlającego na linii wzroku kierowcy informacje o prędkości, odległości pojazdu poprzedzającego czy wskazówki nawigacyjne.
Kolejną rzeczą, jaką zaoferuje Opel już niebawem, jest usługa telematyczna Opel Connect. System nawigacyjny jest podłączony do usługi Live Navigation z informacjami o ruchu drogowym dostarczanymi w czasie rzeczywistym . Systemy Multimedia i Multimedia Navi są wyposażone w duże 7-calowe ekrany dotykowe. Obydwa mogą współpracować z telefonem przez Apple CarPlay i Android Auto.
Choć na razie oficjalnych informacji nie ma, to bazując na ofercie Citroëna i Peugeota, łatwy wyciągnąć wniosek, że nowy Opel Zafira Life będzie oferowany z silnikami Diesla o tych samych parametrach. Są to nowej generacji jednostki o pojemności 1,5 litra oraz 2,0 litra. Podstawę może stanowić motor 100-konny, a jego mocniejsza odmiana rozwija 120 KM. Wersje 2.0 będą osiągały moc 150 KM i 180 KM, przy czym ta ostatnia wyłącznie z ośmiobiegowym automatem. Ze swojej strony mogę dodać, że jest to naprawdę dynamiczna odmiana o lepszych osiągach od 170-konnej Zafiry poprzedniej generacji.
Co ciekawe, auto będzie można zamówić także po raz pierwszy z napędem na cztery koła. Jest to rozwiązanie dostarczone przez niezależną firmę Dangel. Od 2021 roku pojawi się w pełni elektryczna odmiana.
Światowa premiera Zafiry Life odbędzie się podczas Salonu Motoryzacyjnego w Brukseli 18 stycznia 2019 roku. Zamówienia na nową Zafirę Life będą przyjmowane od lutego.