Wakacje dobiegły końca. Motoryzacja zaraz się obudzi z letniego snu. Pierwszymi tego oznakami jest rynkowa nowość Hyundaia.
Znamy ceny Hyundaia Ioniq
Hyundai Ioniq to nowy, ekologiczny model koreańskiego producenta. Na razie do Polski zawita jedna z jego trzech odmian – Hybrid. Jest to wóz o mocy systemowej, wynoszącej 141 KM. Napęd Ioniqa ma zapewnić zużycie paliwa na średnim poziomie 3,4 l/100 km.
Hybryda Hyundaia ma przypuścić atak na dotychczasowych, japońskich liderów tego segmentu. Po pierwszych testach tego samochodu media bardzo pochlebnie wyrażają się o Ioniq, więc wygląda na to, że koreański producent dobrze przygotował się do eko-ofensywy.
Cena Ioniq jest wyjątkowo niska jak na hybrydę. W Polsce ma on kosztować od 99 900 zł. W tej cenie dostaniemy motor 1.6 GDI, który wspomagany jest jednostką elektryczną. Do tego Hyundai daje gwarancję 5-letnią, czyli 2 lata dłuższą niż w przypadku bezpośrednich konkurentów. Lepsza jest także gwarancja na akumulatory, która wynosi nie 5, a 8 lat. Mało tego – Hyundai znacznie lepiej wypada w kwestii limitu przebiegu. Gwarancja podstawowa limitu nie ma w ogóle, a w przypadku akumulatorów wynosi on 200 tys. km, czyli dwukrotnie więcej niż u konkurenta.
Hyundai Ioniq robi wrażenie, więc wkrótce przyjrzymy się samemu autu i jego cennikowi bliżej.
Opel i Kia lubiane przez klientów indywidualnych
Opel walczy o pozycję lidera u klientów indywidualnych. W sierpniu niemiecki producent zajął drugie miejsce w sprzedaży samochodów w Polsce osobom fizycznym. Wynik 10 351 aut zagwarantował pozycję tuż za liderem. Różnica między pierwszym a drugim miejscem wynosi 121 pojazdów.
Bardzo dobrze ma się także Kia. Koreański producent uplasował się w tym rankingu na piątym miejscu z 6644 sprzedanymi klientom indywidualnym samochodami.