Hyundai Motorsport zaliczył kolejny znakomity występ. Thierry Neuville zajął trzecie miejsce, a Juho Hänninen szóste.
Hyundai przywiózł do Polski trzy fabryczne i20 WRC. Barw zespołu bronili Thierry Neuville, Juho Hänninen oraz Heyden Paddon. Okazało się, że i20 WRC jest już dopracowaną konstrukcją: wszystkie auta wytrzymały bardzo trudne warunki panujące w Rajdzie Polski. Wystarczy wspomnieć o tym, że dwa odcinki odwołano ze względu na zniszczoną drogę i niebezpieczeństwo, a wielu kierowców dachowało lub pourywało zawieszenia.
Najskuteczniejszym kierowcą zespołu był Thierry Neuville. Zaczął dość spokojnie: trzymał się pozycji 7-10, ale z czasem odrabiał straty i piął się w górę klasyfikacji generalnej. Lepiej szło Juho Hänninenowi, który po pierwszym dniu był czwarty. Drugiego dnia spadł na szóstą pozycję, ale gdy inni kierowcy zaczęli popełniać błędy lub ich auta nie wytrzymywały, Fin znalazł się nagle na trzecim miejscu. W tym samym czasie czwartą pozycję zdobył Thierry Neuville.
Niestety, w sobotę w aucie Juho Hänninena skrzywił się drążek kierowniczy i Fin miał duże kłopoty podczas pokonywania wolnych zakrętów. Samochód prowadził się nieprecyzyjnie, więc trudno było walczyć o dobre czasy. Pod koniec dnia wyprzedził go zespołowy kolega, a chwilę później również Mikko Hirvonen. Straty odrabiał Jari-Matti Latvala, który był poważnym zagrożeniem dla Juho.
W niedzielę Juho musiał uznać wyższość swojego o wiele bardziej doświadczonego rodaka. Utrzymał jednak do końca szóste miejsce. Z utrzymaniem trzeciej pozycji nie miał problemów Thierry, który na niedzielnych oesach notował znakomite czasy. Ostatecznie dwójka Hyundaia skończyła rajd na trzeciej i szóstej pozycji, zdobywając dla zespołu 23 punkty. To tyle samo co w Meksyku, więc jest to powtórka najlepszego wyniku zespołu w tym roku.
Nieco mniej szczęścia miał Heyden Paddon. Co prawda jechał równy rajd bez większych kłopotów, ale ostatecznie zajął ósme miejsce. Nowozelandczyk dopiero uczy się samochodu WRC, a nawierzchnia, po której jechał, była dla niego nowa. Nigdy wcześniej nie jeździł po tak specyficznym szutrze. Pracował nad linią jazdy i znalezieniem rytmu. Ważne, że ukończył rajd i że zespół zdobył kolejne doświadczenie.
Hyundai Shell World Rally Team zajmuje obecnie piąte miejsce w klasyfikacji generalnej mistrzostw świata konstruktorów. Najwyżej sklasyfikowanym kierowcą zespołu jest Thierry Neuville, który plasuje się na szóstej pozycji z 46 punktami na koncie.
Następna runda WRC odbędzie się w Finlandii. Na szybkich szutrach znakomicie radzi sobie Thierry Neuville, który w zeszłym roku był tam drugi. To również ojczyzna Juho Hänninena. Nie znamy jeszcze pełnego składu kierowców Hyundaia na ten rajd.