Stacja paliw, stacja benzynowa, dystrybutor (fot. Orlen)
Stacja paliw, stacja benzynowa, dystrybutor (fot. Orlen)

Przyszedł koniec pierwszego miesiąca wakacji i za razem czas podsumowania najważniejszych wydarzeń w polskiej motoryzacji. Co przyniósł lipiec?

Związek, na który nie jesteś gotowy”

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny rozpoczął kampanię, która ma uświadomić kierowcom, że jazda w pożyczonym aucie bez ważnego OC grozi karą finansową nie tylko dla właściciela pojazdu, ale także dla aktualnego kierowcy. Prowadzący samochód jest współodpowiedzialny finansowo za wyrządzoną szkodę.

Poszkodowany otrzymuje odpowiednią kwotę od UFG, a ten później odzyskuje pieniądze za pomocą regresu. Średnia kwota regresu w Polsce wynosi około 10 tys. zł. Rekordowa stawka jest jednak znacznie większa. Największy regres do zapłacenia w Polsce wynosi obecnie 1,6 mln zł.

By uświadomić kierowców o konsekwencjach UFG przygotował kampanię społeczną. Jest ona prowadzona pod postacią czterech filmów rozpowszechnianych w Internecie.

Przypieczętowano los motocykli o pojemności silników 125 ccm

Kilka dni temu ogłoszono nowelizację ustawę o kierujących w Dzienniku Ustaw. To oznacza już całkowitą pewność wejścia w życie nowych, nieco kontrowersyjnych przepisów. Zgodnie z powyższym od 24 sierpnia tego roku każdy, kto będzie miał prawo jazdy kategorii B minimum 3 lata będzie mógł prowadzić jednoślady z jednostkami napędowymi o pojemności do 125 ccm ze skrzynią manualną i automatyczną.

Komisja Nadzoru Finansowego przedstawia nowe wytyczne dla firm ubezpieczeniowych

Nowe wytyczne mają spowodować podniesienie jakości obsługi klientów przez ubezpieczalnie. Dzięki nim firmy nie będą mogły zaniżać cen części w sztuczny sposób i naliczać amortyzacji. Istotny będzie tu obowiązek wskazania gdzie można nabyć część po danej cenie.

Komisja chciałaby, żeby nowe wytyczne zaczęły obowiązywać od 31 marca przyszłego roku. Może to doprowadzić do podwyższenia stawek ubezpieczenia, ale jedynie u najtańszych ubezpieczycieli, którzy do tej pory zaniżali stawki.

Ford Tourneo Courier rozbity przez Euro NCAP

Organizacja Euro NCAP rozbiła kolejną grupę aut. Niestety, oceny nie były rewelacyjne, ponieważ zmieniły się przepisy określające zasady przeprowadzania testów zderzeniowych. To jedynie wewnętrzne regulacje Euro NCAP. Zmiany są jednak na tyle drastyczne, że posypały się oceny, jakich nie widzieliśmy od lat. Większość aut z ostatniej grupy testowanych otrzymało jedynie po 3 gwiazdki.

Bardzo dobrze na tle pozostałych aut wypadł Ford Tourneo Courier. Zdobył on 4 gwiazdki i bardzo wysokie oceny bezpieczeństwa dorosłych pasażerów, dzieci i pieszych. Najniżej ocenione zostały systemy wspomagające bezpieczeństwo. To właśnie ich dotyczą nowe, rygorystyczne przepisy.

Spadki po gwałtownym skoku na rynku paliw

Ceny paliw gwałtownie poszybowały w górę pod koniec czerwca. Obecnie obserwujemy jednak tendencję spadkową, która powinna utrzymać się jeszcze przez pewien czas. Najbardziej gwałtowny spadek cen na stacjach paliw zanotował olej napędowy. Z pułapu około 5,57 zł za litr zszedł do poziomu średnio 5,29 zł/l.

 

Poprzedni wpis Następny wpis