Miejskie autka są w ostatnim czasie odświeżane przez niemal wszystkich producentów. Suzuki też nie mogło dłużej czekać, bo Alto zestarzało się już poważnie. Jego następca choć jest lekko spokrewniony z poprzednikiem, to pokazuje zupełnie nową jakość.

W segmencie A liczy się przede wszystkim cena. Zanim dowiecie się z jakim samochodem macie do czynienia, sprawdźmy ile kosztuje. Za podstawową wersję trzeba zapłacić minimum 39 900 zł, a wyposażenie obejmuje m. in. komplet poduszek powietrznych, klimatyzację, radioodtwarzacz, regulację wysokości fotela kierowcy i elektrycznie sterowane szyby przednie. Kompletne wyposażenie dostaniemy w wersji Premium, takiej jak testowana. Tu ponad standard mamy jeszcze m. in. elektrycznie sterowane szyby tylne i lusterka, dwa dodatkowe głośniki, aluminiowe felgi i światła przeciwmgłowe. Tak wyposażony samochód kosztuje 42 900 zł, ale testowy egzemplarz miał dodatkowo widoczny na zdjęciach pakiet Cross, obejmujący nakładki z czarnego tworzywa sztucznego na nadkola, progi, drzwi i tylny zderzak. Taki zestaw kosztuje 990 zł. A więc jakim samochodem wyjedziemy z salonu za 43 890 zł?

[youtube]http://youtube.com/v/AMjuwQeY61c[/youtube]

Przede wszystkim przestronnym, bo choć nadwozie mierzy jedynie 3600 mm to rozstaw osi 2425 mm zapewnia ilość miejsca wystarczającą do przewiezienia czterech dorosłych osób. Co więcej, każda z nich ma dużo przestrzeni na głowę. Na tyle dużo, że pasażerowie przednich siedzeń mogą jechać nawet w kapeluszu. Duża powierzchnia przeszklona ułatwia obserwację otoczenia, a kolejnym plusem są sporych rozmiarów lusterka wsteczne.

Suzuki Celerio ma ładnie zaprojektowaną deskę rozdzielcza, którą wykonano z twardych tworzyw ze srebrnymi wstawkami. Jak na tę klasę auta nie można mieć zastrzeżeń co do jakości materiałów i montażu. Warto zauważyć, że Suzuki do minimum ograniczyło popularny ostatnio twardy i błyszczący plastik w tzw. fortepianowej czerni. Jest on niepraktyczny i nieestetyczny po nawet dość krótkim użytkowaniu samochodu. Zamiast tego, na panelu centralnym zastosowano półmatowe tworzywa o przyjemnej w dotyku strukturze, które trudno pobrudzić.

Obsługa samochodu nie przynosi niespodzianek. Łatwo dostępne przyciski i pokrętła umieszczono pod ręką, a radioodtwarzacz jest intuicyjnie prosty. Zadbano o gniazdko zapalniczki i USB. Jedno i drugie jest przysłaniane klapką, co chroni je przed kurzem. System głośnomówiący, działający za pośrednictwem Bluetooth można obsługiwać z koła kierownicy, swoją drogą ładnej i poręcznej.

Zadbano również o schowki na drobiazgi. Jeden znajdziemy na konsoli centralnej za drążkiem zmiany biegów, drugi, nieco mniejszy, po lewej stronie od kierownicy. Poza tym, nie zapomniano o miejscu na dwa kubki pomiędzy fotelami. Szkoda, że nie zaprojektowano większych kieszeni w drzwiach. Te z tyłu umożliwiają włożenia średniej wielkości butelki, ale przednie zmieszczą najwyżej gazetę i mapę.

Bagażnik ma pojemność 240 litrów, a po złożeniu oparć dzielonej kanapy przestrzeń ta powiększa się do 726 litrów. Oparcia składa się bardzo łatwo za pomocą odpowiednich przycisków. Na podłodze bagażnika widać wykonaną z miękkiego styropianu matę, będącą częścią pakietu Cross.

Suzuki Celerio wyposażone jest w silnik benzynowy o pojemności 1 litra i mocy 68 KM. Jest to jednostka 3-cylindrowa i to czuć oraz słychać. Za każdym razem gdy dodaje się gazu, spod maski dobiega charakterystyczne dla takich konstrukcji warczenie. Na postoju drgania przenoszą się na karoserię, ale nie są dokuczliwe. Mały silnik radzi sobie z autem przeciętnie i nie zapewnia mu dobrej dynamiki, ale pozwala na eksploatację na niskich obrotach, więc kierowca nie musi zbyt często sięgać do mało precyzyjnej skrzyni biegów.

Poważna zaletą tego napędu jest zużycie paliwa. O dziwno, można uzyskać wyniki podawane oficjalnie przez producenta, co w dzisiejszych czasach generalnie wydaje się niemożliwe. Spalanie testowe wyniosło 4,4 l/100 km co wobec wartości podawanej przez producenta (4,3 l/100 km) jest wynikiem znakomitym. W mieście trudno przekroczyć 5 l/100 km.

Zawieszenie Celerio skrojono z myślą o komforcie. Jest miękkie, ale nie za mocno, więc samochód dość pewnie prowadzi się na zakrętach. Właściwości jezdne odpowiadają mocy silnika i nie można mieć co do nich zastrzeżeń. Ciekawostką jest dość niski poziom wspomagania kierownicy jak na dzisiejsze standardy, co nie oznacza, że za niski. Dzięki temu łatwiej wyczuć co dzieje się z przednią osią na przykład na wyboistej drodze na zakręcie. W sytuacjach krytycznych pewnie działa system ESP. Zaletą układu kierowniczego jest też promień zawracania wynoszący jedyne 4,7 m.

Suzuki Celerio to poprawne, dobrze wykonane i bardzo ekonomiczne auto do jazdy po mieście. Wysoką cenę usprawiedliwia bogate wyposażenie. Małe auta marki Suzuki cieszą się dobrą opinią już od czasów modelu Maruti i wszystko zapowiada, że w tej kwestii nic się nie zmieni w najbliższym czasie.[youtube]http://youtube.com/v/aaVeZaLlN7k[/youtube]

[plusminus]
+Przestronność
+Dobrze zaprojektowany i wykonany kokpit
+Dobra widoczność
+Oszczędny silnik
+Komfortowe zawieszenie
+Precyzyjny układ kierowniczy
+Dobre wyposażenie
-Przeciętne osiągi
-Małe kieszenie w drzwiach
-Mało precyzyjna praca skrzyni biegów
[/plusminus]

Vous vous inquiétez peut-être de Robe De Mariée quelle robe à choisir pour la cérémonie de mariage qui aura lieu à la plage? Notre collection de robe de mariée plage vous ira parfaitement car nos robes sont confectionnées avec du tissu léger et perméable en vous permettant le plus d’aisance possible pendant le mariage.

Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!









    Testowany egzemplarz: Suzuki Celerio 1.0 Premium

    Silnik i napęd:

    Układ i doładowanie: R3
    Rodzaj paliwa: Benzyna
    Ustawienie: Poprzecznie
    Rozrząd: 12V
    Objętość skokowa: 998 cm3
    Stopień sprężania: 11
    Moc maksymalna: 68 KM przy 6000 rpm
    Moment maksymalny: 90 Nm przy 3500 rpm
    Objętościowy wskaźnik mocy: 68 KM/l
    Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
    Typ napędu: Przedni
    Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
    Hamulce tylne: Bębnowe
    Zawieszenie przednie: Kolumna typu MacPherson
    Zawieszenie tylne: Belka skrętna
    Układ kierowniczy: Zębatkowy, wspomagany, średnica zawracania 9,4 m
    Koła, ogumienie przednie: 165/65R14
    Koła, ogumienie tylne: 165/65R14

    Masy i wymiary:

    Typ nadwozia: Hatchback
    Liczba drzwi: 5
    Masa własna: 835 kg
    Stosunek masy do mocy: 12,3 kg/KM
    Ładowność: 435 kg
    Długość: 3600 mm
    Szerokość: 1600 mm
    Wysokość: 1540 mm
    Rozstaw osi: 2425 mm
    Rozstaw kół przód/tył: 1420/1410 mm
    Prześwit: 145 mm
    Pojemność zbiornika paliwa: 65 l
    Pojemność bagażnika: 240/726

    Osiągi:

    Katalogowo: Pomiar własny:
    Przyspieszenie 0-100 km/h: b.d.
    Prędkość maksymalna: 155 km/h
    Zużycie paliwa (miejskie): 5,1 l/100 km 5,0 l/100 km
    Zużycie paliwa (pozamiejskie): 3,7 l/100 km 3,8 l/100 km
    Zużycie paliwa (mieszane): 4,3 l/100 km 4,4 l/100 km
    Emisja CO2: 99 g/km
    Test zderzeniowy EuroNCAP: 3 gwiazdki

    Cena:

    Testowany egzemplarz: 43 890 zł (z pakietem Cross)
    Wersja silnikowa od: 39 900 zł
    Model od: 39 900 zł