Po sukcesach modeli i30 N i i30 Fastback N, Hyundai opracowuje sportową wersję swojego najnowszego europejskiego modelu – całkowicie nowego i20 N. Podobnie jak w przypadku innych modeli N, i20 N będzie mógł jeździ po torach wyścigowym i drogach publicznych. Więcej szczegółów na temat i20 N zostanie ujawnionych wkrótce. Dzisiaj przedstawiamy prawdziwą perełkę…
Film pokazujący testy zimowe sportowych modeli marki, w tym prototyp nowego i20 N w kamuflażu. Film został nakręcony w Arjeplog w Szwecji, pokazuje kierowcę Hyundai Motorsport Thierry’ego Neuville’a, prowadzącego i20 WRC, RM19 i i20 N w śnieżnym krajobrazie. Są to premierowe zdjęcia nowego i20 N.
Film pokazuje samochód rajdowy i20 WRC, który zjeżdża z lawety i jedzie ciemnymi drogami Laponii, oświetlając trasę reflektorami zamontowanymi na masce silnika. Wraz z nadejściem świtu samochód przyspiesza, jedzie przez zaśnieżone lasy i serpentyny, by dotrze do miejsca, w którym prawdziwa zabawa dopiero się zaczyna, czyli zamarzniętego jeziora. Gdy samochód przedziera się przez tundrę w jasny arktyczny dzień, jedynym dobiegającym dźwiękiem jest odgłos wkręcającego się na obroty silnika.
W następnym kadrze pojawia się RM19, ślizgające się bokiem wzdłuż drogi i pozostawiające po sobie pióropusze białego puchu i szerokie łuki na śniegu. W ujęciu z wewnątrz widać jak Neuville nacisk pedały i fachowo manewruje prototypem znanym jako jeżdżące laboratorium Hyundaia. Następuje kolejne cięcie i tym razem widzimy prototyp nowego i20 N, z kamuflażem zakrywającym przód i tył.
Testy zimowe zapewniają niezawodność w ekstremalnych warunkach
Testy odbyły się na początku tego roku na zamarzniętym jeziorze w szwedzkim Arjeplog, popularnym wśród producentów samochodów, zimowym poligonie. Całoroczne niskie temperatury sprawiają, że jest to idealne miejsce do testowania pojazdów w ekstremalnych warunkach pogodowych. W niektóre dni temperatura spada do -30 stopni Celsjusza
Hyundai testuje swoje samochody w tak trudnych warunkach klimatycznych, aby upewni
się, że będą niezawodne w ekstremalnych warunkach pogodowych. Od palącego letniego upału po oblodzone zimowe drogi, pojazdy muszą by w stanie funkcjonowa w każdych warunkach klimatycznych w Europie. Podczas testów Hyundai testował także osiągi w warunkach podobnych do tych znanych ze sportów motorowych. Wysokie prędkości i ostre zakręty narażają pojazdy na duże obciążenia mechaniczne.