10 wniosków popartych dekadą doświadczeń i innowacji Nissana rzuca nowe światło na fascynującą ewolucję modelu LEAF, od otwarcia nowego rozdziału w historii samochodów elektrycznych w 2010 roku aż po naszpikowany najnowocześniejszymi technologiami model, który możemy podziwiać obecnie.
Jako pierwszy samochód elektryczny wprowadzony na masową skalę na rynek dekadę temu, Nissan LEAF stał się pionierem, przecierając szlak i tworząc podwaliny pod przyszłe nowoczesne samochody elektryczne. Innowacyjne podejście do elektromobilności sprawiło, że LEAF okazał się nieocenionym wsparciem dla klientów, miast i samorządów na drodze ku bardziej zrównoważonej przyszłości.
„Przemiany, które w ciągu ostatniej dekady przeszedł Nissan LEAF, są odzwierciedleniem innowacyjnych zmian i postępu w rozwoju samochodów elektrycznych, jakie dokonywały się w tym czasie w firmie Nissan” — powiedziała Helen Perry, dyrektor marketingu osobowych samochodów elektrycznych w Nissan Europe. „Klienci nadal decydują się na zakup Nissana LEAF, doceniając jego doskonałe własności jezdne, osiągi i łatwość przemieszczania się w każdych warunkach, w połączeniu z najbardziej zaawansowanymi technologiami wspomagającymi kierowcę z rewolucyjnym systemem e-Pedal na czele. To idealny przykład ekscytującej i jednocześnie zrównoważonej mobilności”.
1. LEAF jest prekursorem w wielu aspektach
Jako pierwszy na świecie samochód elektryczny produkowany na masową skalę, Nissan LEAF ma na swoim koncie wiele bezprecedensowych osiągnięć. W 2011 roku LEAF jako pierwszy samochód elektryczny w 47-letniej historii konkursu zdobył tytuł Światowego Samochodu Roku.
2. LEAF ma teraz ponad dwukrotnie większą moc
Pojemność akumulatora oraz zasięg zwiększyły się o średnio 160% i 120%[ii]. Przyczyniło się to do zwiększenia zaufania do auta ze strony klientów. Dziś silnik Nissana LEAF generuje moc ponad dwukrotnie większą niż w modelu pierwszej generacji i wynosi doświadczenie jazdy samochodem z napędem elektrycznym na nowy, wyższy poziom.
3. LEAF jest pełen nowych technologii
Nissan wprowadził w modelu LEAF szereg innowacyjnych technologii, umożliwiających optymalizację wydajności, jak przełomowy system e-Pedal zapewniający możliwość ruszania, zwiększania i zmniejszania prędkości oraz zatrzymywania przy użyciu wyłącznie pedału przyspieszenia, system hamowania rekuperacyjnego czy tryb ECO. LEAF utorował drogę dla przyszłych pojazdów elektrycznych Nissana, takich jak Nissan Ariya – nowy w pełni elektryczny crossover coupé.
4. Z chwilą pojawienia się na rynku Nissana LEAF infrastruktura publicznych stacji ładowania zaczęła dynamicznie się rozwijać
W ciągu ostatnich 10 lat liczba publicznych punktów ładowania znacznie wzrosła, z 2 379 w Unii Europejskiej w 2011 roku do 213 367 obecnie[iii]. Nissan aktywnie wspiera rozwój infrastruktury w całej Europie, przyczyniwszy się do rozbudowy 20 tzw. „korytarzy stacji ładowania samochodów elektrycznych” na terenie UE.
5. Klienci, którzy zdecydowali się na zakup Nissana LEAF, są zadowoleni z dokonanego wyboru
92% europejskich kierowców Nissana LEAF poleciłoby przyjaciołom i rodzinie jazdę samochodem elektrycznym[iv]. Dzięki fachowemu wsparciu ze strony Nissana i jego autoryzowanych dealerów, klienci przez cały okres eksploatacji pojazdu są zadowoleni z posiadania i użytkowania modelu LEAF.
6. Jazda Nissanem LEAF to elektryzujące doświadczenie, któremu nie można się oprzeć
Wszystkie czynniki składające się na pozytywne doświadczenia związane z prowadzeniem pojazdu elektrycznego sprawiają, że 74% posiadaczy Nissana LEAF deklaruje chęć zakupu kolejnego samochodu elektrycznego w przyszłości.
7. Elektromobilność przygotowała grunt pod nowe usługi dla klientów
Wraz z ewolucją Nissana LEAF rosła świadomość i kształtowały się nowe doświadczenia klientów. Jednym z elementów procesu było stworzenie aplikacji Nissan Charge, która umożliwia posiadaczom samochodu elektrycznego monitorowanie w czasie rzeczywistym cen i dostępności punktów ładowania, także tych w salonach sprzedaży Nissana.
8.LEAF charakteryzuje się wysoką wydajnością
Cechą wyróżniającą samochody elektryczne, takie jak LEAF, jest wysoka wydajność. Począwszy od uruchomienia procesu produkcyjnego, we wszystkich fazach cyklu życia produktu samochody elektryczne generują nawet o 80% mniej CO2 w porównaniu z analogicznymi pojazdami z silnikiem spalinowym[v]. W miarę doskonalenia technologii i konstrukcji LEAF oferuje klientom bezpieczniejszą i „czystszą” przyszłość oraz bardziej zrównoważony rozwój.
9.Akumulatory Nissana LEAF mają więcej niż jedno życie
Akumulatory stosowane w samochodach elektrycznych mogą być ponownie wykorzystane i poddane recyklingowi. 148 akumulatorów pochodzących z Nissanów LEAF posłużyło do stworzenia największego na świecie systemu magazynowania energii, który został uruchomiony na stadionie Johan Cruijff Arena w Amsterdamie w 2018 roku.
10. Akumulatory Nissana LEAF są bezpieczne i niezawodne
Akumulatory zastosowane w Nissanie LEAF są wyjątkowo trwałe. W ciągu dziesięciu lat od wprowadzenia modelu na rynek (2010), przy stale rosnącej sprzedaży, która osiągnęła w Europie poziom 180 tysięcy egzemplarzy, nie zgłoszono poważniejszych przypadków awarii akumulatorów. Nissan LEAF jest objęty przedłużoną gwarancją na pojemność akumulatora trakcyjnego – do 8 lat lub 160 000 km przebiegu. To jedna z najatrakcyjniejszych ofert na rynku, a liczba napraw gwarancyjnych utrzymuje się na wyjątkowo niskim poziomie.