W salonach Forda Grupy PGD znajdziecie interesującą opcję zmniejszenia kosztów eksploatacji samochodu z silnikiem benzynowym z rodziny EcoBoost. Ford wprowadził bowiem do oferty instalacje gazowe firmy Prins, które są instalacjami fabrycznymi.
Eksploatacja samochodu z silnikiem benzynowym, zasilanym gazem LPG od wielu lat jest uznawana za najtańszą ze wszystkich powszechnie dostępnych źródeł paliwa. Nowoczesne instalacje gazowe nie wpływają negatywnie na kondycję silnika oraz na jego osiągi. Przykładem takiej instalacji jest system firmy Prins Direct Liqui Max (DLM). To modyfikacja polegająca na wpięciu układu paliwowego LPG do układu zasilania benzyną. Największą różnicą pomiędzy instalacją DLM, a zwykły wtryskiem sekwencyjnym gazu jest to, że LPG płynie ze swojego zbiornika do silnika w oryginalnym układzie paliwowym, czyli przez wysokociśnieniową pompę paliwa i wtryskiwacze benzynowe. Dzięki takiej koncepcji, nie ma problemu z zasilaniem gazowym silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Do takich należą jednostki z rodziny EcoBoost Forda.
Zalety fabrycznej instalacji gazowej Forda Prins DLM:
- Instalacja jest dedykowana do konkretnego modelu silnika i samochodu – najlepsze dopasowanie, najwyższa wydajność i kultura pracy.
- Instalacja korzysta z oryginalnego układu zasilania silnika – prostota systemu.
- Instalacja działa w pełni automatycznie i pozwala na uruchamianie silnika na gazie – łatwa i tania eksploatacja.
- Wlew gazu pod klapką wlewu benzyny – estetyka.
- Zbiornik gazu umieszczony w miejscu koła zapasowego – brak utraty przestrzeni bagażowej.
- Instalacja nie wymaga częstego serwisowania – przeglądy dokonuje się dokładnie w tym czasie, co przegląd całego samochodu marki Ford, czyli raz w roku lub co 20 000 km.
- Osiągi przynajmniej tak dobre jak na benzynie.
- Ograniczenie emisji CO2 o 12 proc. i cząstek stałych o 98 proc.
Instalacje gazowe są szczególnie polecane klientom flotowym, czyli firmom, które korzystają z wielu samochodów. Oszczędności łatwo policzyć. Ford Mondeo 1.5 EcoBoost wyposażony w system DLM potrzebuje około 10,5 l LPG na 100 km, co kosztuje mniej niż 17 zł*. To równowartość 3,8 litra benzyny**, a niemożliwe jest osiągnięcie takiego zużycia paliwa w Fordzie Mondeo. Nawet w małych samochodach to się opłaca. Ford Fiesta 1.0 EcoBoost zużywa około 6,5 litra LPG na 100 km. Zatem koszt przejechania takiego dystansu to 10,40 zł. Za tę kwotę kupicie tylko 2,3 litra benzyny.
Do jakich modeli Forda przygotowano instalacje gazowe?
Ford w wybranych salonach sprzedaży oferuje instalacje gazowe Prins DLM do niemal całej swojej gamy modelowej. Są to samochody wyposażone w silniki 1.0 EcoBoost lub 1.5 EcoBoost. Instalację fabryczną możecie dokupić do:
- Forda Fiesty 1.0 EcoBoost 80-125 KM
- Forda Focusa 1.0 EcoBoost 100-125 KM oraz 1.5 EcoBoost 160 KM
- Forda Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
- Forda B-Max 1.0 EcoBoost 100-125 KM
- Forda C-Max 1.0 EcoBoost 100-125 KM oraz 1.5 EcoBoost 150 KM
- Forda Tourneo Courier 1.0 EcoBoost 100 KM
- Forda Tourneo Connect 1.0 EcoBoost 100 KM
- Forda Kugi 1.5 EcoBoost 150 KM
- Forda Mustanga 2.3 EcoBoost 317 KM (na specjalne zamówienie od 2017 roku)
Zakup i serwis samochodu z instalacją gazową
Samochód marki Ford z fabryczną instalacją gazową Prins DLM możecie kupić w jednym z 72 salonów Forda w całej Polsce. Cena instalacji to 7990 zł do silnika 1.0 EcoBoost i 8750 zł do silnika 1.5 EcoBoost i zależnie od modelu samochodu ceny mogą się nieznacznie różnić. Instalacja fabryczna jest traktowana jak jedna całość konstrukcji samochodu, a zatem jest objęta takimi samymi warunkami gwarancji jak pozostałe jego elementy. Nie wymaga dodatkowego serwisu, ani specjalnych zabiegów podczas eksploatacji. Jedynym dodatkowym kosztem dla właściciela są coroczne, obowiązkowe badania techniczne. Auto bez instalacji gazowej byłoby z nich zwolnione przez 3 pierwsze lata od wyjechania z salonu.
Jesteś zainteresowany Fordem na LPG? Odwiedź nasze salony i dowiedz się więcej!
* przy cenie LPG na poziomie 1,60 zł/litr
** przy cenie Pb95 na poziomie 4,50 zł/litr