Suzuki Baleno to najnowszy model japońskiego producenta, który plasuje się gdzieś pomiędzy segmentem B a samochodami kompaktowymi. Atrakcyjna cena, dobre silniki i duże walory funkcjonalne to jego największe atuty.
Sama kabina jest dziełem połączenia funkcjonalności kompaktu z ceną nieco tańszego samochodu. Mieści bez trudu cztery dorosłe osoby, a bagażnik ma pojemność 355 litrów, czyli tyle co tradycyjne auta segmentu C. Samochód jest bardzo lekki, co daje przyjemne wrażenia z jazdy. Masa najcięższej wersji Baleno to tylko 980 kg. Najlżejsza waży ledwie 865 kg.
Nowe Baleno startuje od ceny 43 900 zł jeżeli jest wyposażone w silnik benzynowy 1.2 DualJet lub od 58 900 zł z motorem 1.0 BoosterJet. Pierwszy to konstrukcja o mocy 90 KM znana na przykład ze Swifta, lecz zmodyfikowana by samochód zużywał jeszcze mniej paliwa. Jeżeli natomiast szukacie dynamiki, to lepszym źródłem napędu jest litrowy BoosterJet z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim, który oferuje moc 112 KM.
Wyposażenie samochodu obejmuje trzy standardy. Podstawowy to Comfort, który zawiera m. in. sześć poduszek powietrznych, system ESP, mocowania ISOFIX oraz światła do jazdy dziennej. Z zakresu komfortu standardem jest klimatyzacja, radioodtwarzacz z czterema głośnikami, elektrycznie sterowane szyby z przodu, regulacja wysokości fotela kierowcy czy składane oparcie kanapy. Za mało?
Suzuki oferuje bardzo tanie akcesoria. Na przykład felgi z lekkich stopów kosztują od 633 do 750 zł. Jeżeli zależy Ci na multimediach to do wyboru są aż cztery różne stacje multimedialne w cenach od 1449 do 4900 zł. Można dokupić również czujniki parkowania z przodu (1040 zł) i z tyłu (795 zł).
Wyższa specyfikacja Premium daje ponadto lepszy radioodtwarzacz z systemem Bluetooth, skórzaną kierownicę z przyciskami do jego obsługi oraz elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne. Jest również standard Premium Plus zawierający system wspomagania hamowania awaryjnego sprzężony z radarem, adaptacyjny tempomat i podgrzewane fotele przednie. Jest to również standard podstawowy dla Suzuki Baleno z silnikiem 1.0 BoosterJet.
Najwyższa specyfikacja wyposażenia Elegance obejmuje m. in. światła do diodowe z tyłu i z przodu do jazdy dziennej, światła przeciwmgłowe, ksenonowe reflektory, system start&stop, automatyczną klimatyzację, system multimedialny z nawigacją, elektroniczny kluczyk czy elektryczną regulację szyb z tyłu. Tylko w tej wersji można zamówić Baleno z automatyczną, sześciostopniową skrzynią biegów za 73 900 zł. W tym miejscu warto również wspomnieć o trzeciej wersji napędowej Suzuki Baleno oznaczonej jako Baleno Smart Hybrid.
Suzuki Baleno Smart Hybrid jest co prawda napędzane silnikiem 1.2 DualJet, ale współpracuje on z motorem elektrycznym, który wspomaga go podczas przyspieszania. Nie jest to tradycyjna hybryda, ale coś w rodzaju elektrycznego doładowania dla silnika benzynowego. Osiągi są dokładnie takie same jak standardowej wersji DualJet, ale zużycie paliwa w mieście spada z 5,3 l/100 km do 4,7 l/100 km. Również zużycie w cyklu mieszanym jest niższe bo wynosi 4,0 l/100 km zamiast 4,2 l/100 km.
Jesteś zainteresowany Suzuki Baleno? Odwiedź nas i umów się na jazdę testową!