Najnowszy film
Swift Sport Hybrid z nowym silnikiem 1.4 BOOSTERJET (K14D)

202

Suzuki Swift Sport Hybrid zapewnia o 16% niższe zużycie paliwa w porównaniu z modelem wyposażonym w silnik poprzedniej generacji

Nowy silnik K14D z układem mild hybrid 48V SHVS, zastępuje dotychczasowy silnik K14C. Turbodoładowana jednostka zapewnia 235 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już przy 2000 obr./min. Turbodoładowanie podczas normalnej jazdy ma domyślnie zamknięty zawór regulacji ciśnienia, zapewniając błyskawiczną reakcję na działania kierowcy. Otwiera się natomiast podczas jazdy ze stałą prędkością, aby zminimalizować zużycie paliwa. Układ bezpośredniego wtrysku korzysta z siedmiootworowych dysz wtryskiwaczy, które podają paliwo pod zwiększonym ciśnieniem i zapewniają jego wysoką atomizację. Dzięki dodatkowym rozwiązaniom, jak podwyższony stopień sprężania, zmienne fazy rozrządu zaworów dolotowych (VVT) i układ recyrkulacji spalin (EGR), nowy silnik K14D zapewnia dynamiczną i oszczędna jazdę.

U303kład mild hybrid 48V SHVS
Składa się z trzech głównych elementów: urządzenia ISG 48V z funkcją silnika elektrycznego, akumulatora litowo-jonowego 48V i przetwornicy prądu stałego z 48V na 12V. Podwyższone napięcie ISG pozwala wygenerować wyższą moc i moment obrotowy w porównaniu ze stosowanym w innych modelach Suzuki układem 12V SHVS. Najważniejsze cechy nowego systemu to zupełnie nowe funkcje uzupełniania i kompensowania momentu obrotowego, które wykorzystują urządzenie ISG pracujące w trybie silnika elektrycznego do zwiększania momentu obrotowego podczas ruszania i przyspieszania. System posiada również nową funkcję wspomagania biegu jałowego, która eliminuje zużycie paliwa podczas wytracania prędkości.

Zmienił się także poziom wyposażenia nowego modelu

202Suzuki Safety Support
Na liście wyposażenia standardowego w modelu Swift Sport Hybrid pojawiły się nowe, zaawansowane rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo jazdy: monitor martwego pola (Blind Spot Monitor), ostrzeganie o ruchu poprzecznym za pojazdem (Rear Cross Traffic Alert) i system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition).

Ostrzeganie o ruchu poprzecznym za pojazdem (Rear Cross Traffic Alert)
Podczas cofania przy prędkości do 8 km/h, samochód korzysta z dwóch czujników radaru zamontowanych z tyłu, aby ostrzec kierowcę o zbliżaniu się pojazdów. W przypadku wykrycia ryzyka kolizji system informuje kierowcę poprzez wyświetlacz informacyjny i ostrzeżenie dźwiękowe. Ta niezwykle pomocna funkcja zapewnia bezpieczeństwo np. podczas wyjeżdżania tyłem z miejsc parkingowych, gdzie widoczność w tył i na boku jest ograniczona po jednej lub po obu stronach pojazdu.

317Monitor martwego pola (Blind Spot Monitor)
System wykrywa pojazd zbliżający się do tzw. martwych punktów po obu stronach pojazdu, lub znajdujący się w nim. W przypadku wykrycia zagrożenia kolizją, kierowca zostaje ostrzeżony za pomocą diody mrugającej w odpowiednim lusterku zewnętrznym. Gdy kierowca włączy w tym czasie kierunkowskaz, by zmienić pas ruchu, zostanie dodatkowo ostrzeżony sygnałem dźwiękowym.

312System rozpoznawania znaków (Traffic Sign Recognition)
Rozwiązanie korzysta z kamery jednoobiektywowej do monitorowania drogi pod kątem znaków drogowych. Po wykryciu znaków informujących o ograniczeniu prędkości lub zakazie wyprzedzania, wyświetla jego ikonę na wyświetlaczu, przypominając kierowcy jaki znak właśnie minął. W przypadku wykrycia wielu znaków, na ekranie pojawią się maksymalnie 3 ikony.

206 204 202 201 001 317 312 301 303 207



Wróć