Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
Technologia Ford ECOnetic | Blog PGD

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Technologia Ford ECOnetic

fot. Mariusz Zmysłowski

Ford stosuje sprytne rozwiązania zamiast zaawansowanych sztuczek by realnie obniżyć zużycie paliwa, emisję CO2 i koszty eksploatacji. ECOnetic to przemyślane technologie, a nie wyrafinowane i kosztowne konstrukcje. Poznajcie technologie ECOnetic.

Producenci samochodów robią wszystko by maksymalnie obniżyć spalanie i emisję szkodliwych substancji. Ford z myślą o użytkownikach dodał coś jeszcze – obniżenie kosztów eksploatacji. Tak powstała rodzina modeli Ford ECOnetic.

Technologia ECOnetic dotyczy zarówno silników benzynowych EcoBoost jak i diesli Duratorq. O tym jak skuteczne są wszystkie rozwiązania stosowane w silnikach Forda świadczą trzy tytuły „Międzynarodowego silnika roku” z rzędu dla silnika 1,0 EcoBoost, stosowanego w mniejszych modelach. Silnik ten zdobył inne, liczne wyróżnienia i nagrody na całym świecie.

Silniki z rodziny EcoBoost to nieduże i bardzo lekkie jednostki napędowe o bardzo dobrych parametrach. Dzięki zastosowaniu wysokociśnieniowego, bezpośredniego wtrysku benzyny, paliwo spalane jest możliwie najlepiej, a efektywność silnika jest możliwie najwyższa. O to, by nigdy nie brakowało momentu obrotowego dba turbosprężarka o niskiej bezwładności, szybko rozpędzająca się już od najniższych obrotów, zapewniająca szybką reakcję silnika na dodanie gazu. Znakomita elastyczność i niskie zużycie paliwa to również zasługa układu zmiennych faz rozrządu, które tak sterują zaworami by silnik nie tracił energii i czasu na zapewnienie kierowcy optymalnych parametrów.

Konstrukcja silników z rodziny EcoBoost zapewnia szybkie rozgrzewanie się do optymalnej temperatury pracy, co podnosi efektywność i zmniejsza zużycie paliwa oraz emisję CO2.  Pozwala też na szybkie rozgrzanie katalizatora. Z kolei umieszczenie pasków zębatych w kąpieli olejowej zmniejsza hałas generowany przez obracające się elementy. Silniki EcoBoost pozbawiono wałków wyrównoważających, a ich funkcję przejęły koło zamachowe i koło pasowe o nieprzypadkowym, wzajemnym niewyrównoważeniu. Dzięki temu zaoszczędzono energię, potrzebną do napędu dodatkowych wałków.

Ponadto modele samochodów oznaczone jako ECOnetic wyposażone są w kilka funkcji i urządzeń jeszcze bardziej podnoszących efektywność silników. Są to elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (EPAS), system Auto-Start-Stop, system inteligentnego ładowania akumulatora i aktywna żaluzja chłodnicy. Dwa pierwsze rozwiązania są już dobrze znane, ale dwa ostatnie to wciąż rzadkość.

Akumulator w samochodach z rodziny ECOnetic ładowany jest tylko podczas hamowania lub pracy na biegu jałowym. Podczas przyspieszania cała energia wykorzystywana jest do rozpędzenia pojazdu, by nastąpiło to jak najszybciej. W tym czasie akumulator nie jest ładowany. Natomiast aktywna żaluzja chłodnicy jeszcze lepiej niż klasyczny termostat reguluje temperaturę silnika i pozwala na jego szybkie rozgrzewanie.

Silniki ECOnetic wyposażone są w tryb ekologiczny. Komputer sterujący pracą jednostki napędowej ocenia profil kierowcy i możliwie najlepiej dostosowuje parametry silnika do jego umiejętności i temperamentu. Podpowiada jednocześnie odpowiednimi symbolami na desce rozdzielczej właściwy moment zmiany biegu na niższy lub wyższy.

Silniki ECOnetic to najoszczędniejsze jednostki napędowe w swojej klasie i stosowane są we wszystkich modelach Forda od małej Fiesty po największego Transita, a nawet w najnowszym, sportowym Fordzie Mustangu. Ich konstrukcja zapewnia nie tylko  niskie spalanie i wysokie osiągi, ale również wyraźnie obniża koszty eksploatacji. Jednostki napędowe ECOnetic mają wydłużone okresy między przeglądami i nie wymagają stosowania żadnych specjalnych olejów czy dodatków. Nie wymagają też używania wyrafinowanych i drogich akumulatorów, mimo zastosowania systemu Auto-Start-Stop.

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

30 stycznia, 2025

Marka OMODA & JAECOO zadebiutowała w Polsce zaledwie kilka miesięcy temu, a już wprowadza nowy model – JAECOO 7 Super Hybrid. Jeszcze bardziej znamiennym jest (...)

24 stycznia, 2025

Z bardzo gorącym i życzliwym przyjęciem spotkała się najnowsza Dacia. Pomyślałem, że premiera Dacii Bigster będzie sukcesem już wtedy, gdy chciałem zarezerwować termin swojego z (...)

17 stycznia, 2025

Niewiele wody w Odrze, Warcie i Przemszy z dopływami upłynęło od ogłoszenia wejścia na polski rynek marek Omoda & Jaecoo do zakupu samochodów przez pierwszych (...)