Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR podsumował rejestracje samochodów segmentu B w okresie od stycznia do maja 2020 roku. Oto najpopularniejsza piątka miejskich samochodów w Polsce z segmentu B. To samochody idealne do miasta, lecz, w przeciwieństwie do najmniejszych pojazdów segmentu A, umożliwiające również nieco dłuższe podróże. Z danych IBRM SAMAR wynika, że przez pierwsze miesiące 2020 roku – w okresie od stycznia do końca maja najwięcej w segmencie B zarejestrowano samochodów marek Toyota, Skoda, Renault, Dacia i Hyundai. W tym roku w tej klasie doszło do zmiany lidera. Po palmę pierwszeństwa sięgnął model Yaris, najpopularniejszy wśród klientów indywidualnych. Miejska Toyota zdetronizowała tym samym Skodę Fabię. Poniżej prezentujemy listę najchętniej kupowanych samochodów segmentu B w Polsce.

hyundai_i20_20185. Hyundai i20 (1338 rejestracji)
Koreańska marka coraz skuteczniej przekonuje swoimi produktami klientów indywidualnych. W ich ręce trafiły 972 auta, podczas gdy na firmy zarejestrowano tylko 366 egzemplarzy. Pierwsza generacja Hyundaia i20 debiutowała w 2008 roku, zastępując model Getz. W roku 2014 na rynku pojawiła się druga odsłona modelu. Opracowany w centrum badawczo-rozwojowym w Niemczech koreański samochód przypadł do gustu Europejczykom. Jak widać po wynikach, doceniono go również w Polsce. Obecnie Hyundai i20 jest oferowany z silnikami benzynowymi o pojemnościach od 1,0 do 1,2 litra i mocach od 75 do 100 KM. Bagażnik ma pojemność 326 litrów. Samochód jest oferowany także w wersji Active z podwyższonym o 2 cm zawieszeniem i dodatkowymi osłonami nadwozia.

hyundai_i20_2018_2W 2018 roku auto przeszło face lifting. Zmieniono kształt przedniego i tylnego zderzaka, atrapy chłodnicy i reflektorów. Na liście wyposażenia mogą się znaleźć m.in. wycieraczki z czujnikiem deszczu i podgrzewane lusterka oraz pakiet systemów bezpieczeństwa. Cennik tego modelu zaczyna się od 41 452 zł. Do sprzedaży wchodzi właśnie nowa generacja modelu i20, który zyskał zupełnie nową stylistykę i większy bagażnik o pojemności 351 litrów. W wyposażeniu m.in. wirtualne zegary, pod maską silniki 1.2 o mocy 84 KM, 1.0 T-GDi o mocy 100 lub 120 KM z układem miękkiej hybrydy. Ciekawostką jest oszczędzająca paliwo inteligentna manualna 6-biegowa skrzynia iMT automatycznie rozłączająca napęd i przechodząca w tryb żeglowania, gdy kierowca zdejmuje nogę z gazu.

dacia_sandero4. Dacia Sandero (1365 rejestracji)
Popyt na samochody za rozsądną cenę nie słabnie, a Sandero jest tego dowodem. Z ceną od 36 900 zł przekonuje do siebie w większości klientów indywidualnych (783 rejestracje) i nieco mniej flotowych (582 rejestracje). Sandero to owoc współpracy rumuńskiego producenta z francuską marką Renault. Wprowadzone w 2008 roku Sandero stało się drugim po Loganie nowoczesnym modelem Dacii we współczesnej nam erze motoryzacji. W założeniu miał być to tani, miejski hatchback. Konstrukcja samochodu opiera się na zmodyfikowanej płycie podłogowej Logana i dzieli z nim wiele części. Bagażnik ma pojemność 320 l. Pod maską znalazły się benzynowe silniki TCe 1.0 (73 i 100 KM) oraz jednostka Diesla 1.5 dCi o mocy 95 KM.

renault_clio3. Renault Clio (2807 rejestracji)
Po francuski model najchętniej sięgają firmy (2003 rejestracje). Klienci indywidualni zarejestrowali w 2020 roku 804 samochody. Obecnie mamy do czynienia z zaprezentowanym w 2019 roku Clio piątej generacji. W wyposażeniu znajdziemy m. in. najnowszą odsłonę systemów multimedialnych, cyfrowy panel wskaźników oraz 9,3-calowy wyświetlacz w konsoli centralnej. Samochód powstał na platformie opracowanej wspólnie przez trzy koncerny w ramach aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi. Jest krótszy, lecz szerszy i wyższy od poprzednika, oferuje też więcej miejsca dla pasażerów oraz bagażnik o pojemności aż 391 litrów.

skoda_fabia2. Skoda Fabia (4685 rejestracji)
Dominującymi użytkownikami Fabii od lat są firmy. Nie inaczej było w 2020 roku. Użytkownicy flotowi zarejestrowali 3285 egzemplarzy, zaś na osoby fizyczne zarejestrowano 1400 aut. Obecna na rynku od 1999 roku Skoda Fabia była do niedawna bestsellerem czeskiej marki w segmencie B, głównie za sprawą nabywców flotowych. To popularne auto służbowe i jedno z podstawowych narzędzi pracy przedstawicieli handlowych. W 2014 roku na rynek weszła trzecia generacja Fabii, która przeszła lifting w 2018 roku i została wzbogacona m.in. o nowocześniejsze systemy bezpieczeństwa oraz nowe możliwości personalizacji. Pod maską hatchbacka znajdziemy silniki 1.0: MPI o mocy 75 KM oraz dwa turbodoładowane warianty TSI o mocach 95 i 110 KM, łączone z 5- i 6-biegowymi skrzyniami manualnymi. W ofercie silnikowej nie ma już diesli.

2017-toyota-yaris-dynamic-181. Toyota Yaris (5118 rejestracji)
Wśród nabywców Yarisa dominują klienci indywidualni (2958 rejestracji), niemałą popularnością japoński model cieszy się również wśród firm (2160 rejestracji). Nie tylko, ale zwłaszcza w czasach pandemii Toyota przekonuje do siebie niezawodnością i jedynym w tym zestawieniu w pełni hybrydowym napędem. Yaris ma już ponad 20-letnią tradycję, a jego najbardziej cenioną odmianą jest wersja z napędem hybrydowym. To jeden z najpopularniejszych zelektryfikowanych modeli w Europie i jedna z najchętniej wybieranych hybryd w Polsce, której atutem jest oszczędny i niskoemisyjny napęd. Między innymi z tych właśnie powodów tak bardzo cenią ją nabywcy indywidualni. Pośród nich Toyota Yaris cechuje się wyjątkową popularnością. Gwałtowny wzrost zainteresowania Yarisem nastąpił w 2020 roku. To zasługa wymiany modeli, która sprawiła, że wciąż popularny Yaris III generacji jest nadal dostępny i to w niższych cenach. Cennik miejskiej Toyoty z 2020 roku otwiera kwota 48 000 zł za wersję wyposażenia Active z benzynowym silnikiem 1.0 VVT-i o mocy 72 KM. A jednocześnie w ofercie znalazła się już najnowsza i najnowocześniejsza IV generacja.

inf ComplexPR

Poprzedni wpis Następny wpis