„Hot SUV” będzie łączyć przyjemność z jazdy z charakterystycznym dla modeli N komfortem i wygodą SUV-ów Hyundai. KONA N to drugi model submarki N, oferowany w Europie z 8-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów N DCT

Silnik to 280 KM

Hyundai KONA N jest napędzany turbodoładowanym 2,0-litrowym silnikiem T-GDI o mocy 280 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 392 Nm. Nowy, wyższy moment obrotowy w większym stopniu wykorzystuje potencjał silnika w codziennych sytuacjach na drodze. Nowa charakterystyka silnika poprawia przyspieszenie w zakresie średnich i wysokich obrotów silnika oraz zapewnia niezmiennie wysokie osiągi, niezależnie od panującej temperatury zewnętrznej.

Skrzynia biegów to osiem przełożeń

KONA N jest dostępna z 8-biegową przekładnią N DCT typu mokrego z dwoma sprzęgłami zapewniającą lepsze przyspieszenie i szybszą zmianę biegów. Sportowa, automatyczna skrzynia biegów N DCT po raz pierwszy została zaprezentowana w modelu VELOSTER N, oferowanym w Ameryce Północnej i Korei. W wyniku wielu cennych opinii zebranych od użytkowników modeli N, nowa skrzynia pojawiła się także w ofercie nowego Hyundaia i30 N. W przypadku nowego Hyundaia KONA N, wszystkie jednostki napędowe będą oferowane ze skrzynią N DCT.

Poznaj rodzinę nowego Hyundai;a Kona

N DCT oferuje sportowe funkcje, które znajdą zastosowanie u entuzjastów sportowej jazdy. Funkcje: N Power Shift, N Grin Shift i N Track Sense Shift zwiększają możliwości samochodu dzięki zastosowaniu dedykowanego trybu zmiany przełożeń biegów.

  • N Power Shift (NPS) włącza się, gdy samochód przyspiesza wykorzystując 90 procent otwarcia przepustnicy, zmniejszając moment obrotowy podczas zmiany biegu na wyższy, aby zapewnić maksymalną moc na koła. Tryb zwiększa przyjemność z jazdy, sprawiając wrażenie „odpychania” podczas zmiany biegu na wyższy. Towarzyszący przy tym dźwięk wydobywający się z układu wydechowego podkreśla sportowe osiągi.
  • N Grin Shift (NGS) maksymalizuje osiągi silnika i skrzyni DCT przez 20 sekund. Aby uzyskać maksymalne przyspieszenie, samochód bezpośrednio redukuje biegi i dobiera odpowiednie przełożenie. Aby aktywować tryb, kierowca naciska specjalny przycisk na kierownicy, z kolei na zestawie wskaźników rozpoczyna się odliczanie wskazujące czas do zakończenia działania funkcji. Po zakończeniu „doładowania” kierowca musi odczekać co najmniej 40 sekund, aby móc ponownie skorzystać z możliwości N Grin Shift. Funkcja N Grin Shift (NGS) pozwala kierowcy wykorzystać cały potencjał samochodu za pomocą jednego przycisku – na przykład w trakcie przejazdów na torze wyścigowym w celu uzyskania najlepszego czasu okrążenia lub w trakcie wyprzedzania.
  • N Track Sense Shift (NTS) optymalizuje adaptacyjną zmianę biegów do jazdy torowej, skupiając uwagę kierowcy na prowadzeniu pojazdu. Tryb rozpoznaje optymalne warunki do dynamicznej jazdy na torze wyścigowym oraz uruchamia się automatycznie. Na podstawie zebranych danych z wyczynowej jazdy i zachowania kierowcy, samochód dobiera odpowiedni bieg, synchronizuje zmianę przełożeń, dając kierowcy optymalne osiągi.

W przeciwieństwie do tradycyjnych pojazdów z automatyczną skrzynią biegów, w Hyundaiach wyposażonych w skrzynię N DCT, kierowca może dezaktywować funkcję pełzania. Kiedy funkcja jest wyłączona, a samochód stoi na biegu D, samochód nie toczy się automatycznie po zwolnieniu pedału hamulca.  Tryb pełzania można aktywować lub dezaktywować za pomocą ustawień trybu N custom.

Hyundai KONA N oferuje kierowcom możliwość przełączenia się na tryb ręczny skrzyni biegów, dzięki wykorzystaniu łopatek umieszczonych za kierownicą lub dźwigni zmiany biegów. Komputer zapobiegnie automatycznej zmianie biegu na wyższy, w momencie osiągnięcia limitu obrotów. W ten sposób sterowanie ręczne pozwala kierowcy utrzymać wysokie obroty, aby uzyskać jeszcze więcej sportowych wrażeń z jazdy.

Wysokowydajne funkcje jezdne

KONA N wprowadza submarkę N do gamy SUV-ów, stawiając na jak największej przyjemności z jazdy. „Hot SUV” zawiera szereg dedykowanych funkcji N, które zostały wprowadzone wcześniej w innych modelach N. KONA N to ponadto pierwszy samochód marki Hyundai o wysokich osiągach, który został wyposażony w wyświetlacz Performance Head-Up (HUD). Po włączeniu wyświetlacza w trybie Sport lub N pojawiają się informacje, takie jak obroty, prędkość lub wskaźnik zmiany biegów.

System N Grin oferuje Klientom wysoki poziom personalizacji, z pięcioma trybami jazdy do wyboru: Eco, Normal, Sport, N i Custom. Dostępne tryby jazdy zmieniają charakter nowego Hyundaia KONA N, dostosowując parametry pracy silnika, elektroniczną kontrolę stabilności, dźwięk wydechu i układ kierowniczy, optymalizując je do różnych warunków jazdy. W trybie Custom kierowcy mogą wybierać ustawienia spośród wielu innych trybów (Normal, Sport i Sport +), aby dopasować je do swoich preferencji jezdnych i warunków drogowych. Dedykowane przyciski N ​​na kierownicy nowego Hyundaia KONA N umożliwiają elastyczne wybranie dowolnego rodzaju wcześniej skonfigurowanych ustawień zgodnie z indywidualnymi potrzebami.

Chcesz być na bieżąco ZADZWOŃ

Aby zapewnić jeszcze bardziej emocjonujące wrażenia z jazdy, zainstalowano elektroniczny generator dźwięku (ESG), by wzmocnić sportowy dźwięk silnika wydobywający się z wydechu. Wewnątrz pojazdu, u podstawy przedniej szyby, generator dźwięków silnika zapewnia dodatkowy efekt akustyczny, dopasowany do nastroju kierowcy. Zmienna regulacja tłumika również przyczynia się do charakterystycznego dźwięku wydechu, zapewniając doskonałe wrażenia z jazdy. Układ zmiennych zaworów wydechowych jest standardowym wyposażeniem nowego KONA N.

Poprzedni wpis Następny wpis