Wrangler 4xe „E-Selec” zapewnia kierowcom możliwość dostosowania układu napędowego do konkretnej podróży.
Hamowanie rekuperacyjne jest kluczową częścią ekologicznego równania Wranglera 4xe.


Kierowcy Jeepa Wranglera 4xe mogą dostosować hybrydowy układ napędowy do konkretnej podróży, niezależnie od tego, czy spełniać będzie potrzeby większości osób codziennie dojeżdżających do pracy w trybie tylko elektrycznym, czy będzie to nocna jazda po mieście, czy też ciche eksplorowanie podczas jazdy w terenie.

Hybrydowy zespół napędowy Wranglera 4xe ma trzy tryby działania, zwane E-Selec. Kierowca może wybrać żądany tryb napędu za pomocą przycisków znajdujących się na kokpicie, po lewej stronie kierownicy.

  1. Hybrydowy: tryb domyślny łączy moment obrotowy z silnika 2,0-litrowego i silnika elektrycznego. W tym trybie układ napędowy najpierw będzie korzystał z akumulatora, a następnie dodawał napęd z 2,0-litrowego turbodoładowanego silnika benzynowego, gdy akumulator osiągnie minimalny stan naładowania lub kierowca będzie potrzebował wyższego momentu obrotowego.
  2. Elektryczny: układ napędowy działa przy bezemisyjnym wytwarzaniu energii elektrycznej, dopóki akumulator nie osiągnie minimalnego poziomu naładowania lub kierowca nie potrzebuje większego momentu obrotowego (szeroko otwarta przepustnica), wówczas uruchamia się 2,0-litrowy silnik benzynowy. Jeśli akumulator osiągnie minimalny stan naładowania, system automatycznie przełączy się z powrotem w tryb hybrydowy.
  3. eSave: daje priorytet napędowi z 2,0-litrowego silnika spalinowego, oszczędzając akumulator do późniejszego wykorzystania, np. do jazdy EV w terenie lub w mieście. Kierowca może również wybrać jeden z dwóch trybów, znanych jako oszczędzanie akumulatora („Battery Save”) i ładowanie akumulatora („Battery Charge”) w trybie eSave aktywowanych na ekranie Uconnect:
  • Battery Save: utrzymuje poziom naładowania akumulatora do późniejszego wykorzystania, używając głównie silnika spalinowego.
  • Battery Charge: ładuje akumulator do 80%, wykorzystując pracę silnika spalinowego, który napędza połączony generator elektryczny.

Aby zoptymalizować korzyści płynące z trybów E Selec, ekran dotykowy Wrangler 4xe Uconnect ma strony Hybrid Pages. Hybrid Pages pozwalają właścicielom monitorować przepływ mocy oraz zobaczyć wpływ hamowania rekuperacyjnego, planować czas ładowania, aby wykorzystać niższe stawki za energię elektryczną a także przeglądać historię jazdy ze szczegółami dotyczącymi zużycia energii elektrycznej i benzyny.

Hamowanie rekuperacyjne.

Hamowanie rekuperacyjne jest kluczową częścią zrównoważonej mobilności oferowanej przez nowego Wranglera 4xe i pozwala na odzyskanie energii kinetycznej podczas wszystkich faz zwalniania lub hamowania. Gdy kierowca naciska na pedał hamulca, sterowanie zespołem napędowym uruchamia maksymalne dostępne hamowanie rekuperacyjne (do 0,25 g) z silników elektrycznych, by spowolnić pojazd i wspomóc tradycyjny układ hamulcowy Wranglera.

Po włączeniu napędu 4×4 wszystkie cztery koła dostarczają moment obrotowy w celu uzyskania hamowania rekuperacyjnego, maksymalizując odzysk energii. Energia pochodząca z hamowania rekuperacyjnego jest dostarczana do zestawu akumulatorów w celu podtrzymania lub zwiększenia poziomu naładowania.

Wrangler 4xe oferuje również możliwość zmaksymalizowaniaodzyskiwania energii za pomocą wybieranej przez kierowcę funkcji Max Regen.

Po włączeniu funkcji Max Regen za pomocą specjalnego przycisku na konsoli środkowej (niebieska dioda LED wskazuje, że funkcja jest włączona), następuje bardziej asertywna kalibracja hamowania rekuperacyjnego, gdy samochód wykrywa zerowe położenie przepustnicy (funkcja wolnego biegu). Max Regen może spowolnić Wranglera 4xe szybciej, niż standardowe hamowanie rekuperacyjne i wygenerować więcej energii dla zestawu akumulatorów.

WIĘCEJ O NOWYM MODELU

 

Poprzedni wpis Następny wpis