Suzuki Kizashi Concept 1

Suzuki Kizashi to samochód, który rodził się z konceptów ewoluujących przez trzy bardzo różniące się od siebie formy. Jaką drogę przeszedł ten wóz od wersji studyjnej do produkcyjnej?

Na początku, w 2007 roku Suzuki zaprezentowało bardzo dynamiczny i futurystyczny koncept. Nosił on nazwę Kizashi, co tłumaczy się jako zapowiedź. Napędzał go 2-litrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny, z którego moc trafiała na cztery koła przez 6-biegową przekładnię sekwencyjną.

Auto zaprezentowane podczas Frankfurt Motor Show jak widać nie miało wiele wspólnego z Kizashi, które ostatecznie trafiło do salonów. Był to dynamicznie wyglądający wóz, który trudno sklasyfikować jako jeden gatunek. Najbardziej odpowiada mu typ shooting brake, czyli 3-drzwiowe kombi o sportowym charakterze.

Kizashi było szalonym pomysłem. Jego sylwetka była klasyczna, ale detale, takie jak przednie światła sprawiały, że wóz ten mógł być nawet uważany za kontrowersyjny.

Suzuki Kizashi Concept 2
Suzuki Kizashi Concept 2

Kilka tygodni później, na salonie samochodowym w Tokio w 2007 roku Suzuki przedstawiło koncepcyjnego Kizashi 2. Tym razem auto przybrało formę dynamicznie prezentującego się crossovera. 5-drzwiowa bryła, wielkie koła, wąska linia boczna okien – to wszystko złożyło się na całość znacznie inną niż w przypadku pierwszego wozu.

Różnica była też pod maską. Kizashi 2 dysponował V6 o pojemności aż 3,6 l. Ponownie auto dostało napęd na obie osie. Tym razem AWD było jednak napędem bardziej pasującym do charakteru auta.

Suzuki Kizashi Concept 3
Suzuki Kizashi Concept 3

Ostatnie stadium, czyli Kizashi 3 zostało przedstawione w 2008 roku podczas New York Auto Show. Tu ponownie japoński producent zdecydował się na zastosowanie V6 o pojemności 3,6 l. Spora stajnia składająca się z 300 koni mechanicznych trafiała w tym koncepcie na wszystkie cztery koła o wielkim rozmiarze równym 21 cali.

W przypadku trzeciego stadium studyjnego Suzuki zdecydowanie bardziej zbliżyło się do tego, czym Kizashi miało ostatecznie być. Auto wreszcie stało się sedanem z dynamiczną linią. Przednie światła nie wyglądały tu już jak wyjęte z filmu science fiction, a mimo to były bardzo nowoczesne.

Produkcyjne Suzuki Kizashi
Produkcyjne Suzuki Kizashi

W końcu przyszedł czas zaprezentować wersję produkcyjną. W stosunku do ostatniego konceptu została ona nieco ugrzeczniona. Dostała mniej zadziorne rysy, ale ewidentnie przeniesiono do niej sam pomysł na samochód.

Kizashi w wersji produkcyjnej zadebiutowało w 2009 roku i wtedy też weszło do produkcji jako rocznik modelowy 2010. Samochód był oferowany z silnikiem benzynowym o pojemności skokowej wynoszącej 2,4 l. Rozwijał on 178 KM. Do dyspozycji klienci mieli skrzynię bezstopniową (CVT) oraz ręczną, 6-biegową. Drugi wariant oferowany był jako standard z napędem na przednią oś. Przekładnia CVT zawsze była łączona z napędem na cztery koła. Suzuki nie zdecydowało się na rozdzielenie tych opcji. Ceny Kizashi w Polsce zaczynały się od 116 900 zł.

Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!