Ford Fiesta Titanium

Ford przedstawił jedną z najważniejszych nowości ostatnich miesięcy. Na początku grudnia zadebiutowała nowa Fiesta. Producent od razu przedstawił kilka specjalnych wersji, w tym Active, Vignale i ST-line.

Ford Fiesta w tym roku skończył już 40 lat. Jest to więc model z dużym doświadczeniem. Przez wiele lat konstruktorzy Forda dopracowywali różne rozwiązania i teraz przed nami stanęła ich najnowsza ewolucja. Podczas imprezy Go Further 3 zadebiutowała już ósma generacja tego modelu.

Producent już na wstępie obiecuje bardzo dużo. Ford twierdzi bowiem, ze nowa Fiesta to najbardziej zaawansowane auto w swoim segmencie, to znaczy – w segmencie B. Do ósmej generacji miejskiego auta trafiły rozwiązania zarezerwowane dotychczas dla samochodów z wyższych kategorii. Nowa Fiesta ma być bardziej komfortowa. Ma też dawać poczucie jeszcze lepszej jakości i bezpieczeństwa, niż do tej pory.

Pod względem wyglądu zewnętrznego Fiestę VIII łatwo odróżnić od poprzednika, chociaż ewidentnie jej wygląd jest efektem ewolucji. Nawiązaniem do poprzedniej generacji jest np. kształt świateł przednich, które zostały unowocześnione, ale nie zrywają z charakterem poprzednika. Wyraźnym nawiązaniem jest tez przetłoczenie, które ciągnie się przez cały bok od przedniego nadkola, przez klamkę, aż do tylnej lampy.

Ford Fiesta Titanium
Ford Fiesta Titanium

Dochodzimy do tyłu. I to właśnie tu dzieje się najwięcej. Światła umieszczone dotychczas pionowo, zostały zastąpione układem poziomym.

Prawdziwa rewolucja zaszła jednak dopiero we wnętrzu. Tutaj, szczególnie w topowych odmianach, nie ma śladu po Fieście siódmej generacji. Ford zachował co prawda, co widać już na pierwszy rzut oka, prostotę, za którą ceniony był zawsze jego przedstawiciel w segmencie B. Dodatkowo pojawiły się tu jednak liczne nowoczesne kształty, płynne przetłoczenia i estetyczne obudowy nawiewów. Znajdziemy tu także nowoczesny, wielki wyświetlacz, który służy do obsługi między innymi multimediów i nawigacji. Jest on wyposażony w system SYNC3 i mierzy aż 8 cali przekątnej. Dla najbardziej wymagających w ofercie znajdzie się system nagłośnienia Bang&Olufsen o mocy 675 W.

Ford Fiesta Titanium
Ford Fiesta Titanium

Co ciekawe, Ford nie zwlekał z odsłanianiem kolejnych wersji Fiesty, jak mają to w zwyczaju robić inni producenci. Od razu zadebiutowały różne wersje specjalne. Już na starcie poznaliśmy topową odmianę standardowej Fiesty – Titanium.

Ford Fiesta Vignale
Ford Fiesta Vignale

Dla bardziej wymagających Ford pokazał także wersję Vignale. Ma ona zapewniać zarówno jakość wykonania na poziomie premium, jak i wyjątkową obsługę posprzedażową.

Ford Fiesta ST-line
Ford Fiesta ST-line

Ford pokazał także dwie skrajnie różne wariacje na temat Fiesty. Są to ST-line oraz Active. Pierwsza z tych odmian to oczywiście namiastka sportowego wariantu, na który wszyscy czekamy. Obecna Fiesta ST jest bowiem najlepiej prowadzącym się hot hatchem segmentu B, zatem nadzieje na przyszłość generacji VIII sa bardzo duże.

Active to zupełna nowość. Jest to uterenowiona odmiana Fiesty. Oczywiście nie jest to terenówka z krwi i kości, ale wersja ta w zupełności wystarczy, by po tygodniu w mieście, wybrać się na łono natury i nie obawiać się o to, że zabraknie nam prześwitu, by dojechać do jeziora czy zapuścić się głębiej między drzewa leśnym duktem.

Ford Fiesta Active
Ford Fiesta Active

Na pokładzie nowej Fiesty znajdziemy między innymi asystenta parkowania, kamery monitorujące otoczenie pojazdu, systemy zapobiegające kolizjom, system rozpoznawania znaków drogowych, asystenta utrzymywania pasa ruchu, a nawet układ wykrywający pieszych w odległości do 130 m przed naszym autem.

Ile będzie kosztować nowa Fiesta? Tego na razie nie wiemy. Ford może sobie pozwolić na podniesienie ceny względem siódmego pokolenia, bo ewidentnie oferuje znacznie więcej. Fiesta ósmej generacji ma być wyciszona o 7% lepiej od poprzednika, a jej nadwozie ma być 30% sztywniejsze. Do tego pod maską znajdziemy między innymi litrowego EcoBoosta, który teraz zostanie wyposażony w system dezaktywacji jednego cylindra, dzięki czemu przy niskich obciążeniach będzie jeszcze bardziej oszczędny. Co ciekawe, będzie on oferowany w bardzo mocnych wariantach: 100, 125 i 140 KM.

Ford Fiesta Vignale - wnętrze
Ford Fiesta Vignale – wnętrze

Ford zaproponuje w nowej Fieście także 1,1-litrowy motor wolnossący, który ma rozwijać 75 lub 85 KM. Do dyspozycji dostaniemy także diesla 1.5 TDCi, który ma oferować dwa poziomy mocy: 85 i 120 KM.

W salonach nową Fiestę przywitamy najwcześniej na wiosnę 2017 roku.

Umów się na jazdę testową Fordem Fiestą!

Poprzedni wpis Następny wpis