Najnowszy film
Nowy Nissan Juke już jest. Większy i bardziej dojrzały

nissan_juke_573

9 lat czekaliśmy na drugą generację Nissana Juke, który zebrał nie tylko pochlebne opinie, ale także ogromne grono klientów. Po tym czasie nie tyle odmłodniał, ile spoważniał, przynajmniej stylistycznie. Stał się nie tylko dojrzalszy, ale także większy.

To, co widzicie na zdjęciach to kompletnie nowy samochód, który z poprzednim Jukiem dzieli w zasadzie tylko nazwę. Choć są podobieństwa stylistyczne, to mam wrażenie, że jakby tylko po to, aby identyfikować ten model. O ile poprzednik był mocno kontrowersyjny i miał nie tylko fanów, ale także zagorzałych przeciwników, tak nowa generacja tych drugich będzie miała raczej mniej.

nissan_juke_184

Nowy Nissan Juke bazuje na platformie CMF-B  i mierzy 4210 mm długości, 1595 mm wysokości i 1800 mm szerokości. Jest tym samym nieco dłuższy, niższy i szerszy niż dotychczas. Mimo większych wymiarów udało się odchudzić auto średnio o 23 kg w stosunku do poprzednika.

Powiększenie nadwozia ma przynieść także większe wnętrze. Producent obiecuje przede wszystkim więcej przestrzeni na kolana siedzących z tyłu, czyli to, czego brakowało najbardziej. Ogromny, jak na tę klasę auta, jest też bagażnik o pojemności 422 litry. 

nissan_juke_237

Wnętrze nie tylko stało się obszerniejsze, ale także nowocześniejsze. Deska rozdzielcza układem nieco przypomina nową Micrę, choć w Juku ekran multimediów o przekątnej 8 cali ustawiono na szczycie. Nie zabrakło modnych, dwukolorowych materiałów i systemu nagłośnienia premium marki BOSE.

Jest też cały pakiet systemów bezpieczeństwa czuwających nad poczynaniami kierowcy. Wspomagają go asystent pasa ruchu, układ rozpoznawania znaków drogowych, monitorowania ruchu poprzecznego, automatyczny hamulec reagujący również na pieszych i cyklistów, czy czujnik martwego pola.

Startujemy od 117 KM

Taka będzie najsłabsza jednostka napędowa nowego Nissana Juke. Jest to silnik benzynowy 1.0 DIG-T, który napędza także Micrę, a konkretnie jej najmocniejszą wersję. Motor ma być oferowany z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-biegowym automatem DCT. Na razie nie wiemy, jakie będą inne silniki, być może rąbka tajemnicy Nissan uchyli na zbliżającym się salonie samochodowym we Frankfurcie.

Juke już w listopadzie trafi do oficjalnej sprzedaży.



Wróć