Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
1993 Italdesign Lucciola [zapomniane koncepty] | Blog PGD

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

1993 Italdesign Lucciola [zapomniane koncepty]

Lucciola to ciekawy koncept, który w pewien sposób połączył ze sobą Fiata oraz jego największego konkurenta na polskim rynku – Daewoo.

Po zaprezentowaniu w 1991 roku modelu Cinquecento Fiat zaprosił wiele włoskich firm designerskich do współpracy. Zadaniem stylistów było stworzenie różnych wariacji karoseryjnych na bazie Cinquecento. W tej grupie zabrakło studia Italdesign, które dopiero dwa lata później zaproponowało swoją wizję samochodu opartego na podwoziu małego Fiata.

Przedstawiona po raz pierwszy w 1993 roku Lucciola miała mocno odbiegające od Cinquecento zaokrąglone nadwozie, z wyraźną linią pod krawędzią okien, nawiązujące do legendarnego Fiata 500. W karoserii znajdował się materiałowy, rozsuwany dach.

1995 Hyundai HCD-III [zapomniane koncepty]

We wnętrzu samochodu nietypowym rozwiązaniem były składane i obracane fotele, które dało się zmienić w niewielki stolik.

Lucciola była autem hybrydowym. Wyposażono ją w niewielki, liczący 0,5 l, silniczek firmy Lombardini oraz dwa elektryczne silniki umieszczone przy kołach. Spalinowa jednostka napędowa generowała 7,5 KM mocy maksymalnej, co pozwalało osiągnąć prędkość 100 km/h.

Choć Fiat prezentował ten model jako własny na wystawach, projektu jednak nie kupił, a kilka lat później Lucciolę nabyła południowokoreańska firma Daewoo i jej nadwozie wykorzystała przy projekcie Matiza.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R2, ZS, Lombardini
  • Objętość skokowa: 490 cm3
  • Moc maksymalna: 7,5 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 15,31 KM/l

Masy i wymiary:

  • Długość: 3267 mm
  • Szerokość: 1527 mm
  • Wysokość: 1445 mm

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

21 marca, 2025

OMODA & JAECOO z chińskiego koncernu Chery Holding Group szturmem podbijają polski rynek. Prezentują wyjątkowe połączenie nowoczesnego designu, zaawansowanej technologii i dynamicznych osiągów. Wraz z (...)

20 marca, 2025

Początek roku to doskonała okazja na zakup wymarzonego samochodu w promocyjnej cenie. Nie inaczej jest w przypadku marki MG, która właśnie prowadzi kampanię wyprzedażową pod (...)

20 marca, 2025

Nowa CUPRA Formentor to sportowy SUV uwielbiany za przestronność i dynamiczny design. Wersja 2.0 oferuje jeszcze lepsze osiągi, zaawansowane technologie i wyjątkowy komfort jazdy. CUPRA (...)