Wybierz markę

Lucciola to ciekawy koncept, który w pewien sposób połączył ze sobą Fiata oraz jego największego konkurenta na polskim rynku – Daewoo.

Po zaprezentowaniu w 1991 roku modelu Cinquecento Fiat zaprosił wiele włoskich firm designerskich do współpracy. Zadaniem stylistów było stworzenie różnych wariacji karoseryjnych na bazie Cinquecento. W tej grupie zabrakło studia Italdesign, które dopiero dwa lata później zaproponowało swoją wizję samochodu opartego na podwoziu małego Fiata.

Przedstawiona po raz pierwszy w 1993 roku Lucciola miała mocno odbiegające od Cinquecento zaokrąglone nadwozie, z wyraźną linią pod krawędzią okien, nawiązujące do legendarnego Fiata 500. W karoserii znajdował się materiałowy, rozsuwany dach.

1995 Hyundai HCD-III [zapomniane koncepty]

We wnętrzu samochodu nietypowym rozwiązaniem były składane i obracane fotele, które dało się zmienić w niewielki stolik.

Lucciola była autem hybrydowym. Wyposażono ją w niewielki, liczący 0,5 l, silniczek firmy Lombardini oraz dwa elektryczne silniki umieszczone przy kołach. Spalinowa jednostka napędowa generowała 7,5 KM mocy maksymalnej, co pozwalało osiągnąć prędkość 100 km/h.

Choć Fiat prezentował ten model jako własny na wystawach, projektu jednak nie kupił, a kilka lat później Lucciolę nabyła południowokoreańska firma Daewoo i jej nadwozie wykorzystała przy projekcie Matiza.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R2, ZS, Lombardini
  • Objętość skokowa: 490 cm3
  • Moc maksymalna: 7,5 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 15,31 KM/l

Masy i wymiary:

  • Długość: 3267 mm
  • Szerokość: 1527 mm
  • Wysokość: 1445 mm
Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!