Lucciola to ciekawy koncept, który w pewien sposób połączył ze sobą Fiata oraz jego największego konkurenta na polskim rynku – Daewoo.
Po zaprezentowaniu w 1991 roku modelu Cinquecento Fiat zaprosił wiele włoskich firm designerskich do współpracy. Zadaniem stylistów było stworzenie różnych wariacji karoseryjnych na bazie Cinquecento. W tej grupie zabrakło studia Italdesign, które dopiero dwa lata później zaproponowało swoją wizję samochodu opartego na podwoziu małego Fiata.
Przedstawiona po raz pierwszy w 1993 roku Lucciola miała mocno odbiegające od Cinquecento zaokrąglone nadwozie, z wyraźną linią pod krawędzią okien, nawiązujące do legendarnego Fiata 500. W karoserii znajdował się materiałowy, rozsuwany dach.
1995 Hyundai HCD-III [zapomniane koncepty]
We wnętrzu samochodu nietypowym rozwiązaniem były składane i obracane fotele, które dało się zmienić w niewielki stolik.
Lucciola była autem hybrydowym. Wyposażono ją w niewielki, liczący 0,5 l, silniczek firmy Lombardini oraz dwa elektryczne silniki umieszczone przy kołach. Spalinowa jednostka napędowa generowała 7,5 KM mocy maksymalnej, co pozwalało osiągnąć prędkość 100 km/h.
Choć Fiat prezentował ten model jako własny na wystawach, projektu jednak nie kupił, a kilka lat później Lucciolę nabyła południowokoreańska firma Daewoo i jej nadwozie wykorzystała przy projekcie Matiza.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: R2, ZS, Lombardini
- Objętość skokowa: 490 cm3
- Moc maksymalna: 7,5 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 15,31 KM/l
Masy i wymiary:
- Długość: 3267 mm
- Szerokość: 1527 mm
- Wysokość: 1445 mm