W 2007 roku na salonie samochodowym w Tokio Suzuki zaprezentowało bardzo interesujący koncept o nazwie X-Head. Jest to miniciężarówka, której przestrzeń ładunkową można zaaranżować na wiele sposobów.

Zacznijmy od wyglądu zewnętrznego. Samochód wygląda oryginalnie. Masywny pas przedni, wielkie koła i wysoko zestrojone zawieszenie zdradzają jego terenowy potencjał. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że to duża ciężarówka, jednak w gruncie rzeczy wóz ma kompaktowe wymiary: 3750 mm długości, 1860 mm szerokości i 1695 mm wysokości.

[blo-link-inner href=”https://blog.pgd.pl/1974-fiat-130-maremma-zapomniane-koncepty”]1974 Fiat 130 Maremma [zapomniane koncepty][/blo-link-inner]

Przednia część przypomina zmniejszony przód rasowej ciężarówki, uwagę zwracają ciekawie zaaranżowane reflektory i światła w technologii LED. Japońscy styliści postawili również na dwuosobową kabinę i wyraźnie zaakcentowane nadkola. Z tyłu znajduje się przestrzeń ładunkowa na wzór pick-upa. Co ciekawe, można ją zaaranżować na wiele sposobów: począwszy od nadwozia typu Camper z z zabudowaną, dwuosobową sypialnią, poprzez stylową zabudowę do miasta o nazwie Fashion, na zabudowie ze sprzętem ratowniczym o nazwie Rescue kończąc.

Według zapewnień japońskich inżynierów koncept X-Head miał radzić sobie bardzo dobrze w trudnym terenie. Stąd masywne koła z terenowymi oponami, duży prześwit i oczywiście napęd na cztery koła. Dodatkowym atutem były krótkie zwisy z przodu i z tyłu, co ułatwiało podjazd na strome wzniesienia.

Źródłem napędu był 1,4-litrowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy. Nie podano jednak, jaką moc generował w koncepcie X-Head.

Poprzedni wpis Następny wpis