Wstępne zapowiedzi koncernu Alfa Romeo sugerowały, że w Genewie 2020 skupią się m.in. na odnowionych wersjach Giulia i Stelvio. Ponieważ Salon Samochodowy w Genewie odwołano ze względu na zagrożenie rozprzestrzenianiu się wirusa, jesteśmy zmuszeni do przekazywania informacji o zapowiadanych premierach jedynie na podstawie wyszukiwanych informacji producenta…
W nowej Giulii i Stelvio MY20 debiutuje pełny zestaw nowych systemów ADAS (Zaawansowane Systemy Wspomagania Kierowcy), który umożliwia pojazdom zapewnienie najwyższego poziomu autonomicznej jazdy z idealną równowagą między przyjemnością prowadzenia a systemami wspomagania.
Autonomiczność jazdy obejmuje poziom 2, który z definicji jest osiągany, gdy samochód może samodzielnie kontrolować w określonych warunkach przyspieszenie, hamulec i układ kierowniczy, wykorzystując w tym celu układy elektroniczne, które wymagają ciągłego monitorowania przez kierowcę, jednakże wspierają go, by zapewnić mu większy komfort na długich trasach. We wszystkich przypadkach kierowca powinien być oczywiście czujny i zawsze trzymać ręce na kierownicy.
Główne systemy technologiczne zastosowane w Alfa Romeo MY20 to:
- Lane keeping assist (System utrzymywania na pasie ruchu): wykrywa, czy samochód zjeżdża z pasa ruchu bez włączonego kierunkowskazu, ostrzegając kierowcę przez sygnały wizualne i delikatny ruch kierownicy, który powoduje powrót na właściwy pas.
- Active blind spot (Aktywny asystent martwego pola): wykrywa obecność innego pojazdu w tzw. martwym polu i jeśli zachodzi taka konieczność, koryguje tor jazdy, aby uniknąć kolizji.
- Active cruise control (Aktywny tempomat): automatycznie dostosowuje prędkość pojazdu, aby zachować bezpieczną odległość od jadących przed nim samochodów. Przy pomocy systemu rozpoznawania znaków drogowych umożliwia regulację ustawionej prędkości w zależności od ograniczeń, co zapewnia spokojniejszą jazdę.
- Traffic Sign Recognition i Intelligent Speed Control (System rozpoznawania znaków drogowych i kontroli prędkości): system korzysta z kamery pokładowej, rozpoznaje znaki drogowe i pokazuje je na wyświetlaczu oraz ostrzega kierowcę o aktualnym ograniczeniu prędkości. Zaleca nawet kierowcy dostosowanie prędkości do znaków odczytanych przez system: jeśli kierowca zgadza się, tempomat automatycznie przestawia się na nowe ograniczenia prędkości.
- Traffic jam assistant (System wspomagający jazdę w korku) i highway assist (System wspomagania jazdy na autostradzie): oprócz aktywnego tempomatu, systemy te nadzorują również sektory boczne samochodu, utrzymując go na środku pasa przy wzmożonym ruchu (Traffic Jam Assistant) lub na autostradzie (Highway Assist), a także regulując prędkość na podstawie aktualnych ograniczeń prędkości
- Driver attention assist (Asystent wspomagania koncentracji): analizuje parametry pod kątem przemęczenia kierowcy i ostrzega go w razie potrzeby.
Więcej na temat cen i dostępności modeli z nowymi technologiami dowiesz się salonie Euromobil ul. Krasnobrodzka 5 (Trasa Toruńska przy rondzie Łabiszyńska), 03-214 Warszawa