Począwszy od Grand Prix Austrii i przez cały sezon 2020, na kombinezonie wyścigowym Antonio Giovinazziego pojawi się logo „GTAm” … legendarny akronim podkreślający osiągi zakodowane w DNA Alfy Romeo i współpracę techniczną z Sauber Engineering.

Oficjalne rozpoczęcie nowego sezonu Formuły 1, do tej pory przekładane ze względu na stan zagrożenia epidemicznego, odbędzie się 5 lipca 2020 r. w Austrii.
Zespół Alfa Romeo Racing ORLEN będzie ścigał się niedługo po obchodach jubileuszu 110-lecia istnienia marki Alfa Romeo, świętowanych uroczyście 24 czerwca. Historia marki jest ściśle związana z historią Formuły 1: należy pamiętać, że to właśnie Alfa Romeo wygrała pierwsze w historii Grand Prix i inauguracyjną edycję najważniejszych wyścigów samochodowych w 1950 roku, z Nino Fariną za kierownicą Alfy Romeo Gran Premio Tipo 158 „Alfetta” a sukces ten powtórzył w 1951 r. Juan Manuel Fangio za kierownicą Alfetty 159.

Alfa Romeo Racing C39 presentation by RAIKKONEN Kimi (fin), GIOVINAZZI Antonio (ita), KUBICA Robert (pol), CALDERON Tatiana (col), VASSEUR Frederic (fra), Team Principal of Alfa Romeo Racing, and MONCHAUX Jan (fra), Technical Director of Alfa Romeo Racing, portrait during the first session of the Formula 1 Pre-season testing 2020 from February 19 to 21, 2020 on the Circuit de Barcelona-Catalunya, in Montmelo, Barcelona, Spain - Photo Florent Gooden / DPPI
Alfa Romeo Racing C39 presentation by RAIKKONEN Kimi (fin), GIOVINAZZI Antonio (ita), KUBICA Robert (pol), CALDERON Tatiana (col), VASSEUR Frederic (fra), Team Principal of Alfa Romeo Racing, and MONCHAUX Jan (fra), Technical Director of Alfa Romeo Racing, portrait during the first session of the Formula 1 Pre-season testing 2020 from February 19 to 21, 2020 on the Circuit de Barcelona-Catalunya, in Montmelo, Barcelona, Spain – Photo Florent Gooden / DPPI

Kultowe logo „GTAm” na kombinezonie wyścigowym Antonio Giovinazziego.
Teraz legenda będzie trwać dalej, wspierana przez Mistrza Świata Kimi Räikkönena i Antonio Giovinazziego za kierownicami swoich modeli C39. Kultowy znaczek „GTAm” będzie wyróżniać się na kombinezonie włoskiego kierowcy po wznowieniu wyścigów Grand Prix, stanowiąc hołd dla nowej Alfy Romeo Giulia GTA. Limitowana seria specjalna modelu, przygotowana z okazji 110. rocznicy powstania marki, jest obecnie wyrazem maksymalnych osiągów najbardziej kultowej wersji w gamie Alfy Romeo.

Zestaw rozwiązań technicznych zastosowanych w Giulii GTA i GTAm wynika ściśle z wiedzy technologicznej nabytej przez Sauber Engineering podczas wieloletniej działalności w Formule 1. Aspekt aerodynamiczny został specjalnie zbadany i opracowany pod kątem zagwarantowania optymalnych obciążeń aerodynamicznych, sprzyjających stabilności i równowadze, zwłaszcza przy dużych prędkościach. Prace nad czynnikami aerodynamicznymi obejmowały aktywny splitter przedni, listwy progowe, specjalny spojler tylny oraz istotne rozwiązania dotyczące podwozia i wlotu powietrza.

large-C39_3.4_Front_Left_GIOEkscytujące osiągi łączące historię i przyszłość.
Pod względem technicznym i koncepcyjnym nowa Alfa Romeo Giulia GTA inspirowana jest Giulią GTA z 1965 roku – „Gran Turismo Alleggerita” – stworzoną przez Autodeltę w oparciu o Giulię Sprint GT, która odnosiła sportowe sukcesy na całym świecie. Giulia GTA oparta jest na modelu Giulia Quadrifoglio i jest oferowana z silnikiem 2,9 V-6 bi-turbo o zwiększonej mocy 540 KM. Dzięki szerokiemu zastosowaniu ultralekkich materiałów może szczycić się zmniejszoną o 100 kg masą w porównaniu do Giulii Quadrifoglio, osiągając najlepszy w swojej klasie stosunek wagi do mocy na poziomie 2,82 kg/KM.

Poprzedni wpis Następny wpis