Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio zwyciężyła w plebiscycie magazynu AUTO BILD SPORTSCARS w kategorii „Sedany i kombi/vany”. Topowa wersja Alfy Romeo Giulii pokonała 23 rywali.Żadna inna kategoria konkursu „Sportowy Samochód Roku”, organizowanego przez specjalistyczny magazyn AUTO BILD SPORTSCARS, nie miała aż tylu kandydatów. W kategorii „Sedany i kombi/samochody produkcji seryjnej” rywalizowały 24 modele. Zwycięzcą została Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio.

Dzięki temu topowy model w gamie marki powtarza sukces Alfy Romeo Stelvio Quadrifoglio, która dokładnie rok temu wygrała w swojej kategorii w tym samym plebiscycie. Co ciekawe, oba modele są bardzo podobne pod względem konstrukcyjnym – nie dość że bazują na tej samej platformie, to napędza je jeszcze identyczny silnik benzynowy V6 Bi-Turbo, generujący moc 375 kW (510 KM).

Giulia Quadrifoglio jest wizytówką doskonałości Alfa Romeo: wspaniałych osiągów, zwycięskiego DNA i niepowtarzalnego włoskiego stylu. To mieszanka wyrafinowanych rozwiązań technicznych, składających się na znakomite prowadzenie oraz unikalną przyjemność z jazdy.

Serce Giulii Quadrifoglio stanowi potężny, wykonany z aluminium 2,9-litrowy silnik V6 Bi-Turbo, wytwarzający aż 510 KM i potężne 600 Nm przy 2500 obr./min. Zapewnia on przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 3,9 s i prędkość maksymalną wynoszącą 307 km/h. Choć 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów w Quadrifoglio została skalibrowana pod kątem zoptymalizowania płynności i komfortu, w najostrzejszym trybie RACE demonstruje swój cały potencjał, dzięki błyskawicznej zmianie biegów odbywającej się w zaledwie 150 milisekund. I jeszcze jedno: przy tylnej osi znalazł się system Alfa™ Active Torque Vectoring, dbający o optymalny rozdział momentu obrotowego pomiędzy koła.

Giulia Quadrifoglio jest zresztą wyposażona w szereg systemów zaprojektowanych w celu zwiększenia przyjemności z jazdy i zapewnienia kierowcy najprawdziwszych i najbardziej ekscytujących wrażeń zza kierownicy. To m.in. zawieszenie AlfaTM Active Suspension, selektor AlfaTM DNA Pro z trybem RACE oraz odpowiadający za zwiększenie docisku aerodynamicznego aktywny spojler AlfaTM Active Aero splitter. Wszystkie te systemy są koordynowane i dostosowywane w czasie rzeczywistym przez układ AlfaTM Chassis Domain Control, który dba o możliwość maksymalnego wykorzystania potencjału samochodu.

W konkursie „Sportowy Samochód Roku” redakcja AUTO BILD SPORTSCARS zaprezentowała Czytelnikom 117 aktualnych modeli w dziesięciu kategoriach – od samochodów małych po SUV-y, zarówno w wersji standardowej, jak i tuningowanej.

Poprzedni wpis Następny wpis