Limitowana ilość egzemplarzy na cały świat – 500. Ilość jeszcze dostępnych egzemplarzy – 30. Ilość dotychczas zamówionych w Polsce – 6. Gdzie jest to motoryzacyjne ciacho? 22 i 23 września salon Euromobil przy ul Krasnobrodzkiej 5 w Warszawie
Podobno Enzo Ferrari z szacunkiem ściągał kapelusz. gdy jechała obok niego Alfa Romeo. Nic dziwnego, był przecież kierowcą tej marki i to dzięki niej poznał zasady konstrukcji modeli wyścigowych. Zapewne obok Alfy Romeo Giulia GTA, Enzo Ferrari cały czas stałby z kapeluszem w dłoniach…

- Zbudowana na wersji Giulia Quadrifoglio, Giulia GTA jest oferowana z silnikiem Alfa Romeo 2.9 V6 Bi-Turbo o mocy zwiększonej z 510 KM do 540 KM.
- GTA imponuje zarówno swoim zachowaniem na torze, jak i osiągami. Za sprawą systemu Launch Control, nowy model przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,6 sekundy.
- Dzięki szerokiemu zastosowaniu ultralekkich materiałów zredukowano wagę Giulii GTA o około 100 kg (GTAm) w porównaniu do regularnej topowej wersji Quadrifoglio.
CHCESZ POZNAĆ BLIŻEJ TEN SAMOCHÓD?

Technologia rodem z Formuły 1
Tworząc to motoryzacyjne dzieło sztuki, inżynierowie Alfa Romeo pracowali nad poprawą aerodynamiki i właściwości jezdnych, ale przede wszystkim nad redukcją masy.
Aby osiągnąć te cele, wykorzystano w dużej mierze technologię materiałów z włókna węglowego i materiałów kompozytowych. Aerodynamika została specjalnie zaprojektowana, aby zwiększyć siłę docisku.

Należy tutaj wspomnieć o aerodynamicznych wlotach powietrza, nowym tylnym spojlerze regulowanym manualnie w 4 pozycjach w wersji GTAm oraz wysuwanym przednim spoilerze aerodynamicznym (aerosplitter), który w wersji GTAm można dodatkowo wydłużyć nawet o 40 mm, podczas użytkowania samochodu na torze.

Kolejne dedykowane elementy to centralny układ wydechowy firmy Akrapovič, wykonany z tytanu i zintegrowany z tylnym dyfuzorem z włókna węglowego, oraz 20-calowe felgi aluminiowe z centralną śrubą (po raz pierwszy oferowane w sedanie) zestawione ze specjalnie wybranymi oponami Michelin Pilot Sport Cup 2.

Niewidoczna aerodynamika
Podczas prac w tunelu aerodynamicznym nie ograniczono się do aerodynamicznych dodatków, ale skupiono się również na zoptymalizowaniu podwozia pod kątem aerodynamicznym. Giulia GTA i GTAm korzystają z unikatowego przelotu powietrza pod nadwoziem, który zwiększa docisk tylnych kół do nawierzchni, gwarantując w ten sposób doskonałą przyczepność samochodu przy dużych prędkościach.
W szczególności, zastosowane w Giulii GTAm zmiany w nadwoziu pozwalają na wytworzenie trzykrotnie wyższego docisku aerodynamicznego w zestawieniu z Giulią Quadrifoglio, która już poprzednio stanowiła punkt odniesienia w swojej klasie.

Modyfikacje wprowadzono również w układzie jezdnym, w porównaniu do wersji Quadrifoglio, zwiększając o 25 mm rozstaw kół przednich i o 50 mm rozstaw kół tylnych, a także opracowano specjalną konfigurację zawieszenia (podwójne wahacze z przodu i niezależny schemat zawieszenia multilink z tyłu). Modyfikacje w układzie kierowniczym zapewniają większą prędkość na zakrętach oraz poprawę stabilności bez uszczerbku dla komfortu niezależnie od warunków drogowych.

30 więcej, czyli 540 KM pod maską
Silnik Alfa Romeo 2.9 V6 Bi-Turbo, wykonany w całości z aluminium i generujący moc 510 KM w wersji Quadrifoglio, w Giulii GTA ma 540 KM, dzięki regulacjom i ulepszeniom wprowadzonym przez inżynierów włoskiej marki, którzy zweryfikowali przepływ chodzenia tłoków i design drążków. Zwiększono również cyrkulację powietrza w obwodach chłodzenia silnika i przekładni.

Kokpit – kwintesencja sportowej elegancji
Wnętrze samochodu zachwyca nowymi detalami, jak wykończenia z Alcantary® deski rozdzielczej, paneli drzwi, schowka, słupków bocznych i pasa środkowego foteli.
Alcantarę® jeszcze szerzej wykorzystano w wersji GTAm, w której dzięki usunięciu tylnego siedzenia, powstała specjalna „wnęka” cała pokryta Alcantarą®, w której znajdują się specjalne uchwyty do przewożenia kasków i gaśnicy. Nowe matowe akcenty z włókna węglowego nadają wnętrzu wyjątkowej elegancji i podkreślają jego doskonałość techniczną.

W nowej GTAm kabina różni się nieznacznie, ma bowiem pałąk, nie ma paneli drzwi i foteli tylnych, a zamiast tradycyjnego uchwytu do otwierania drzwi, zamontowano paski, co jest kolejnym nawiązaniem do świata wyścigów.
CHCESZ POZNAĆ BLIŻEJ TEN SAMOCHÓD?
TYLKO 22 I 23 WRZEŚNIA W EUROMOBIL W WARSZAWIE
Dla tak ekskluzywnego modelu GTA marka stworzyła szeroką gamę akcesoriów mających na celu podkreślenie wyjątkowych doświadczeń, związanych z tym supersamochodem.
