Wstępne zapowiedzi koncernu Alfa Romeo sugerowały, że w Genewie 2020 skupią się m.in. na odnowionych wersjach Giulia i Stelvio. Ponieważ Salon Samochodowy w Genewie odwołano ze względu na zagrożenie rozprzestrzenianiu się wirusa, jesteśmy zmuszeni do przekazywania informacji o zapowiadanych premierach jedynie na podstawie wyszukiwanych informacji producenta…
Dla Alfy Romeo komfort oznacza, że każde doświadczenie za kierownicą czy to sedana czy też SUV-a jest ekscytujące, dobrze zorganizowane i bezpieczne. Wejście na pokład Giulii czy Stelvio oraz zajęcie miejsca na przednich lub tylnych siedzeniach zapewnia wrażenia, które przyjemnie otaczają pasażerów strefą komfortu, ściśle związaną z bezpieczeństwem, jakością i wysokimi osiągami.
Jak zatem poprawić te modele? Trudno, ale… można
W myśl starej zasady, że „lepsze jest wrogiem dobrego” i poprawianie dobrej i uznanej stylistyki, może przynieść efekty przeciwne od zamierzonych, … zrezygnowano z wprowadzenia zmian w stylistyce samochodów. Jak powiedział nam przebywający w Genewie jeden ze stylistów firmy, samochody są tak dopracowane stylistycznie, że jeszcze po kilku latach od dnia dzisiejszego będą zapewne tchnęły nowością i elegancją.
Wnętrze – subtelne, ale ważne zmiany
Włoski styl Alfy Romeo wyróżnia się pozorną prostotą, za którą kryje się skomplikowany proces projektowania. Dbałość o szczegóły, badania i nowoczesna wizja umożliwiły poprawę jakości poprzez: całkowicie zmienioną konsolę centralną, która teraz może pomieścić większe, łatwiej dostępne schowki, a także nową, bezprzewodową ładowarkę. Nowe są również dźwignia zmiany biegów ze skórzanym poszyciem i świecącymi elementami, znajdujący się obecnie u podstawy selektora podpis w kolorach włoskiej flagi, czy pokrętło sterujące systemem informacyjno-rozrywkowym dające obecnie większe wrażenie precyzji i solidności.
Także kierownica została przeprojektowana pod względem użytych materiałów, a także pod kątem dopasowania urządzeń do autonomicznej jazdy.
Całość dopełnia oferowany jako standard w całej gamie 7-calowy ekran TFT pomiędzy zegarami i 8,8-calowy ekran dotykowy z przeprojektowanym układem graficznym.
Barwa – gdy jawa łączy się ze snem
Jak powiedział nam stylista firmy, każdy kto przymknie oczy i zacznie marzyć zobaczy „swoją Alfę Romeo”. Dlatego, projektanci Alfa Romeo w Centro Stile ewoluowali swoje podejście do koloru, stosując jeszcze bardziej emocjonalną strategię, która grupuje kolory nadwozia według klasy, a nie tylko technologii. Istnieją cztery kategorie opisujące barwę karoserii:
Competizione, z oczywistymi odniesieniami do sportowej tradycji marki;
Metal, podkreślająca dynamiczną duszę marki;
Solid dla osób poszukujących przystępnej wartości;
Old Timer, która przywołuje i interpretuje dziedzictwo Alfy Romeo.
Paleta barw Competizione obejmuje ekskluzywne lakiery trójwarstwowe biały Trofeo White i czerwony Competizione Red.
Gama Metal oferuje natomiast kolory takie, jak zielony Visconti Green (nowość dla modelu Giulia), szary Vesuvio Grey, szary Stromboli Grey, szary Silverstone Grey, szary Vulcano Grey, niebieski Misano Blue i niebieski Montecarlo Blue, a także nowy niebieski lakier Anodizzato Blue i biały Lunare White.
Gama kolorów Solid obejmuje kolory biały, czerwony Alfa i czarny (wyłącznie dla modelu Giulia).
Nowe kolory z palety Old Timer to ekscytujący kolor Junior GT Ochre i wyrafinowana czerwień Villa d’Este 6C Red, dostępne od połowy 2020 roku.
Aby wejść w świat Giulii i Stelvio MY20 i wybrać model najlepiej odzwierciedlający potrzeby i osobowość klienta przygotowano kilka opcji wyposażeniowych. Bezpośrednio nad wersjami podstawowymi znajduje się wersja wyposażenia Super, która stanowi bazę dla flotowej wersji Business. Następnie gama ewoluuje, w kierunku jeszcze większej, typowej włoskiej elegancji i ekskluzywności, do wersji Ti, podkreślonej legendarnymi inicjałami „Turismo Internazionale”, nazwy, która zawsze odnosiła się do najbogatszych modeli. Alternatywnie Klienci ceniący sobie bardziej sportowy duch mogą podążyć w kierunku sportowej wersji Sprint i Veloce czy też wersji topowej Veloce Ti (Giulia).
Dokładnie jakie wyposażenie zaplanowano w poszczególnych wersjach podamy w osobnych materiałach.
Więcej na temat cen i dostępności modeli z nowymi technologiami dowiesz się salonie Euromobil ul. Krasnobrodzka 5 (Trasa Toruńska przy rondzie Łabiszyńska), 03-214 Warszawa