Kiedy 24 czerwca 1910 roku powstała A.L.F.A., samochody były czerwone. Kilka lat wcześniej Włochy otrzymały ten kolor dla swoich samochodów wyścigowych. Od tego czasu czerwień stała się integralną częścią DNA Alfy Romeo.

W 111. rocznicę powstania marki, Muzeum marki w całości pokryło się czerwienią, aby powitać miłośników marki, którzy, jak co roku, przyjadą do Arese, by świętować jubileusz.

Czerwony to obowiązujący kolor strojów gości oraz maseczek rozdawanych bezpłatnie przy wejściu, mających zapewnić bezpieczeństwo w tych szczególnych dniach. Czerwień to także przewodni temat specjalnej, czasowej wystawy w Muzeum, która do niedzieli będzie prezentować niezliczone odcienie i interpretacje tego koloru zastosowane przez Alfę Romeo w modelach z różnych epok i o różnym charakterze: od samochodów malowanych ręcznie na torze do nowoczesnych technologii lakierniczych ostatnich lat, od pomarańczowych odcieni poprzez ciemniejszą czerwień Proteo, po oczywiście kolor Alfa Red, znany pod kodem AR 501.

W dniu narodzin Alfy Romeo, dostawy pierwszych egzemplarzy Giulii GTA i GTAm.

Ten świąteczny dzień, w którym wezmą udział przedstawiciele Klubów Alfa Romeo na dowód głębokiego zamiłowania do marki z logo węża, będzie stanowił oprawę imprezy, która w idealny sposób łączy chwalebną historię marki z przyszłością. To właśnie dziś pierwsi nabywcy ekskluzywnych modeli Giulii GTA i GTAm odbiorą pierwsze egzemplarze tych niezwykłych samochodów, wyprodukowanych w zaledwie 500 numerowanych egzemplarzach. Dla tych szczęśliwców przygotowano ekskluzywne „customer experience” będące częścią specjalnego projektu łączącego tradycję i nowoczesność: będą mogli porozmawiać z szefami marki, designu i inżynierii, którzy będą towarzyszyć im w tym jedynym w swoim rodzaju doświadczeniu, opowiadając o szczegółach i kulisach tego wyjątkowego projektu.

Podczas wycieczki po Muzeum odkryją DNA, zgłębiając temat lekkości samochodu, nad którą prace trwały przez dziesięciolecia, a której celem jest poprawa osiągów na torze i zwiększenia przyjemności jazdy na drodze.

Co najważniejsze jednak, mogli zasiąść w fotelu kierowcy swojej nowej Giulii i wziąć udział w ekskluzywnej paradzie na krytym torze Muzeum. To niezwykła okazja, aby pierwszy raz poprowadzić ten supersamochód, wyposażonym w potężny silnik 2.9 V6 Bi-Turbo o mocy zwiększonej do 540 KM, z najlepszym w swojej klasie stosunku mocy do pojemności 187 KM na 1 litr, co stanowi najwyższy wyraz wyjątkowej zdolności marki do łączenia stylu i sportowego charakteru.

Wyjątkowe osiągi Giulii są jednak wynikiem nie tylko jej bardzo wydajnego silnika, ale także szerokiego zastosowania ultralekkich materiałów. Dzięki temu Giulia GTA waży do 100 kg mniej niż wersja Quadrifoglio, na której się wzoruje.

Specjalne Logo

W tym roku Alfa Romeo chce także oddać hołd swojej bogatej historii bazującej na prestiżu samochodów o niepowtarzalnym i słynnym na całym świecie stylu. Historia składająca się ze zwycięstw sportowych, doskonałości w motoryzacji i technologii, ale przede wszystkim niezwykłych kobiet i mężczyzn, którzy stworzyli i zdobyli dla marki miejsce w sercach fanów w każdym zakątku świata.

Przy wsparciu Centrum Stylu Alfy Romeo powstało logo będące hołdem dla 111-letniej historii marki. Logo czerpie inspirację z ikonicznych elementów znajdujących się w jego projekcie: „Biscione” czyli węża z herbu mediolańskiego rodu Viscontich oraz krzyża, symbolu Mediolanu.

W tym przypadku krzyż zmienia się, tworząc sekwencję cyfry 1 rozchodzącą się tak, aby stworzyć perspektywiczny widok symbolizujący upływ czasu, akcentując tym samym liczbę 111.

Jubileuszowe logo zostanie wykorzystane podczas Grand Prix Austrii Formuły 1 i zastąpi z tej okazji klasyczne logo. Dzięki niezwykłej formie i geometrii, grafika logo i kształt samochodu będą się wzajemnie uzupełniać, podkreślając dynamiczny aspekt wyścigowego bolidu.

Poprzedni wpis Następny wpis