Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
Bezkompromisowy – ARK Genesis Coupé 3.8 R-Spec Track Edition (2012) | Blog PGD

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Bezkompromisowy – ARK Genesis Coupé 3.8 R-Spec Track Edition (2012)

Na tegorocznych tuningowych targach SEMA firma ARK Performance zaprezentowała mocno zmodyfikowanego 400-konnego Hyundaia Genesisa. Wóz jest bezkompromisowy.

W Stanach Zjednoczonych koncern Hyundai-Kia z miesiąca na miesiąc jest postrzegany coraz lepiej. Potwierdzeniem tego są nie tylko wyniki sprzedaży, ale także to, że coraz więcej firm tuningowych zajmuje się modyfikowaniem tych koreańskich maszyn.

Akurat ARK Performance nie jest nowicjuszem, jeśli chodzi tuning Hyundaiów, więc można od tego przedsiębiorstwa oczekiwać nieco więcej. ARK przygotowuje projekty, które zwykle znacznie przekraczają oczekiwania i wyobrażenia osób postronnych. Tak właśnie jest z tym Genesisem, który jest autem ekstremalnym.

Samochód ma silnik V6, który został zmodyfikowany za pomocą zestawu BC 4.2. Co prawda ten pakiet jest przygotowany do silników nissanowskich, ale jak się okazuje, nadaje się także do jednostek Hyundaia. Mający pierwotnie objętość skokową 3,8 l motor został rozwiercony do 4,1 l. Wymieniono tłoki, korbowody i wał korbowy. Po tych poprawkach V-szóstka rozwija równe 400 KM mocy maksymalnej przy 6800 obr./min i 460 Nm momentu obrotowego przy 5400 obr./min.

Na tuningu silnika oczywiście się nie skończyło, czego dowodami są wzmocnione sprzęgło, nowe dwumasowe koło zamachowe i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (1,5/2-way) firmy Cusco.

Cusco dostarczyło także nowe, lżejsze wahacze oraz sportowe stabilizatory. Reszta zawieszenia też została wymieniona na pakiet, który można w pełni dostosować do wymagań kierowcy.

Skuteczne hamowanie gwarantują nowe, większe wentylowane tarcze hamulcowe i 6-tłoczkowe zaciski.

Karoseria samochodu również została zmieniona. Przednie i tylne zderzaki mają nowe wloty i wyloty wentylacyjne, a pod progami zamontowano dodatkowe listwy. Przednie i tylne błotniki zostały poszerzone. W ich przypadku zastosowano dwie różne metody. Przednie błotniki są porozginane, a na tylne naklejono nakładki. Całość wieńczy ogromne tylne skrzydło.

W środku zamiast standardowego wyposażenia są: klatka bezpieczeństwa, kubełkowe fotele, nowa kierownica i wielopunktowe pasy bezpieczeństwa.

Osiągi tego Hyundaia nie są niestety znane.

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

26 marca, 2025

Nissan słynie z innowacyjnych technologii, które redefiniują standardy współczesnej motoryzacji. Nowy X-Trail to SUV stworzony z myślą o komforcie, bezpieczeństwie i wydajności, oferujący inteligentne rozwiązania (...)

26 marca, 2025

BYD to chińska marka samochodów elektrycznych, która od lat zdobywa uznanie na globalnym rynku. Z radością informujemy, że BYD dołącza do portfolio Grupy PGD. Już (...)

24 marca, 2025

Jeśli jeszcze nie słyszałeś o programie KIA używane, najwyższy czas to zmienić! W warszawskim salonie KIA należącym do Grupy PGD możesz skorzystać z wyjątkowej oferty (...)