W drugiej połowie października nie brakowało premier związanych z targami motoryzacyjnymi w São Paulo i SEMA Show w Las Vegas.

Fiat

Fiat Chrysler Automobiles planuje wydzielić ze swoich struktur Ferrari S.p.A. Na wieść o tym kurs akcji koncernu wzrósł o ponad 18 proc. na mediolańskiej giełdzie, do poziomu nienotowanego od 23 kwietnia.

FCA planuje sprzedać 10 proc. udziałów Ferrari w ofercie publicznej. Pozostałe 80 proc. akcji zostanie rozdzielonych pomiędzy akcjonariuszy koncernu, zaś 10 proc. zachowa syn Enzo Ferrariego Piero. Szacuje się, że Ferrari jest warte 5-5,8 mld euro. Fiat Chrysler Automobiles potrzebuje środków, ponieważ planuje w ciągu pięciu lat nadrobić dystans do Toyoty i Volkswagen Group. Na ten cel przeznaczy 48 mld euro.

Fiat na salonie w São Paulo zaprezentował koncepcyjny model FCC4. Prototyp został przygotowany przez Fiat Design Center Latin America. Samochód ma 5000 mm długości, 1940 mm szerokości (bez lusterek) i 1600 mm wysokości. Wyróżnia się nietypową stylistyką. Łączy w sobie cechy pickupa, sedana i coupé.

Na amerykańskie tuningowe targi SEMA, które odbędą się na początku listopada, Fiat przyszykował dwa modele. 500L Custom ma czarno-czerwone nadwozie, obniżone zawieszenie, spojler w przednim zderzaku i sportowy układ wydechowy.

Biało-czerwony Fiat 500 Abarth Scorpion również ma nowy wydech, a ponadto przyciemnione lampy oraz obudowy lusterek wykonane z włókna węglowego.

Ford

Ford przedstawił Hot Wheels Rip Rod, pełnowymiarową wersję resoraka opracowaną we współpracy z firmami Mattel i Bandito Brothers. Lekki pojazd jest napędzany przez litrowy silnik EcoBoost. Producent nie podał parametrów, ale podobno motor rozwija ponad 200 KM. Rip Rod ma się pojawić na SEMA.

Hyundai

Hyundai zbudował na w São Paulo Auto Show HB20 w wersji R-Spec. Samochód ma poszerzone błotniki, zderzaki z dużymi otworami wentylacyjnymi, spojler dachowy z włókna węglowego i 17-calowe felgi. Hyundai HB20 to samochód sprzedawany w Brazylii.

Standardowa odmiana to pojazd typu cross, z podniesionym zawieszeniem i nadwoziem obudowanym osłonami. R-Spec może być zapowiedzią nowego, niewielkiego auta sportowego, o którym sami otwarcie mówią przedstawiciele koreańskiego producenta.

Skoro jesteśmy przy małych autach, pojawiły się nowe pogłoski na temat modelu i20. Hyundai podobno rozważa opracowanie wariantu kombi tego miejskiego samochodu. Ponadto portal Automotive News Europe dotarł do źródeł, które mówią, że w Europie i Stanach Zjednoczonych w 2017 r. może się pojawić ix25. Ten crossover segmentu B jest obecnie sprzedawany tylko w Chinach.

Jak co roku Hyundai będzie mocno reprezentowany na SEMA. Firma w kooperacji Toca Marketing pokaże w Las Vegas m.in. limuzynę Genesis ochrzczoną mianem “Stalowy Feniks”. Samochód ma znacznie poszerzone nadwozie, dyfuzor z włókna węglowego i 21-calowe felgi. Do jego napędu służy 5-litrowy silnik V8 o mocy 600 KM.

W Las Vegas będzie też można obejrzeć Sonatę JP Edition. Pojazd ma body kit opracowany przez LTMW, gwintowane zawieszenie KW i 19-calowe felgi. Sportowy układ wydechowy i nowy układ dolotowy mają zapewnić zastrzyk mocy, ale na razie nawet nie wiadomo, co drzemie pod maską Hyundaia.

Infiniti

Infiniti w przyszłym roku wystawi dwa egzemplarze Q50 w British Touring Car Championship, jednej z najbardziej popularnych i cenionych serii wyścigów turystycznych. Dane techniczne wyczynowego modelu zostaną ujawnione w ciągu najbliższych miesięcy. Kierowcami zespołu będą Richard Hawken i Derek Palmer Jr. W skład teamu wejdą byli spadochroniarze armii brytyjskiej, którzy doznali obrażeń podczas walk na froncie.

Infiniti zaprezentowało QX50 dla Chin. W porównaniu z wersjami z innych rynków, auto ma inny grill oraz nowy zderzak przedni ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej LED i lampami przeciwmgłowymi. Rozstaw osi został przedłużony o 80 mm.

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander w wersji PHEV sprzedaje się na tyle dobrze, że japońska marka planuje kolejne hybrydy typu plug-in: ASX i Pajero. Nowy ASX ma zadebiutować w 2016 r., a jego wariant PHEV rok później. Kolejne wcielenie Pajero ma się pojawić w 2018 r., od razu z odmianą hybrydową w gamie.

Nissan

Podczas targów w São Paulo swoją premierę miał Kicks, koncepcyjny crossover stworzony przez stylistów Nissana pracujących w biurach w Ameryce Północnej i Południowej. Samochód ma 4300 mm długości, 1800 mm szerokości i 1600 mm wysokości, a jego rozstaw osi to 2620 mm. Producent nie poinformował, jaki silnik napędza auto. Wg pogłosek seryjna wersja studium może stać się tańszą alternatywą dla modeli Juke i Qashqai.

Seat

Szef Jürgen Stackmann powiedział w wywiadzie dla redakcji Autocar, że hiszpańska marka przymierza się do wprowadzenia na rynek trzech crossoverów. Jeden z nich ma mieć napęd przedni i rywalizować z Peugeotem 2008, Renault Captur i Oplem Mokką. Drugi będzie opierać się na Leonie. Trzecie będzie samochodem o większych rozmiarach. Jego los jest najmniej pewny i decyzja o rozpoczęciu prac zostanie podjęta po dalszych badaniach konsumenckich.

Suzuki

Na salonie w Paryżu zadebiutowało nowe Suzuki Vitara. Samochód ten nie jest jednak następcą modelu Grand Vitara, a autem mniejszym, przynależnym bardziej do segmentu crossover niż SUV.

Obecne wcielenie Grand Vitary zadebiutowało w 2005 r., a 7 lat później przeszło lifting. Pojazd jest już na rynku długo. Wiceprezydent Suzuki Toshihiro Suzuki powiedział w rozmowie z CarAdvice, że na razie nie ma planów stworzenia nowej generacji auta.

Poprzedni wpis Następny wpis