Czytelnicy niemieckiego magazynu „Auto Motor und Sport” ponownie umieścili CUPRĘ Formentor na pierwszym miejscu w kategorii „Kompaktowy SUV/pojazd terenowy – import”. Nie sposób, żeby Formentor powtórzył swój zeszłoroczny sukces, kiedy zdobył aż sześć nagród w tym tę najważniejszą – Best Car. Tegoroczne wyróżnienie jest jednak kolejnym i zdecydowanym potwierdzeniem znakomitej pozycji przeboju hiszpańskiej marki na najważniejszym europejskim rynku.
Plebiscyt Auto Motor und Sport i wyniki sprzedaży Formentora
W trzynastu kategoriach konkursu magazynu rywalizowały aż 422 modele, a wśród samych tylko kompaktowych SUV-ów i pojazdów terenowych – 64 auta. Zwycięstwo w tak bardzo mocno obsadzonej kategorii, jak „Kompaktowy SUV/pojazd terenowy – import”, CUPRA Formentor osiągnęła zdobywając aż 10,8% głosów. W równoległej kategorii tylko niemieckich aut zwycięzca – BMW iX1 zdobył 8,4% głosów.
Można stwierdzić, że Formentor nazdobywał się wielu innych nagród o szerszym zasięgu niż ta „Auto Motor und Sport”. Nie ulega wszak wątpliwości, że wyróżnienie crossovera CUPRY na największym rynku Starego Kontynentu przez czytelników prestiżowego magazynu jest szczególnie cenne. I jednocześnie stało się powodem do dumy wszystkich związanych z hiszpańską marką, nie tylko w Niemczech. Oczywiście także w salonach CUPRY w Polsce, bo przez lata przyzwyczailiśmy się, że klienci oglądają się na rynek niemiecki. A przecież także „Auto Motor und Sport” czytają i dam głowę, że nawet byli wśród 101 550 uczestników plebiscytu.
Równocześnie dane dotyczące sprzedaży modelu CUPRA Formentor wyraźnie pokazują, że należy on do najpopularniejszych samochodów w Niemczech. Według raportu Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego (KBA – Kraftfahrt-Bundesamt), klienci nad Renem kupili w ubiegłym roku łącznie aż 32 639 egzemplarzy modelu Formentor. Oznacza to wzrost rok do roku o (znowu „aż”) 85,4 procent. Ponadto Formentor miał swój kolosalny wkład w rekordowe wyniki sprzedaży marki w Niemczech, bo stanowił ponad połowę jej nowych rejestracji. – CUPRA podbija niemiecki rynek i po raz kolejny pokazuje, co to znaczy być marką lubiącą stawiać sobie duże wyzwania. Wybór czytelników magazynu „Auto Motor und Sport” jest tego najlepszym potwierdzeniem. Cieszę się, że mamy możliwość konkurowania z wieloma silnymi niemieckimi konkurentami. Podobnie jak to, że mamy nawet wpływ na kwestię panujących trendów – powiedział dyrektor generalny CUPRA, Wayne Griffith.
Szereg atutów CUPRY Formentor
Żeby zdobyć uznanie ogromnego grona jurorów – czytelników „Auto Motor und Sport”, przynoszące zwycięstwo w plebiscycie, trzeba mieć mocne atuty. Jeszcze mocniejsze natomiast, żeby zdobyć uznanie potencjalnych klientów przekładające się na zakup, który powoduje, że przymiotnik „potencjalnych” znika. Nie ulega wątpliwości, że CUPRA Formentor ma tychże atutów wystarczająco dużo i to różnorakich. Od wyjątkowego designu przez sportowe osiągi, systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy, po multimedialne centra informacji i rozrywki. Z uwagi na wielość i wspomnianą różnorodność, a przede wszystkim żeby się nie powtarzać, nie będę o nich tu pisał. Przebojowy crossover z Martorell często gościł na naszym blogu. Obszernie opisywaliśmy refleksje, jakie przyniósł pełnodystansowy test CUPRY Formentor, mamy już materiał z następnego – zimowego. Nic jednak nie zastąpi wrażeń osobistych, dlatego serdecznie zapraszamy do testu Formentora w jednym albo drugim salonie CUPRA Studio.
Władysław Adamczyk