SEAT miał być sportowym ramieniem koncernu Volkswagena. Jednakże pierwsze lata nie spełniały oczekiwań. Pojazdy były inaczej ubranymi modelami VW, ale nie miały rasowego sportowego DNA. Sytuacja zaczęła się zmieniać wraz z wprowadzeniem platform MQB. Wtedy modele hiszpańskiej firmy otrzymały więcej sportowego stylu. Prawdziwym przełomem było jednak dopiero powołanie do życia firmy- córki CUPRA. Obecnie to CUPRA napędza sukces firmy SEAT, co potwierdzają wyniki sprzedaży Cupry.
Najlepszy kwartał w historii
Hiszpański producent ogłosił rekordowe wyniki za pierwszy kwartał 2023. W okresie od stycznia do marca SEAT S.A zarejestrował zysk operacyjny w wysokości 144 mln euro, co stanowi wzrost o 139 mln euro w porównaniu z pierwszym kwartałem poprzedniego roku. Obroty spółki wzrosły natomiast o 48%, osiągając poziom 3,6 mld euro. Te historyczne liczby i wzrost zyskowności to zasługa marki CUPRA, która napędza rentowność całej firmy.
Wyniki sprzedaży Cupry potwierdzają uznanie firmy
Od momentu wprowadzenia na rynek w roku 2018, CUPRA sprzedała ponad 300 000 samochodów. W roku 2022 marka osiągnęła 4,4 mld euro obrotów, czyli około 40% całości firmy, stając się jedną z największych i najszybciej rozwijających się marek w Europie.
Tegoroczne dane również dają powody do zadowolenia. W pierwszym kwartale 2023 roku sprzedano 46 600 sztuk modeli CUPRY. Jest to o 83% więcej niż w tym samym okresie w roku 2022. Wciąż najpopularniejszym samochodem tej marki jest Formentor, którego sprzedaż od stycznia do marca 2023 r. wyniosła 28 000 sztuk. Z kolei dostawy elektrycznego modelu CUPRA Born wzrosły w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku czterokrotnie.
Popyt na samochody SEAT-a również utrzymuje się na wysokim poziomie, a sprzedaż tej marki rośnie. Łącznie dostawy pojazdów marki SEAT i CUPRA osiągnęły poziom 125 000 samochodów, co oznacza wzrost o 37% w stosunku do poprzedniego roku.