Co wyjdzie z połączenia solidnego SUV-a z samochodem o sportowej dynamice? Być może takie właśnie pytanie zadali sobie projektanci Cupra Terramar, najnowszego SUV-a w ofercie marki. Już sama nazwa podkreśla myśl przewodnią, która towarzyszyła narodzinom modelu. Jest to bowiem hołd dla hiszpańskiego toru Autòdrom de Sitges-Terramar. A wrażenia? Już na pierwszy rzut oka Terramar przyciąga uwagę sportowym zawieszeniem i aktywnym układem kierowniczym. Sylwetka auta jest wyrazista – smukły przód z wydłużoną maską i dynamiczne linie boczne podkreślają jego atletyczny charakter.
Nowa Cupra w stajni SUV-ów
Pod względem designu, Terramar wyróżnia się dynamiczną, 4,5-metrową sylwetką – z długością 4519 mm, szerokością 1863 mm i wysokością 1584 mm. Przód przyciąga uwagę wydłużoną maską oraz ciekawą kratką wlotu powietrza, nadającą mu wyrazisty, drapieżny charakter. Model oferuje również szeroki rozstaw osi wynoszący 2681 mm, co przekłada się na stabilność i przestronność wnętrza. Mamy zatem dynamikę sportowego samochodu idącą w zgodnej parze z przestronnością i solidnością auta. Samochodu przeznaczonego dla rodziny, na dojazdy do pracy, zakupy, zawożenie dzieci na zajęcia i, oczywiście, ekscytujące wakacje.
Jeśli już o rodzinie mowa, nie sposób pominąć milczeniem tego, co zapewnia jej przyszłość – dbałość o środowisko. A Cupra Terramar mocno wpisuje się w przyjacielski względem środowiska trend. Tapicerka Deep Ocean, stworzona z SEAQUAL – materiału pozyskiwanego z recyklingu – oraz burgundowe wykończenie High Canyon (wersja premium) podkreślają zaangażowanie marki w zrównoważony rozwój. To oczywiście detal, będący kropką nad i dla pozostałych, technologicznych rozwiązań proekologicznych, które zaczynają się w sercu samochodu – w napędzie, w tym w wartej uwagi nowej generacji silników hybrydowych plug-in eHybrid. Czym ta jednostka się wyróżnia?
Osiągi Cupra Terramar – hybrydowy SUV o sportowym charakterze
Cupra Terramar skutecznie łączy oszczędność paliwa z imponującą mocą. W wersji plug-in o mocy 272 KM – połączeniu silnika 1.5 TSI z elektrycznym – samochód osiąga 100 km/h w 7,3 sekundy, oferując przy tym zasięg do 121 km na samym napędzie elektrycznym dzięki baterii o pojemności 19,7 kWh. Alternatywnie wersja 2.0 TSI o mocy 265 KM i napędzie na cztery koła oferuje przyspieszenie do 100 km/h w 5,9 sekundy, zapewniając mocne wrażenia z jazdy dzięki 400 Nm momentu obrotowego i responsywności w trybie Cupra.
Choć nie jest to model stricte sportowy, wyostrzone reakcje układu kierowniczego, dobre wyważenie i żwawe przyspieszenie (szczególnie w wersji 2.0 TSI) dają radość z jazdy. Dzięki sportowemu zawieszeniu, auto płynnie reaguje na zakrętach, oferując komfort nawet przy wyższych prędkościach.
Ekologiczne ambicje Cupra – jak Terramar wpisuje się w strategię marki
Cupra Terramar idealnie wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju marki, koncentrując się na napędach hybrydowych i redukcji emisji. Marka CUPRA dąży do przejścia na ekologiczne rozwiązania napędowe. Terramar, dostępny w wersji hybrydowej plug-in, umożliwia codzienną jazdę w trybie elektrycznym, co znacząco ogranicza emisję CO₂. Dzięki pojemnej baterii, która zapewnia imponujący zasięg w trybie EV, model ten redukuje zużycie paliwa i obniża emisję spalin. To z kolei jest korzystne dla świadomych ekologicznie kierowców. Dodatkowo, Cupra Terramar wykorzystuje zrównoważone materiały wnętrza, takie jak tapicerka z recyklingu SEAQUAL. W ten sposób udowadnia, że ekologiczne ambicje marki obejmują zarówno technologię, jak i projekt wnętrza.
Wybierając ten model, kierowcy nie tylko korzystają z oszczędności paliwa i niższych kosztów eksploatacji, ale także wspierają rozwój przyjaznych środowisku technologii napędowych. Strategiczne decyzje marki, mające na celu zmniejszenie śladu węglowego, to odpowiedź na rosnące potrzeby klientów poszukujących bardziej zrównoważonych rozwiązań transportowych.
Cupra Terramar na tle konkurencji – jak wypada w porównaniu?
Cupra Terramar można zestawić z innymi hybrydowymi SUV-ami klasy premium. Do porównan takimi jak BMW X3, Volvo XC60 Plug-in Hybrid oraz Audi Q5.
Terramar, podobnie jak jego konkurenci, oferuje zaawansowane technologie wspierające kierowcę. To m.in. adaptacyjny tempomat, system utrzymania pasa ruchu i rozpoznawanie znaków drogowych. W wersji plug-in hybrid oferuje moc 272 KM, z przyspieszeniem do 100 km/h w 7,3 sekundy. To stawia go na poziomie bardziej ekonomicznych wersji hybrydowych konkurencji, takich jak Audi Q5 55 TFSI e, który generuje 362 KM i osiąga 100 km/h szybciej. Natomiast Volvo XC60 w wersji Recharge dysponuje jeszcze większą mocą, wynoszącą aż 455 KM. A to przekłada się na lepszą dynamikę i mocniejsze przyspieszenie
W przypadku wersji 2.0 TSI Terramara z napędem na cztery koła, auto przyspiesza do 100 km/h w 5,9 sekundy. To zapewnia bardziej sportowe doznania, szczególnie w trybie Cupra, co jest istotnym argumentem dla kierowców szukających emocji.
Pod względem ekologii, Cupra Terramar wyróżnia się dużą pojemnością baterii (19,7 kWh). To zapewnia nawet do 121 km zasięgu w trybie elektrycznym, co przewyższa Audi Q5 PHEV i może rywalizować z XC60 w zakresie zużycia paliwa oraz emisji CO₂. Dzięki hybrydowemu napędowi, Terramar pozwala na codzienną jazdę w trybie EV, co będzie atrakcyjnym rozwiązaniem dla świadomych ekologicznie kierowców
Jeśli chodzi o cenę, CUPRA Terramar pozostawia konkurencję w tyle. Model eHybrid możemy mieć już w cenie od 240 600 zł. Z kolei ceny Audi Q5 Sportback TFSI e quattro zaczynają się od 267 760 zł, Volvo XC60 Plug-in Hybrid od 269 900 zł a hybrydowego BMW X3 – od 280 000 zł.
Więcej informacji uzyskać można w salonach: