Zacznijmy od tego, że Terramar dostępny jest w wachlarzu pięciu różnych układów napędowych w trzech różnych technologiach. Mamy zatem silniki TSI (benzynowe), eTSI (miękką hybrydę) i nową generację silników hybrydowych typu plug-in (eHybrid). Zapewniają one od 150 KM do 272 KM. Niezależnie od tego, jaką jednostkę napędową wybierzemy, dostaniemy dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG.
Napęd hybrydowy w Cupra Terramar – przyszłość motoryzacji
Skupmy się jednak na eHybrid. To całkowicie nowa generacja hybrydowego układu napędowego typu plug-in. Znacznie poprawione zostały osiągi i zasięg w przypadku zasilania wyłącznie energią elektryczną. W tym miejscu warto pokusić się o krótkie przypomnienie, że plug-in różni się od klasycznej hybrydy (HEV) sposobem korzystania z energii i możliwością ładowania. Klasyczną hybrydę nie można naładować ze źródła zewnętrznego (mówiąc kolokwialnie: „z gniazdka”). Akumulator zasilany jest podczas hamowania rekuperacyjnego oraz przy wykorzystaniu energii generowanej przez pracę silnika spalinowego. Natomiast hybrydy plug-in mogą być ładowane np. z domowego gniazdka lub ze stacji ładowania. Wiąże się to z większą pojemnością akumulatora, w jaki są wyposażone. Oczywiście także z większym dystansem, jaki mogą pokonać na samym silniku elektrycznym, zanim uruchomi się silnik spalinowy. Hybrydy plug-in dają kierowcą pewną wolność wyboru. Użytkownicy mogą zdecydować, czy wybiorą tryb elektryczny czy hybrydowy. To pozwala na optymalizację zużycia energii w zależności od trasy.
W przypadku Cupra Terramar dostępne są dwie opcje eHybrid nowej generacji: 204KM (150kW) i 275KM (200kW) w wersji VZ. W obu silnik 1.5 TSI połączony został z napędem elektrycznym i dużym akumulatorem o pojemności 19,7 kWh (netto). Oznacza to, że nowa CUPRA Terramar może przejechać ponad 100 km na jednym ładowaniu. Akumulator jest kompatybilny z szybkim ładowaniem z mocą do 50 kW (ładowanie prądem stałym) podczas jazdy lub w domu przy użyciu stacji Wallbox o mocy 11 kW. Jeśli chodzi o zużycie paliwa, to w wersji z najmocniejszym silnikiem benzynowym wynosi ono wg WLTP 8,5-8,7 l/100 km.
Dla kogo jest Cupra Terramar?
Cupra Terramar to SUV skierowany do osób poszukujących połączenia sportowego charakteru z ekologicznym podejściem i przestrzenią, jaką zapewnia SUV. Model ten będzie idealnym wyborem dla kierowców, którzy cenią dynamiczną jazdę oraz wysoką wydajność. Ale także dla tych, którzy chcą ograniczyć emisję spalin, korzystając z zaawansowanego napędu hybrydowego plug-in. Dzięki opcji jazdy na samym silniku elektrycznym Terramar doskonale sprawdzi się w codziennych miejskich trasach. Ograniczy przy tym zużycie paliwa i emisję CO₂.
SUV ten przystosowano również do długich, rodzinnych podróży. Zapewnia komfort i przestrzeń dla pasażerów oraz bagażu. Nowoczesne systemy wspomagania kierowcy oraz bogate opcje personalizacji sprawiają, że model ten zadowoli zarówno miłośników technologii, jak i tych, którzy szukają funkcjonalności i bezpieczeństwa na drodze. Dla kierowców ceniących sportowe wrażenia z jazdy, szczególnie w trybie Cupra, model ten oferuje responsywny układ kierowniczy i zawieszenie zaprojektowane z myślą o dynamicznej jeździe. Cupra Terramar to więc doskonała propozycja dla osób, które chcą połączyć pasję do jazdy ze zrównoważonym podejściem i wygodą, jaką oferuje SUV.
Więcej informacji uzyskać można w salonach: