Debiutują pierwsze hybrydy Jeepa. Compass i Renegade 4xe mogą zaskoczyć mocą

Pod maską tych dwóch crossoverów pracuje silnik 1,3 litra GME Turbo, który znamy już z testu modelu Renegade. Jednak wspomagany napędem elektrycznym składającym się z dwóch dodatkowych silników oddaje kierowcy dużą moc, zapewnia świetne przyspieszenie oraz… pierwszy raz w historii marki elektryczny napęd jednej z osi.

Jeep Compass i Renegade oznaczone symbolem 4xe to pierwsze w historii marki hybrydy typu plug-in, czyli z możliwością ładowania akumulatora o pojemności 11,4 kW z gniazdka i jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym. Maksymalny zasięg podczas jazdy bezemisyjnej to 50 km, a ładowanie baterii przy użyciu wallboxa o mocy 7,4 kW zajmie nie więcej niż 2 godziny.

jeep_compass_limited_4xe_8

Podstawowym źródłem jest tu jednak silnik spalinowy, a konkretnie benzynowy 1.3 GME turbo, który może mieć moc 130 lub 180 KM. W połączeniu z systemem hybrydowym kierowca dostaje jednak maksimum 190 lub 240 KM mocy i 270 Nm momentu w obu przypadkach. Przyspieszenie 0-100 km/h trwa tylko 7,5 s. Warto podkreślić, że na samym napędzie elektrycznym modele 4xe pojadą z prędkością do 130 km/h, co jest wysoką wartością. W trybie hybrydowym prędkość maksymalna wynosi 200 km/h.

jeep_compass_limited_4xe_4

Ciekawie rozwiązano napęd na cztery koła, który jak przystało na markę Jeep, musiał się znaleźć w obu autach. Przednią oś napędza silnik spalinowy razem z elektrycznym, a tylną wyłącznie elektryczny. Ten nawet przy rozładowanym akumulatorze stale pracuje, ponieważ akumulator może być ładowany przez silnik benzynowy, który w tym czasie będzie wspomagany przez elektryczny w realizacji przedniego napędu. W obu autach zastosowano dokładnie te samo rozwiązanie, co w modelach bez napędu hybrydowego, czyli system Jeep Selec-Terrain z możliwością wyboru trybu jazdy czy z asystenta zjazdu.

jeep_compass_limited_4xe_9

Wersja Trailhawk dodatkowo ma funkcję Low, czyli niskie przełożenie do pełzania w najtrudniejszych warunkach oraz tryb jazdy Rock, który blokuje tylny dyferencjał i wspomaga się kontrolą trakcji do blokowania pozostałych. Do prędkości 15 km/h obie osie, pomimo braku połączenia wałem napędowym, mogą pracować z jednakową prędkością obrotową, rozkładając moment obrotowy tam, gdzie chwilowo jest on potrzebny do zapewnienia mobilności.

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

11 lipca, 2025

Jeszcze nie tak dawno informowaliśmy, że Alfa Romeo wstrzymuje zamówienia na modele Giulia i Stelvio z końcem maja 2025 roku. Tymczasem producent zaskoczył wszystkich i (...)

10 lipca, 2025

Marka BYD już na dobre zdążyła zadomowić się w Polsce. W 2024 roku chiński producent sprzedał w naszym kraju prawie 1500 samochodów, a teraz poszerza (...)

9 lipca, 2025

Kia Sportage to kultowy model, który od lat wyznacza standardy w segmencie kompaktowych SUV-ów. Kolejna generacja oferuje nowoczesny design, zaawansowane technologie i szeroką gamę mocnych (...)