Najnowszy film
Debiutują pierwsze hybrydy Jeepa. Compass i Renegade 4xe mogą zaskoczyć mocą

jeep_compass_s_4xe

Pod maską tych dwóch crossoverów pracuje silnik 1,3 litra GME Turbo, który znamy już z testu modelu Renegade. Jednak wspomagany napędem elektrycznym składającym się z dwóch dodatkowych silników oddaje kierowcy dużą moc, zapewnia świetne przyspieszenie oraz… pierwszy raz w historii marki elektryczny napęd jednej z osi.

Jeep Compass i Renegade oznaczone symbolem 4xe to pierwsze w historii marki hybrydy typu plug-in, czyli z możliwością ładowania akumulatora o pojemności 11,4 kW z gniazdka i jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym. Maksymalny zasięg podczas jazdy bezemisyjnej to 50 km, a ładowanie baterii przy użyciu wallboxa o mocy 7,4 kW zajmie nie więcej niż 2 godziny.

jeep_compass_limited_4xe_8

Podstawowym źródłem jest tu jednak silnik spalinowy, a konkretnie benzynowy 1.3 GME turbo, który może mieć moc 130 lub 180 KM. W połączeniu z systemem hybrydowym kierowca dostaje jednak maksimum 190 lub 240 KM mocy i 270 Nm momentu w obu przypadkach. Przyspieszenie 0-100 km/h trwa tylko 7,5 s. Warto podkreślić, że na samym napędzie elektrycznym modele 4xe pojadą z prędkością do 130 km/h, co jest wysoką wartością. W trybie hybrydowym prędkość maksymalna wynosi 200 km/h.

jeep_compass_limited_4xe_4

Ciekawie rozwiązano napęd na cztery koła, który jak przystało na markę Jeep, musiał się znaleźć w obu autach. Przednią oś napędza silnik spalinowy razem z elektrycznym, a tylną wyłącznie elektryczny. Ten nawet przy rozładowanym akumulatorze stale pracuje, ponieważ akumulator może być ładowany przez silnik benzynowy, który w tym czasie będzie wspomagany przez elektryczny w realizacji przedniego napędu. W obu autach zastosowano dokładnie te samo rozwiązanie, co w modelach bez napędu hybrydowego, czyli system Jeep Selec-Terrain z możliwością wyboru trybu jazdy czy z asystenta zjazdu.

jeep_compass_limited_4xe_9

Wersja Trailhawk dodatkowo ma funkcję Low, czyli niskie przełożenie do pełzania w najtrudniejszych warunkach oraz tryb jazdy Rock, który blokuje tylny dyferencjał i wspomaga się kontrolą trakcji do blokowania pozostałych. Do prędkości 15 km/h obie osie, pomimo braku połączenia wałem napędowym, mogą pracować z jednakową prędkością obrotową, rozkładając moment obrotowy tam, gdzie chwilowo jest on potrzebny do zapewnienia mobilności.



Wróć