Wybierz markę

Niedawno w ofercie marki Hyundai pojawiły się dwa wyjątkowo ciekawe modele, kierowane głównie do klientów o specyficznych wymaganiach i gustach. Hyundai i30 N to sportowa maszyna, przygotowana tak samo dobrze do jazdy po torze jak i na zwykłych drogach. Jest też superoszczędny Hyundai Ioniq plug-in, który w mieście zaspokoi się wyłącznie energią elektryczną.

N jak sport?

Hyundai i30 N jest pierwszym modelem zaprojektowanym przez niedawno utworzony dział sportowy marki Hyundai. Szerzej o nim pisaliśmy przy okazji premiery.

Hyundai i30 N w szczegółach

Auto debiutuje w Polsce w trzech wersjach wyposażenia, gdzie każda z nich odpowiada odrębnej grupie klientów. Bazowa N Base kosztuje 119 900 zł, ma 250-konny silnik i jest propozycją dla tych, którzy chcą kupić ten model możliwie najtaniej. Nie jest to żadną ujmą, ponieważ konstrukcja i30 N to prawdziwe dzieło sztuki, a klient nie ma jedynie kilku elementów wyposażenia. W tej specyfikacji auto świetnie nadaje się przede wszystkim na drogi publiczne.

hyundai_i30_n_2

Za 10 000 zł więcej można już kupić wersję N, która na wyposażeniu ma m.in. poduszkę kolanową kierowcy, system informujący o ograniczeniach prędkości, kluczyk zbliżeniowy, czujnik deszczu, przednie czujniki parkowania, szyby atermiczne – z tyłu przyciemniane, elektrycznie składane lusterka, system multimedialny z 8-calowym ekranem i nawigacją. Z elementów, które poprawiają osiągi można wymienić jedynie tylną rozpórkę usztywniającą nadwozie.

Kompletny, sportowy samochód to specyfikacja N Performance. To w zasadzie nieco inny model, znacznie lepiej przygotowany do szybkiej jazdy i uzyskiwania lepszych czasów na torze. Poza belką usztywniającą ma także mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, większe hamulce oraz felgi, opony Pirelli P Zero, a także silnik wzmocniony do 275 KM. Z elementów, które dodają komfortu mamy podgrzewane siedzenia i kierownicę, wygodniejszy fotel pasażera czy elektrycznie sterowany kierowcy, a także bezprzewodową ładowarkę.

hyundai_i30_n_5

Klient może wybrać jeden z sześciu lakierów nadwozia, gdzie za metaliczny lub perłowy dopłata wynosi 2300 zł.

Wersja o wyższej mocy kosztuje 144 900 zł, rozwija ten sam moment obrotowy i prędkość maksymalną 250 km/h, ale przyspiesza do 100 km/h w 6,1 zamiast 6,4 s. Choć jest o 29 kg cięższa, dzięki szperze i szerszym oponom uzyskuje lepszą przyczepność.

Umów się na jazdę testową Hyundaiem i30

Plug-in jak oszczędność w mieście? Nie tylko

hyundai_ioniq_plug-in_942

Hyundai Ioniq Plug-in to ostatnia z trzech wersji modelu Ioniq, która została wprowadzona do polskiej oferty. Powiększona bateria w stosunku do odmiany hybryd pozwala pokonać w mieście dystans około 50 km prawie bez użycia silnika spalinowego, co w dogodnych warunkach pozwala na naprawdę rzadkie tankowanie. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o tym modelu, zapraszamy na jego test wideo.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uikIlVQebJU[/youtube]

Samochód wyceniono w Polsce na 138 900 zł, czyli o 29 000 zł więcej od zwykłej odmiany hybryd oraz 11 000 zł mniej od wersji elektric. Auto jest dostępne w dwóch specyfikacjach wyposażenia: Premium i Platinium. Czym się różnią?

hyundai_ioniq_plug-in_43

Przede wszystkim ceną 18 000 zł, bo za Platinium trzeba zapłacić 156 900 zł. Nie są to jednak pieniądze wydane na nic. Na liście wyposażenia względem wersji Premium znajdziecie:

  • Podgrzewane siedzenia z przodu i z tyłu
  • Skórzaną tapicerkę z wentylacją siedzeń przednich
  • Elektrycznie sterowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień
  • Podgrzewaną kierownicę
  • Nawiewy wentylacyjna z tyłu
  • Czujniki parkowania z przodu
  • Kluczyk zbliżeniowy
  • System monitorowania martwego pola
  • System ostrzegania o ruchu poprzecznym
  • Lusterko fotochromatyczne
  • Przednie światła mijania i tylne diodowe
  • Elektrycznie składane lusterka
  • Chromowane klamki zewnętrzne  i listwy chromowane pod bocznymi szybami
  • Zestaw wskaźników Supervision 7” TFT

hyundai_ioniq_plug-in_836

Na liście opcji oby wersji znajdziecie jedynie lakiery metaliczne i perłowe za 2300 zł. Ponadto nawet wersja premium jest w zasadzie autem wyposażonym kompletnie, m.in. w automatyczną klimatyzację, nagłośnienie Infinity, nawigację czy adaptacyjny tempomat.

Osobom, które mają wątpliwość co do wyboru napędu hybrydowego przygotowano gwarancję na 8 lat lub 200 000 km przebiegu na akumulator litowo-jonowo-polimerowy, a także 5 lat gwarancji bez limitu na cały samochód. Taka sama gwarancja obowiązuje oczywiście na sportowego Hyundaia i30 N.

Umów się na jazdę testową Hyundaiem Ioniq

Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!