Hyundai zaprezentował dwie nowe odmiany kompaktowego modelu i30. Samochód niebawem będzie można zakupić jako stylizowanego sportowo liftbacka oraz sportowego hot hatcha.

Podwójna premiera odbyła się w Niemczech. Stylizowany na sportowe coupé Hyundai i30 Fastback to odzwierciedlenie oryginalnego podejścia marki do tradycyjnego segmentu C. Nisko opadająca linia dachu zwieńczona mocno wyprofilowanym spoilerem zintegrowanym z masywnym słupkiem C, tworzą bryłę, jakiej nie znajdziecie u konkurentów. Dach obniżono o 25 mm w porównaniu z klasyczną, pięciodrzwiową wersją i30, poprawiając tym samym aerodynamikę. Auto ma 1425 mm wysokości i jest o 30 mm niższe niż wersja standardowa, a dzięki wydłużonej sylwetce, samochód mierzy 4455 mm i jest o 115 mm dłuższy.

All-New Hyundai i30 Fastback (1)

Przeczytaj nasz test Hyundaia i30 i zobacz wideo

W porównaniu z pięciodrzwiową wersją, zawieszenie i30 Fastback zostało obniżone o 5 mm, a jego sztywność zwiększono o 15 proc. Zapewnia to lepszą dynamikę jazdy, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego komfortu. Hyundai i30 Fastback został wyposażony w najnowsze rozwiązania z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, jakie są dostępne w najnowszych modelach Hyundaia. W aucie dostępne są m.in. system autonomicznego hamowania, system kontroli poziomu uwagi kierowcy, inteligentne światła drogowe czy system utrzymania pasa ruchu już w standardzie.

All-New Hyundai i30 Fastback (8)

Klienci będą mogli wybrać jeden z czterech silników. Gamę benzynowych obejmują turbodoładowane 1.0 T-GDI o mocy 120 KM i 1.4 T-GDI o mocy 140 KM. Mocniejszy może być łączony z automatyczną skrzynią 7-DCT. Gama diesli to dwa silniki 1.6 CRDI o mocy 110 i 136 KM, przy czym mocniejszy może być łączony z tym samym automatem co benzyniak. Na razie to wszystkie informacje jakie posiadamy na temat nowego Hyundaia i30 Fastback.

All-New Hyundai i30 N (12)

Drugim nowym modelem o sportowym zacięciu jest Hyundai i30 N. Samochód wyposażono w 2-litrowy silnik z doładowaniem o mocy 250 KM, a z pakietem Performance 275 KM. Maksymalny moment obrotowy to 353 Nm. Trafia na przednią oś wyposażoną w elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy poprzez sześciobiegową przekładnię manualną. Układ napędowy ma wzmocnione sprzęgło, zbudowane z myślą o długotrwałej i bezawaryjnej eksploatacji, a szybką zmianę biegów umożliwia krótki skok prowadzenia lewarka.

All-New Hyundai i30 N (26)

Ciekawą funkcją jest automatyczne dopasowywanie obrotów, które działa jak międzygaz, czyli zwiększenie obrotów silnika gdy kierowca redukuje bieg. W zależności od wybranego trybu jazdy, umożliwia płynniejsze zmiany przełożeń. Do uruchamiania tej funkcji służy przycisk Rev matching i znajduje się z prawej strony kierownicy.

All-New Hyundai i30 N (29)

Dynamiczne przyspieszanie ze startu zatrzymanego ułatwia funkcja Launch Control, która redukuje moment znoszący w układzie kierowniczym, pomagając kontrolować samochód. Adaptacyjny układ kierowniczy modelu i30 N daje wysoki poziom precyzji kierowania. Zapewnia stabilność przy wysokich prędkościach i sprawia, że ​​samochód błyskawicznie reaguje przy niższych prędkościach.

All-New Hyundai i30 N (7)

Elektronicznie kontrolowane zawieszenie (Electronic Controlled Suspension, ECS) umożliwia kierowcy dostosowanie i30 N do wymogów toru wyścigowego. Sztywność nadwozia zwiększa dodatkowo rozpórka zamontowana między tylnymi siedzeniami. W kabinie znajdziemy sportowe fotele z przedłużonym siedziskiem i kierownicę z przyciskami do zmiany trybów jazdy.

Oba samochody zostaną wprowadzone na wybrane rynki na przełomie roku 2017 i 2018. W Polsce należy się ich spodziewać w okolicy początku przyszłego roku.

Umów się na jazdę testową Hyundaiem i30!

Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!