Najnowszy film
e-Niro elektryczny model Kia już jest dostępny w Polsce

Kia e-Niro 01 (1)

Elektryczna Kia e-Soul należy do bardzo dynamicznie rozwijającego się segmentu miejskich crossoverów, natomiast e-Niro jest pierwszym elektrycznym crossoverem kompaktowych rozmiarów marki Kia. Obydwa modele już można zamawiać. Ceny nieznacznie mniejszego i bogato wyposażonego e-Soula zaczynają się od 139.990 zł, natomiast za e-Niro trzeba zapłacić tylko o 7 tys. zł więcej.

Nowe e-Niro łączy funkcjonalność i atrakcyjny wygląd crossovera z eleganckim nadwoziem o delikatnie profilowanych powierzchniach. Elektryczna wersja kompaktowego crossovera różni się licznymi detalami od wersji hybrydowej i hybrydy typu plug-in. W osłonie w kształcie tygrysiego nosa znajdują się port ładowania oraz napis Niro. Przeprojektowane wloty powietrza i nowe diodowe światła do jazdy dziennej łączą się z jasnoniebieskimi akcentami, co sprawia, że e-Niro wyróżnia się jeszcze bardziej. Kształt zderzaka poprawia aerodynamikę i podkreśla szerokość auta. Elegancki profil e-Niro wyróżnia się smukłą linią poniżej okien, zwężanymi szybami w tylnej części nadwozia oraz wyraźnie zaznaczonymi błotnikami z dużymi nadkolami, w których mieszczą się nowe pięcioramienne 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów z dwubarwnym wykończeniem. Zmodyfikowany zderzak z tyłu ma w e-Niro niebieskie podświetlenie podobne do tego, które znajduje się z przodu samochodu. Nowe tylne światła LED sprawiają, że e-Niro łatwo rozpoznać także podczas jazdy w nocy.

Kia e-Niro 03 (1)

Wnętrze nowego e-Niro różni się szeregiem nowych funkcji i detali od wnętrz pozostałych wersji tego modelu. Największa zmiana stylistyczna dotyczy konsoli środkowej i wynika z faktu, że elektryczny zespół napędowy nie wymaga stosowania ani tradycyjnej dźwigni zmiany biegów, ani nawet przekładni. Dźwignię zastąpiono pokrętłem wyboru trybu jazdy „shift by wire”, które znajduje się tuż pod ręką na tunelu środkowym, płynnie przechodzącym w podłokietnik. Dzięki temu rozwiązaniu wygospodarowano mnóstwo dodatkowego miejsca na schowki. Oprócz pokrętła wyboru trybu jazdy na tunelu środkowym znajdują się również przyciski do obsługi elektronicznego hamulca postojowego wyposażonego w funkcję „Auto Hold”, podgrzewanych i wentylowanych foteli, podgrzewania kierownicy, wyboru profilu jazdy oraz czujników parkowania przodem.

Tablica rozdzielcza ma niebieskie wykończenie wokół otworów wentylacyjnych, nawiązujące do tego, które zdobi e-Niro na zewnątrz. W zależności od wersji tapicerka jest materiałowo-skórzana (w wersjach M i L) lub skórzana (wersja XL). Niezależnie od rodzaju tapicerki przeszycia zawsze są w kolorze niebieskim. Nowy system oświetlenia wnętrza subtelnie oświetla konsolę środkową i pokrętło wyboru trybu jazdy. Do wyboru jest jeden z sześciu kolorów – biały, szary, brązowy, czerwony, zielony i niebieski.

Kia e-Niro 02Model wyposażony w akumulator o pojemności 64 kWh jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 150 kW (204 KM), który generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 395 Nm.
e-Niro z takim układem napędowym przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,8 sekundy. Akumulator o pojemności 39,2 kWh współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW (136 KM), który wytwarza maksymalny moment obrotowy o identycznej wartości jak mocniejszy silnik – 395 Nm. 136-konne e-Niro ze startu zatrzymanego do 100 km/h przyspiesza w 9,8 sekundy. Podobnie jak hybrydowe wersje Niro elektryczna również ma napęd na przednie koła.



Wróć