Formularz kontaktowy

Zostaw swoje dane
i umów się na jazdę próbną

  lub
Facebook


Najnowszy film
EcoBoost najlepszym silnikiem w swojej klasie. Po raz jedenasty!

Ford-Fiesta-2017-1600-c9

1.0 EcoBoost, czyli benzynowa jednostka Forda montowana w niemal całej gamie modeli kompaktowych i mniejszych po raz jedenasty zwyciężyła w Międzynarodowym Konkursie na Silnik i Układ Napędowy Roku. Po raz pierwszy w kategorii mocy do 150 KM.

Ekonomiczny, trzycylindrowy silnik benzynowy o mocy od 100 do 140 KM napędza ponad 25 proc. Fordów sprzedanych w 2018 roku. Ponad 1,6 miliona litrowych silników z rodziny EcoBoost znalazło się w samochodach zakupionych przez klientów od 2012 roku. Trzykrotnie zwyciężał w konkursie IEPOTY (International Engine Powertrain of the Year), w tym raz jako nowy silnik w 2012 roku, sześciokrotnie w kategorii na najlepszy silnik do pojemności 1,0 l i teraz w roku 2019 jako najlepszy silnik do mocy 150 KM.

Jednostka ta rozwija się niezmiennie od premiery w 2012 r. Najważniejszym z ostatnich usprawnień jest pierwszy w branży system wyłączania jednego z cylindrów, zastosowany w silniku trzycylindrowym. W przyszłości i to niedalekiej, będzie podstawą dla mocnych i dynamicznych hybrydowych układów napędowych w nowych modelach: Fiesta EcoBoost Hybrid i Focus EcoBoost Hybrid.

W przypadku zelektryfikowanych układów napędowych, zintegrowany z silnikiem EcoBoost rozrusznik/generator (BISG) zastępuje standardowy alternator, umożliwiając odzyskiwanie i gromadzenie energii traconej podczas hamowania i zwalniania. Jednocześnie działa jak dodatkowy, wspomagający silnik elektryczny, generując dodatkowy moment obrotowy gdy kierowca przyspiesza. Niweluje też niemal całkowicie zjawisko turbodziury. Całość pracuje w układzie 48-woltowym, więc działa błyskawicznie. Dzięki złagodzeniu opóźnienia reakcji układu turbosprężarki, BISG umożliwił inżynierom Forda zwiększenie mocy silnika EcoBoost do 155 KM poprzez zastosowanie większej turbosprężarki.

Mały EcoBoost będzie również napędzał hybrydowego vana Transita Customa Plug-In Hybrid oraz osobowego Tourneo Customa-Plug-In Hybrid, zapewniając możliwość bezstresowego korzystania z bezemisyjnej jazdy wyłącznie z napędem elektrycznym, bez obaw o zasięg. Więcej na temat tych aut w tekście poniżej:

Ford Transit i Tourneo Custom Plug-in jak elektryk, ale… na benzynę



Wróć

  • A.

    A dlaczego wygrał?
    Jakie cechy się do tego przyczyniły?
    Jakie były kryteria konkursu i kto go organizuje?
    Czy to znaczy, że Waszym zdaniem od 11 lat nie zrobiono lepszego silnika niż 3-cylindrowa wyżyłowana litrówka? Serio?