Auto pokazano w Los Angeles i na razie jest przeznaczone na rynek amerykański, jednak w przyszłym rokiu będzie oferowane w Europie. Elektryczna Kia Soul będzie kolejnym modelem, który wprowadzi koreańską markę w elektromobilność.
Kia Soul została wycofana z polskiego rynku zaraz po pojawieniu się jej siostry Stonic. Jednak powróci jako samochód elektryczny. Druga generacja tego modelu ma zmieniony design, choć bryła pozostaje podobnie – to wciąż maksymalne wykorzystanie przestrzeni dzięki nadwoziu w kształcie pudełka. Soul EV ma nowe przednie i tylne zderzaki, które zapewniają lepszą aerodynamikę, a pełna osłona w miejscu tradycyjnego grilla kryje gniazdo do ładowania akumulatora. Oczywiście jak przystało na nowoczesne auto, oświetlenie jest w pełni diodowe.
Również wnętrze utrzymano w stylu znanym z poprzednika, gdzie dominuje motyw owalu. Uwagę zwracają przesuwana dźwignia typu „shift-by-wire” do zmiany trybów pracy przekładni oraz wielki, kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala. Na potrzeby tego modelu interfejs łączności ze smartfonem właściciela obejmuje dostęp do informacji o naładowaniu akumulatora, postępie w procesie ładowania czy próbie włamania do samochodu. W topowych wersjach lub za dopłatą samochód będzie wyposażony w nagłośnienie premium Harman Kardon. Nowy Soul ma być dostępny ze wszystkimi aktywnymi systemami bezpieczeństwa, jakie można mieć w innych modelach marki.
Dynamiczny napęd o dużym zasięgu
Kia Soul EV ma na pokładzie najnowszy akumulator litowo-jonowy o pojemności 64 kWh. Taka bateria powinna wystarczyć na przejechanie bezstresowo dystansu 400-500 km. Jednak z zachowaniem umiaru przy wciskaniu pedału gazu.
A tu jest co wciskać, bo silnik elektryczny generuje aż 204 KM mocy i 395 Nm momentu obrotowego. Warto zaznaczyć, że ta druga wartość jest aż o 110 Nm wyższa niż w obecnie sprzedawanej generacji. Samochód jest jeszcze w procesie homologacji i nie znamy jego osiągów.
Napęd oferuje jazdę w trzech trybach (Eco, Comfort, Sport i Eco+), od których zależy wykorzystanie różnych podzespołów samochodu oraz stopień odzysku energii podczas zwalniania. Ponadto kierowca sam może ustawić jeden z czterech poziomów rekuperacji w zależności od sytuacji drogowej i własnych potrzeb lub preferencji. Samochód jest wyposażony w system „Brake and Hold”, który umożliwia używanie łopatek przy kierownicy w celu całkowitego zatrzymania podczas odzysku energii kinetycznej.
Nowa Kia Soul EV jest już produkowana w koreańskiej fabryce w Gwangjiu. Do sprzedaży w Europie trafi w pierwszej połowie 2019 roku. Ceny na razie nie są znane.