E-Transit odbywa intensywne testy w warunkach realnej eksploatacji u kluczowych operatorów flot w sektorze pocztowym, komunalnym, użyteczności publicznej, dostaw  artykułów spożywczych. Do prób przystępiła pełna gama wariantów E-Transita

W pełni elektryczny Transit rozpoczyna pracę na europejskich drogach przed wprowadzeniem do sprzedaży seryjnej wiosną 2022 roku. Testy prowadzone będą przez klientów obsługiwanych przez wybranych, największych operatorów flotowych.

Niemcy, Norwegia, Wielka Brytania

W ramach prób, dziesięć prototypów E-Transita zostanie poddanych intensywnym testom w warunkach realnej eksploatacji w sektorach: pocztowym, komunalnym, użyteczności publicznej, dostaw na ostatnią milę i dostaw artykułów spożywczych w Niemczech, Norwegii i Wielkiej Brytanii. Wśród partnerów biorących udział w testach są AWB, Balfour Beatty, flota miejska Kolonii, DHL Express w Wielkiej Brytanii, DPD, Norwegian Post, Ocado i Recover Nordic.

 

Flota prototypów poddanych testom obejmuje pełną gamę wariantów E-Transita, w tym furgony, furgon z podwójną kabiną i podwozia z kabiną, o masie całkowitej od 3,5 do 4,25 tony, a także różne specjalistyczne konwersje nadwozia, które spełniają złożone wymagania eksploatacyjne, jakie muszą spełniać pojazdy Transit.

„Chcemy pokazać, że ułatwianie klientom ochrony środowiska może iść w parze z podnoszeniem produktywności ich firm – powiedział Dave Petts, szef działu miejskich zelektryfikowanych samochodów dostawczych w Ford of Europe. „Samochody w rękach klientów, którzy wykonują realne przebiegi, pomagają nam przedstawić korzyści biznesowe z posiadania E-Transita, a także dostarczają cennych informacji zwrotnych o sposobach użytkowania i praktykach związanych z ładowaniem, dzięki czemu możemy podnosić satysfakcję klientów. Przywiązujemy dużą wagę do traktowania naszych klientów jak rodzinę, a ten program potwierdza, jak cenna jest dla nas ta bliska współpraca.”

Testy minimum pół roku

Testy są ostatnim etapem prac rozwojowych Forda nad nowym E-Transitem, po wyczerpującym programie prób na poligonach doświadczalnych Forda i w ośrodkach badawczych. Partnerzy biorący udział w badaniu będą eksploatować prototypy E-Transita przez okres sześciu lub 12 miesięcy.

 

Różnorodność specjalistycznych konwersji

E-Transit został zaprojektowany w sposób umożliwiający prostą i niekłopotliwą konwersję z wykorzystaniem tych samych podzespołów i elementów wyposażenia, które zostały opracowane dla istniejących modeli Transita. Wybrane pojazdy testowe zostały poddane modyfikacjom – we współpracy z autoryzowaną przez Forda siecią Qualified Vehicle Modifier – co pozwala na zaprezentowanie wszechstronności platformy E-Transita. Przykładowe konwersje to:

  • Chłodnia do przewozu artykułów spożywczych, zasilana przez system ProPower Onboard o mocy 2,3 kW
  • Bocznozsypowa zabudowa burtowa, wyposażona w oświetlenie i czujniki wagi załadunku
  • Wywrotka z burtami klatkowymi do wywozu śmieci
  • Furgon dostaw na ostatnią milę, wyposażony w nadwozie skrzyniowe z przejściową przegrodą + pneumatyczne tylne zawieszenie
  • Furgon dostaw na ostatnią milę z wewnętrznymi półkami, przejściową przegrodą i składanym przednim siedzeniem typu jump seat

Program testów dla klientów E-Transita jest kontynuacją zakończonego sukcesem wcześniejszego programu z udziałem Transita Custom Plug-In Hybrid, w ramach którego część klientów poruszających się na co dzień w obszarach miejskich przejechała ponad 240 tys. km (150 tys. mil). Okazało się, że w centrum Londynu mogą oni w trybie bezemisyjnym pokonywać 75% swoich tras. ² Dalsze testy w Kolonii pomogły przedstawić korzyści płynące z zastosowania systemu dynamicznego geofencingu, która automatycznie uruchamiała bezemisyjny tryb EV Now w obszarach o szczególnie wysokim zanieczyszczeniu atmosfery, aby wpłynąć na poprawę stanu powietrza na obszarach miejskich.

W 2020 roku Ford po raz szósty z rzędu osiągnął pozycję lidera sprzedaży pojazdów użytkowych w Europie. Tendencja ta nie zmieniła się w roku 2021, a Ford utrzymał w pierwszej połowie bieżącego roku pozycję najlepiej sprzedającej się marki pojazdów użytkowych w regionie. 

Chcesz być na bieżąco? ZADZWOŃ

Poprzedni wpis Następny wpis