System Pro Power Onboard przekształca ETransita w mobilne źródło zasilania o mocy do 2,3 kW, pomagając klientom w korzystaniu z narzędzi i urządzeń wymagających zasilania elektrycznego w dowolnym miejscu – to pierwsza taka propozycja w branży lekkich pojazdów użytkowych w Europie.

Mimo szybkiego wzrostu popytu na pojazdy dostawcze, miasta na całym świecie – od Londynu po Los Angeles – zobowiązują się do tworzenia stref „bezemisyjnych” ZEZ, zmniejszania poziomu emisji gazów cieplarnianych i obniżania poziomu hałasu.

– Więcej firm z branży budowlanej, służb ratowniczych i usług komunalnych decyduje się na wybór samochodów ciężarowych i dostawczych firmy Ford, niż jakiegokolwiek innego producenta, a my staramy się pomóc klientom przesiąść się do samochodów nieemitujących spalin – mówi Hau Thai-Tang, dyrektor operacyjny platformy produktowej Forda. – ETransit to łączność i dostęp do informacji, które pomogą naszym klientom flotowym w uzyskaniu większej sprawności działania. Możliwości i korzyści będą rosły z czasem, dzięki coraz większej liczbie samochodów korzystających z rozbudowanych systemów opartych na komunikacji.

ETransit, który zacznie pojawiać się u europejskich klientów na początku 2022 roku, jest częścią programu elektryfikacji, w który firma Ford zainwestuje w skali globalnej ponad 11,5 miliarda dolarów do 2022 roku. Nowy, w pełni elektryczny Mustang Mach-E będzie dostępny w europejskich salonach sprzedaży od początku przyszłego roku, a w pełni elektryczny F-150 zacznie pojawiać się u północnoamerykańskich dilerów w połowie 2022 roku.

W Europie Ford prowadził programy pilotażowe dotyczące zelektryfikowanych pojazdów użytkowych od 2018, roku, współpracując z lokalnymi władzami w Anglii, Niemczech, Hiszpanii i Turcji. Badano, w jaki sposób kierowcy wykorzystywali pojazdy hybrydowe Transit Custom Plug-In Hybrid w Londynie, Kolonii, Walencji i w Ankarze. Firma wykorzystuje zdobyte doświadczenia między innymi w zakresie użytkowania pojazdów i nawyków związanych z ładowaniem akumulatorów przy rozwoju ETransita i powiązanych z nim usług.

Zasięg i rozwiązania dotyczące ładowania dostosowane do potrzeb biznesu
Dzięki pojemności użytkowej akumulatora wynoszącej 67 kWh, ETransit oferuje zasięg jazdy do 350 km (szacowany w łączonym cyklu WLTP). To wystarczająco duży zasięg, aby sprostać codziennym potrzebom, wsparty sporą dodatkową pojemnością akumulatora, by uwzględnić zmiany w obciążeniu pojazdu i w warunkach pogodowych.

Sprawia to, że ETransit jest idealnym rozwiązaniem w środowisku miejskim, przy stałych trasach przejazdu i punktach dostaw w obrębie wyznaczonych stref bezemisyjnej jazdy, bez konieczności ponoszenia przez właścicieli flot kosztów niepotrzebnej im nadmiernej pojemność akumulatora.

Tryby jazdy ETransita są dostosowane do jego elektrycznego układu napędowego. Zgodnie z danymi firmy Ford, specjalny tryb Eco może zapewnić do 8-10 procent obniżenia zużycia energii, jeśli ETransit porusza się bez ładunku, przy utrzymaniu bardzo dobrych przyspieszeń lub prędkości rozwijanych na autostradach. Tryb Eco ogranicza prędkość maksymalną, reguluje przyspieszenie i optymalizuje działanie klimatyzacji, aby pomóc w uzyskaniu maksymalnego dostępnego zasięgu jazdy.

Pojazd posiada również funkcję zaplanowanego wstępnego klimatyzowania (Scheduled Pre-Conditioning), umożliwiającą zaprogramowanie systemu klimatyzacji w taki sposób, aby dostosować temperaturę w kabinie do warunków komfortu termicznego, gdy pojazd jest jeszcze podłączony do ładowarki akumulatora, zapewniając w ten sposób maksymalny zasięg jazdy.

ETransit nie tylko pozwala firmom prowadzić bardziej zrównoważoną środowiskowo działalność, ale też oferuje wyraźne korzyści biznesowe. ETransit może obniżyć koszty eksploatacji pojazdu o około 40 procent w porównaniu z modelami wyposażonymi w silniki spalinowe, a to dzięki niższym kosztom obsługi.

W Europie klienci będą mogli skorzystać z najlepszej dla tej klasy pojazdów oferty rocznej obsługi serwisowej bez limitu przebiegu, która będzie łączona z ośmioletnim pakietem gwarancyjnym na akumulator i komponenty elektryczne wysokiego napięcia przy ograniczeniu przebiegu do 160 000 tysięcy kilometrów.

– Jasna misja zapewnienia sukcesu firmom naszych klientów przyczyniła się do tego, że Ford stał się wiodącą marką pojazdów użytkowych w Europie – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny ds. pojazdów użytkowych w Ford of Europe. – Dzięki elektryfikacji napędów klienci otrzymują nowe sposoby efektywniejszego zarządzania działalnością i flotami. Wraz z ETransitem klienci kupują 55-letnie doświadczenie w tworzeniu kolejnych generacji Transita, dostęp do sieci dilerów i firm zabudowujących nadwozia, a także ekosystem narzędzi cyfrowych, które pomogą w przełożeniu potencjału elektryfikacji na biznesową rzeczywistość, ponadto otrzymują wszystkie inne korzyści, płynące z transportu bezemisyjnego.

Ford zaoferuje również różnorodne, dostosowane do potrzeb floty i kierowców rozwiązania, upraszczające ładowanie pojazdu, zarówno w domu, w miejscu pracy, jak i w trasie. ETransit oferuje zarówno możliwość ładowania prądem zmiennym, jak i prądem stałym. Ładowarka pokładowa ETransita o mocy 11,3 kW jest w stanie dostarczyć 100% energii w czasie do 8,2 godziny.4 Korzystając z szybkiej ładowarki prądu stałego mocy do 115 kW, akumulator ETransita można doładować od 15 do 80 procent w około 34 minuty.

Więcej mocy i łączności w ruchu
ETransit może być wyposażony w opcjonalny system Pro Power Onboard, który umożliwi europejskim klientom przekształcenie pojazdu w mobilne źródło prądu, dostarczające do 2,3 kW mocy zasilającej narzędzia i inny sprzęt na miejscu pracy, czy w czasie podróży. Jest to pierwsze takie rozwiązanie w branży lekkich pojazdów użytkowych w Europie.

Standardowy modem FordPass Connect zapewnia bezproblemową łączność, aby pomóc klientom pojazdów użytkowych w zarządzaniu flotą i optymalizowaniu jej wydajności, z szeregiem dedykowanych usług dla pojazdów elektrycznych dostępnych poprzez rozwiązanie Ford Telematics dla flot samochodowych

ETransit dysponuje również systemem komunikacji i rozrywki SYNC 4 dla pojazdów użytkowych, wyposażonym w standardowy, łatwy w obsłudze 12-calowy ekran dotykowy, a także ulepszony system rozpoznawania głosu i dostęp do nawigacji w chmurze. Dzięki bezprzewodowym aktualizacjom SYNC (over-the air), oprogramowanie ETransita i system SYNC będą korzystać z najnowszych funkcji w ich najnowszych wersjach.

Na drogach przy włączonej nawigacji operatorzy flot mogą korzystać z zaawansowanych technologii wspomagających kierowcę, w tym z rozpoznawania znaków drogowych i inteligentnego kontrolowania prędkości, które wspólnie identyfikują obowiązujące ograniczenia prędkości i pozwalają zarządcom flot na ustalanie dopuszczalnej prędkości ich pojazdów.

Dodatkowo ETransit posiada szereg dostępnych rozwiązań, które mają na celu pomóc klientom flotowym w ograniczeniu roszczeń z tytułu ubezpieczenia od wypadków, spowodowanych przez ich kierowców. Należą do nich system ostrzegania przed kolizją, 7 system informacji o obiektach w martwym polu lusterek wstecznych7 system ostrzegania i wspomagania przy zmianie pasa ruchu7 oraz 360-stopniowa kamera z asystentem hamowania przy cofaniu. 7 Wraz z inteligentnym tempomatem adaptacyjnym, 7 funkcje te mogą pomóc w utrzymaniu wysokich standardów bezpieczeństwa floty i w zmniejszaniu ryzyka wypadków.

Poprzedni wpis Następny wpis